Με ταχείς ρυθμούς για ενίσχυση του στόλου της κινείται η νεοϊδρυθείσα ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Carlova Maritime, υπό την ηγεσία του Αντώνη Ιγγλέση.
Σε λιγότερους από έξι μήνες από την ίδρυσή της, η Carlova υπέγραψε συμφωνία με το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hanwha Ocean για την κατασκευή ενός VLCC (Very Large Crude Carrier), χωρητικότητας 300.000 dwt, με παράδοση το τέταρτο τρίμηνο του 2027.
Αν και δεν έχει διευκρινιστεί αν η σύμβαση περιλαμβάνει options για επιπλέον πλοία, η κίνηση αυτή επιβεβαιώνει τη στρατηγική επανόδου της οικογένειας Ιγγλέση στην αγορά των νεότευκτων πλοίων.
Η Carlova Maritime αποτελεί τη φυσική συνέχεια της ιστορικής Samos Steamship, που ιδρύθηκε το 1911, και έχει πλέον αναλάβει τη διαχείριση επτά πλοίων – πέντε δεξαμενόπλοιων (ένα VLCC, ένα suezmax και τρία aframax) και δύο bulkers (ένα capesize και ένα kamsarmax).
Όλα τα πλοία ήταν προηγουμένως εγγεγραμμένα υπό την ομπρέλα της Samos Steamship, αντανακλώντας την πρόθεση της νέας εταιρείας να χτίσει πάνω στην πολύχρονη ναυτιλιακή εμπειρία της οικογένειας, με έμφαση πλέον σε έναν σύγχρονο, ανταγωνιστικό στόλο.
Όπως έχει γράψει η «Ν», οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν καθιερώσει την πρωτοκαθεδρία τους στις παραγγελίες tankers, καθώς αυτές παραμένουν σταθερά στο 24% του παγκόσμιου orderbook.
Μάλιστα, βάσει της Xclusiv, από τα 292 δεξαμενόπλοια που υπάρχουν στο «γαλανόλευκο» βιβλίο παραγγελιών, το 6% αφορά πλοία τύπου VLCC.
Η αγορά μεταφοράς πετρελαίου -σύμφωνα με αναλυτές- εμφανίζει περιορισμένη διαθεσιμότητα σε μεγάλα πλοία, κάτι που κρατά τα ναύλα σε υψηλά επίπεδα.
Ταυτόχρονα, οι γεωπολιτικές εξελίξεις και τα αυστηρότερα ρυθμιστικά μέτρα, όπως το πλαφόν τιμών της G7 και το εμπάργκο της Ε.Ε. στη Ρωσία, αναδιαμόρφωσαν τις εμπορικές ροές, αυξάνοντας τη ζήτηση για μακρινά VLCC δρομολόγια προς Ασία και μετατοπίζοντας ρωσικό
ντίζελ προς τη Βόρεια Αφρική.