Skip to main content

Danaos Corp: Σε υψηλό 12 μηνών η μετοχή

Η τιμή-στόχος που δίνουν οι αναλυτές είναι μεταξύ 105 και 120 δολαρίων ανά μετοχή

Στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 12 μηνών «κυματίζει» η μετοχή της Danaos Corpοration στο ταμπλό της Wall Street. Η μετοχή της εταιρείας, συμφερόντων δρ. Ιωάννη Κούστα, έκλεισε την Τρίτη 29 Ιουλίου 2025 στα 93,98 δολάρια.

Η συγκεκριμένη τιμή είναι η υψηλότερη από τις 25 Ιουνίου 2024 για την Danaos, η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες ανεξάρτητες εταιρείες containerships στον κόσμο, και η οποία τα τελευταία χρόνια έχει προβεί σε άνοιγμα και στον τομέα των bulk carriers.

Σύμφωνα δε με την τελευταία ανάλυση της Jefferies από τις 14 Μαΐου 2025, η τιμή-στόχος της εταιρείας φτάνει τα 105 δολάρια ανά μετοχή, ενώ άλλες χρηματιστηριακές πλατφόρμες την ανεβάζουν στα 120 δολάρια ανά μετοχή.

Επισημαίνεται ότι η αξία των assets της εταιρείας ξεπερνά το 1,95 δισ. δολάρια.

Σημειώνεται, δε, ότι την επόμενη εβδομάδα, και ειδικότερα στις 4 Αυγούστου, η εταιρεία θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα α’ εξαμήνου 2025, τα οποία, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών με τους οποίους μίλησε η «Ν», θα είναι σε θετική ρότα.

Η Danaos, η οποία μετράει 62 χρόνια ναυτιλιακής ιστορίας, διαθέτει σήμερα έναν στόλο από 74 containerships, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν από 2.200 TEUs μέχρι και 13.000 TEUs το καθένα.

Επίσης έχει σε εξέλιξη ένα μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα για containerships, που ξεπέρασε ακόμα και τα 20 πλοία, ορισμένα εκ των οποίων είναι methanol ready.

Αυτή την περίοδο αναμένει να παραλάβει ακόμα 16 containerships, τα οποία έχουν μεταφορική ικανότητα από 6.000 TEUs μέχρι και 9.200 TEUs.

Παράλληλα, η εταιρεία την τελευταία διετία επενδύει και πάλι σε bulk carriers, και αυτή την περίοδο έχει στον στόλο της 10 bulkers τύπου capesize.

Επίσης, τον περασμένο Μάιο η Danaos προχώρησε στην απόκτηση επιπλέον μετοχών της Star Bulk του Πέτρου Παππά.

Με την τελευταία επένδυση η Danaos ανέβασε τη συμμετοχή της στη Star Bulk στο 5,23%.

Όσον αφορά το ενδεχόμενο νέων κινήσεων σε ναυπηγήσεις, ο κ. Κούστας σημείωνε πριν από περίπου δύο μήνες ότι η εταιρεία «φρενάρει» τις επενδύσεις σε νέα πλοία και επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση της απόδοσης του υπάρχοντος στόλου.

Κάτι που ωστόσο, σύμφωνα με brokers, δεν αποκλείει πλήρως κάποια νέα επένδυση, εφόσον η Danaos διαπιστώσει ότι υπάρχει επενδυτική ευκαιρία στην αγορά.

Η αγορά

Σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση – εκτίμηση της BIMCO, η αγορά στα containerships θα συνεχίσει να έχει σταθερές προοπτικές στη ζήτηση χωρητικότητας, παρά τις αβεβαιότητες που φέρνουν οι εμπορικές πολιτικές των ΗΠΑ.

Οι αναλυτές της BIMCO αναμένουν ότι η ισορροπία προσφοράς/ζήτησης θα υποχωρήσει ελαφρά στο υπόλοιπο του έτους και θα επιστρέψει το 2026, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι τα πλοία θα συνεχίσουν να παρακάμπτουν σταθερά την Ερυθρά Θάλασσα και το Σουέζ.

«Το μακροοικονομικό περιβάλλον παραμένει αβέβαιο, καθώς σημαντικές αλλαγές στις εμπορικές πολιτικές και γεωπολιτικές εντάσεις επηρεάζουν τις συνθήκες της αγοράς.

Τον Απρίλιο, το ΔΝΤ μείωσε την πρόβλεψή του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη στο 2,8% για το 2025 και στο 3,0% για το 2026, μείωση κατά 0,5 και 0,3 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της και προσθέτει:

Παρά τις πιο αδύναμες οικονομικές προοπτικές, οι όγκοι φορτίου κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους ήταν ισχυροί, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 5,1%.

Για το υπόλοιπο του έτους, η BIMCO έχει μειώσει την πρόβλεψή της για την αύξηση των εισαγωγών φορτίου στη Βόρεια Αμερική, καθώς αναμένει ασθενέστερη ζήτηση στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Πλέον, η πρόβλεψη για τον μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης των εισαγωγών στη Βόρεια Αμερική για την περίοδο 2025-2026 διαμορφώνεται στο 1,6%, το χαμηλότερο μεταξύ όλων των περιοχών.

Αντιθέτως, η BIMCO αναβάθμισε την πρόβλεψή της για το 2025 όσον αφορά τους όγκους προς την Ευρώπη και τη Μεσόγειο.

Οι όγκοι προς την περιοχή αυξήθηκαν κατά 7,3% στους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους και οι οικονομικές συνθήκες παρουσιάζουν βελτίωση.

Ο χαμηλότερος πληθωρισμός, τα μειωμένα επιτόκια, και η ενίσχυση του ευρώ συμβάλλουν σε πιο θετική προοπτική.

Προσφορά/ζήτηση

Η προσφορά πλοίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 6,1% το 2025 και κατά 4% το 2026. Η χαμηλότερη ταχύτητα πλεύσης προβλέπεται να μειώσει τον ρυθμό αύξησης της προσφοράς, ενώ η μείωση της συμφόρησης μπορεί να ενισχύσει την προσφορά.

Η εκτίμηση για τη ζήτηση βασίζεται στη συνέχιση των εναλλακτικών δρομολογίων μέσω του
Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.

Η ζήτηση για πλοία προβλέπεται να αυξηθεί κατά 3,5%-4,5% το 2025 και κατά 2,5%-3,5% το 2026.

Το πρώτο τρίμηνο

Η Danaos έκλεισε το α’ τρίμηνο του 2025 έχοντας 3,7 δισ. δολάρια σε συμβασιοποιημένα έσοδα και 825 εκατ. δολάρια ρευστότητα.

Τα συνολικά της έσοδα διαμορφώθηκαν στα 253,307 εκατ. δολάρια, από τα οποία τα 236,190 εκατ. προήλθαν από την εκμετάλλευση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα 17,117 εκατ. από τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία, τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 113,4 εκατ. δολάρια ή 6,04 δολάρια ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με 140 εκατ. δολάρια ή 7,15 δολάρια ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024.