Skip to main content

Global Ship Lease: Eνισχύθηκε κατά 397 εκατ. δολ. το ανεκτέλεστο

Απόκτηση νέων πλοίων, τροποποιήσεις χρονοναυλώσεων και αποσβέσεις υποχρεώσεων

Σε 1,73 δισ. δολ. ανέρχονται πλέον τα συμβασιοποιημένα έσοδα της εισηγμένης ναυτιλιακής Global Ship Lease (GSL), συμφερόντων Γιώργου Γιουρούκου, καθώς μόνο κατά το πρώτο μισό του 2025 η εταιρεία πρόσθεσε 397 εκατ. δολ. στο ανεκτέλεστο χαρτοφυλάκιό της.

Παράλληλα, συνεχίστηκε η ρότα ισχυρής κερδοφορίας, με τα καθαρά κέρδη στο εξάμηνο να αυξάνονται κατά 22,21% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τα έσοδα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 ανήλθαν σε 382,8 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 8% έναντι των 354,6 εκατ. δολ. της αντίστοιχης περσινής περιόδου.

Η άνοδος -όπως επισημαίνει η εταιρεία- οφείλεται κυρίως στις υψηλότερες τιμές ναύλων κατά την ανανέωση συμβολαίων, στην προσθήκη τεσσάρων νεοαποκτηθέντων πλοίων, καθώς και σε μη ταμειακές επιδράσεις από τροποποιήσεις χρονοναυλώσεων και αποσβέσεις άυλων υποχρεώσεων.

Τα καθαρά κέρδη διαθέσιμα στους μετόχους κοινών μετοχών το β’ τρίμηνο ανήλθαν σε 93,1 εκατ. δολ., έναντι 85,6 εκατ. δολ. το 2024. Η κερδοφορία ανά μετοχή ήταν 2,61 δολ., αυξημένη
κατά 7,4%.

Για το εξάμηνο, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 214,1 εκατ. δολ., έναντι 175,1 εκατ. δολ. πέρυσι, ενώ το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα διαμορφώθηκε στα 189,4 εκατ. δολ., αυξημένο κατά 6,6% σε ετήσια βάση.

Σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά έξοδα πλοίων για το δεύτερο τρίμηνο, αυτά ανήλθαν σε 50,5 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 7% από τα 47,2 εκατ. δολ. πέρυσι.

Η αύξηση αποδίδεται στην προσθήκη των νέων πλοίων, στην ενίσχυση του αριθμού των πληρωμάτων για τη βελτίωση των συνθηκών εν πλω, στις αυξημένες δαπάνες ανταλλακτικών, καυσίμων λίπανσης και προγραμματισμένων συντηρήσεων (κύριες μηχανές και γεννήτριες), και -τέλος- στις πληθωριστικές πιέσεις.

Την ίδια ώρα, τα λειτουργικά έξοδα πλοίων σε επίπεδο εξαμήνου έφτασαν τα 100,5 εκατ. δολ. ή 7.925 δολ. ανά ημέρα, έναντι 95,0 εκατ. δολ. ή 7.679 δολ. ανά ημέρα πέρυσι.

Ασταθές περιβάλλον

Σχολιάζοντας την πορεία της εταιρείας, ο κ. Γιουρούκος (εκτελεστικός πρόεδρος της GSL) έκανε λόγο για ένα εξαιρετικά περίπλοκο, ασταθές και απρόβλεπτο μακροοικονομικό περιβάλλον, στο οποίο -ωστόσο- η εταιρεία κατάφερε να παρουσιάσει ακόμη ένα τρίμηνο ισχυρών αποτελεσμάτων.

«Κατά το α’ εξάμηνο του 2025 προσθέσαμε σχεδόν 400 εκατ. δολ. συμβολαίων, ανεβάζοντας την κάλυψη για το 2025 στο 96% και για το 2026 στο 80%. Οι γεωπολιτικές εξελίξεις, όπως οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, παρατείνουν τις παρακάμψεις μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, αυξάνοντας τις ημέρες ταξιδιού και, κατ’ επέκταση, τη ζήτηση σε χωρητικότητα.

Σε αυτό το περιβάλλον, η εκτεταμένη κάλυψη, ο ισχυρός ισολογισμός και ο στόλος μας προσφέρουν στους πελάτες την ευελιξία που χρειάζονται» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Global Ship Lease, Τόμας Λίστερ, υπογράμμισε ότι στόχος της εισηγμένης είναι η μεγιστοποίηση της ευελιξίας και η ενίσχυση της μακροπρόθεσμης ανθεκτικότητας.

