Skip to main content

Costamare: Ισχυρά κέρδη και νέα συμβόλαια

Στο πρώτο εξάμηνο του έτους εμφάνισε έσοδα 428 εκατ. δολ., ενώ προχωρά η ναυπήγηση 4 νέων containerships

Με ισχυρή κερδοφορία, νέες παραγγελίες, αλλά και την απόσχιση του κλάδου των bulk carriers σε νέα εταιρεία, έκλεισε το εξάμηνο του 2025 η Costamare INC.

Η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία, συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου, αύξησε σε σχέση με πέρυσι τόσο την κερδοφορία της όσο και τα έσοδά της.

Ειδικότερα, στο φετινό πρώτο εξάμηνο εμφάνισε έσοδα 428 εκατ. δολαρίων από 427,3 εκατ. δολάρια έναν χρόνο πριν.

Αλλά και σε επίπεδο κερδοφορίας η εταιρεία κατέγραψε κέρδη 218 εκατ. δολαρίων, κατά 17 εκατ. δολάρια περισσότερα από ό,τι το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Σε επίπεδο β’ τριμήνου τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 99,8 εκατ. δολάρια από 87,1 εκατ. δολάρια πέρυσι.

Η συνολική ρευστότητα της εταιρείας ανέρχεται σε 524,5 εκατ. δολάρια, προσδίδοντας σημαντική χρηματοοικονομική ευελιξία.

Ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, CFO της Costamare, δήλωσε: «Κατά το δεύτερο τρίμηνο, η εταιρεία παρουσίασε καθαρά κέρδη περίπου 99 εκατ. δολ.

Παράλληλα, ολοκληρώσαμε με επιτυχία την απόσχιση του κλάδου dry bulk, διατηρώντας τον πλήρη έλεγχο των 68 containerships, καθώς και τη Neptune Maritime Leasing.

Παραγγείλαμε τέσσερα νέα containerships που θα ενισχύσουν περαιτέρω τα έσοδά μας.

Ταυτόχρονα, οι νέες ναυλώσεις για τα πλοία των 6.500 TEUs και τα συμβόλαια 8ετίας για τα νέα πλοία ενίσχυσαν τα συμβολαιοποιημένα έσοδα άνω των 310 εκατ. δολαρίων.

Με λιγότερο από 1% του παγκόσμιου στόλου να παραμένει ανενεργό, η αγορά των containerships χαρακτηρίζεται από πλήρη απασχόληση, ενώ οι ναύλοι παραμένουν σε υγιή επίπεδα λόγω περιορισμένης προσφοράς και σταθερής ζήτησης».

Ολοκλήρωση spin-off

Στις 6 Μαΐου 2025 ολοκληρώθηκε η απόσχιση του κλάδου μεταφοράς ξηρού φορτίου, ο οποίος
περιελάμβανε τόσο τον στόλο όσο και την πλατφόρμα διαχείρισης της Costamare Bulkers Inc. (CBI).

Από το δεύτερο τρίμηνο και εξής τα οικονομικά αποτελέσματα του εν λόγω κλάδου = παρουσιάζονται ως διακοπείσες δραστηριότητες, γεγονός που επηρεάζει τη συγκρισιμότητα με προηγούμενες περιόδους.

Σημαντική στρατηγική κίνηση αποτελεί και η υπογραφή συμβολαίων για τη ναυπήγηση τεσσάρων containerships, χωρητικότητας 3.100 TEUs έκαστο, με κινεζικό ναυπηγείο.

Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ β’ και δ’ τριμήνου του 2027 και έχουν ήδη εξασφαλισμένα οκταετή ναυλοσύμφωνα με κορυφαία ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών.

Η επένδυση θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια και δανεισμό.

Επιπλέον, η Costamare προχώρησε σε ναύλωση δύο πλοίων χωρητικότητας 6.500 TEUs για
περίοδο τριών ετών, με ημερομηνία έναρξης από το α’ και το β’ τρίμηνο του 2026 αντίστοιχα.

Οι παραπάνω κινήσεις οδήγησαν σε νέα συμβολαιοποιημένα έσοδα άνω των 310 εκατ.,
ενώ συνολικά τα συμβολαιοποιημένα έσοδα από τον στόλο containerships ανέρχονται πλέον
σε περίπου 2,5 δισ. δολ., με μέση σταθμισμένη διάρκεια συμβολαίων 3,2 έτη.

Ο στόλος είναι πλήρως ναυλωμένος για το 2025 και κατά 75% για το 2026, προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο σταθερές ταμειακές ροές.

Neptune Maritime Leasing

Η Costamare διατηρεί πλειοψηφικό πακέτο στη Neptune Maritime Leasing Limited (NML), με επένδυση ύψους 182,2 εκατ. δολαρίων, που αντιστοιχεί στο 91,1% της συνολικής δεσμευμένης επένδυσης.

Η NML συνεχίζει να επεκτείνεται δυναμικά, έχοντας χρηματοδοτήσει ή δεσμευτεί για συνολικά 47 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία, με συνολικές επενδύσεις και δεσμεύσεις που ξεπερνούν τα 650 εκατ. δολάρια.

Την 1η Ιουλίου 2025 το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε μέρισμα 0,115 ανά κοινή μετοχή, με ημερομηνία πληρωμής την 6η Αυγούστου.

Η αγορά

Τα έσοδα από ναυλώσεις (voyage revenue) αυξήθηκαν κατά 0,2% ή 0,8 εκατ. δολ., διαμορφούμενα σε 428,1 εκατ. δολ. κατά το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, έναντι 427,3 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως:

  • στην καθαρή ενίσχυση των ναύλων για ορισμένα πλοία του στόλου,
  • στις συμβατικές αποζημιώσεις από ναυλωτές για το κόστος των δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα (EUAs) και τις επιβαρύνσεις του κανονισμού Fuel EU Maritime,
  • καθώς και στη μείωση των ημερών ακινησίας (idle days) του στόλου.

Η θετική αυτή εικόνα αντισταθμίστηκε μερικώς από τη χαμηλότερη λογιστική αναγνώριση εσόδων για δύο πλοία που έχουν ταξινομηθεί ως χρηματοδοτικές μισθώσεις (sale-type leases).

Όσον αφορά την πορεία της ναυλαγοράς στα containerships, η εταιρεία σημειώνει: Οι ναύλοι παραμένουν σε υγιή επίπεδα σε όλους τους επιμέρους τομείς. Η συνεχιζόμενη περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων, σε συνδυασμό με την αύξηση των θαλάσσιων μιλίων μεταφοράς (ton miles), λόγω της παράκαμψης της Διώρυγας του Σουέζ, συνεχίζει να στηρίζει τα τρέχοντα επίπεδα των ναύλων.

Οι ναύλοι εμπορευματοκιβωτίων (box rates) παρουσίασαν ήπια υποχώρηση τις τελευταίες εβδομάδες, έπειτα από μια βραχυπρόθεσμη άνοδο που προκλήθηκε από την προσωρινή αναστολή των ασμών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.

Ο ανενεργός στόλος παραμένει σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, στο 0,5% του συνολικού.

Η συνεχιζόμενη ναυπήγηση και παράδοση νέων πλοίων, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα γύρω από το παγκόσμιο εμπορικό καθεστώς και τους δασμούς, αποτελούν τις κύριες προκλήσεις της αγοράς.