Όπως είπε, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα, «έχουμε πετύχει μόχλευση κάτω του 1x και χαμηλό κόστος δανεισμού.

Ο συνδυασμός αυτού με την κάλυψη άνω των δύο ετών μάς επιτρέπει να εκμεταλλευτούμε ευκαιρίες που ανακύπτουν σε περιόδους αναταραχής, να ανανεώσουμε επιλεκτικά τον στόλο και να τον αναβαθμίσουμε ώστε να ανταποκρίνεται στις νέες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, διατηρώντας παράλληλα σημαντικές επιστροφές κεφαλαίου στους μετόχους».

Η εταιρεία επισημαίνει ότι η περίοδος μετά την ανακοίνωση επιβολής δασμών από τον Ντόναλντ Τραμπ, τη λεγόμενη «Liberation Day» τον Απρίλιο, χαρακτηρίστηκε από αιφνίδια επιβράδυνση των ναυλαγορών, λόγω εστίασης της εφοδιαστικής αλυσίδας σε βραχυπρόθεσμες τακτικές και παύση μακροπρόθεσμων δεσμεύσεων.

Ταυτόχρονα, οι αισιόδοξες εκτιμήσεις για ομαλοποίηση στην Ερυθρά Θάλασσα διαψεύστηκαν μετά από επαναλαμβανόμενες επιθέσεις των Χούθι, με αποτέλεσμα την παράταση των παρακάμψεων.

Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με την εταιρεία, οι παρατάσεις δρομολογίων και οι ανακατατάξεις φορτίων λόγω δασμών ή καθυστερήσεων στην εφαρμογή τους ενίσχυσαν την αβεβαιότητα, αλλά και τη ζήτηση για πλοία μέσης χωρητικότητας, όπως αυτά της GSL.

Στις 30 Ιουνίου 2025, ο στόλος της GSL αριθμούσε 69 containerships. Τον Μάιο, το Dimitris Y (5.900 TEUs, 2000) συμφωνήθηκε να πουληθεί έναντι 35,6 εκατ. δολ., με παράδοση το δ’ τρίμηνο μετά την επιστροφή από υφιστάμενη ναύλωση.

Παράλληλα, το α’ τρίμηνο ολοκληρώθηκαν οι πωλήσεις των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Tasman», «Akiteta» και «Keta», αποφέροντας συνολικό κέρδος 28,3 εκατ. δολ.

Τέλος, τον περασμένο Ιανουάριο παραλήφθηκε το containership «Czech», τελευταίο από τέσσερα πλοία ECO (μεταφορικής ικανότητας 9.000 TEUs), με προσυμφωνημένες ναυλώσεις.

Η χρήση του στόλου διαμορφώθηκε στο 95,4% (έναντι 97,9% πέρυσι), λόγω επιπλέον 588 ημερών από πλοία εκτός υπηρεσίας, εκ των οποίων οι 475 αφορούσαν προγραμματισμένους δεξαμενισμούς.

Το 2024 οι αντίστοιχες ημέρες ήταν 257, με 186 μέρες να αφορούν drydocking.

Διανομή μερίσματος

Για το β΄ τρίμηνο 2025, η Global Ship Lease ανακοίνωσε μέρισμα ύψους 0,525 δολ. ανά μετοχή Class A, πληρωτέο στις 4 Σεπτεμβρίου 2025, με ημερομηνία καταγραφής 22 Αυγούστου. Το ίδιο ποσό διανεμήθηκε και για το α’ τρίμηνο, στις 3 Ιουνίου 2025.

Η διοίκηση της Global Ship Lease τονίζει σχετικά ότι η πολιτική επιστροφής κεφαλαίου παραμένει  σταθερή, παράλληλα με τη διατήρηση επαρκούς ρευστότητας για αξιοποίηση επενδυτικών ευκαιριών.

Η GSL εκτιμά ακόμη ότι η περιορισμένη ορατότητα στην αγορά, οι γεωπολιτικές αναταράξεις και η αστάθεια των εμπορικών ροών καθιστούν την ισχυρή κάλυψη ναυλώσεων και τη χαμηλή μόχλευση κρίσιμα πλεονεκτήματα.

Γι’ αυτό η εταιρεία σχεδιάζει να συνεχίσει τις επιλεκτικές πωλήσεις και ανανεώσεις πλοίων, τις επενδύσεις σε περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις και τη διατήρηση υψηλών αποδόσεων για τους μετόχους.