Skip to main content

Safe Bulkers: Κέρδη παρά τη γεωπολιτική «φουρτούνα»

130,1 εκατ. δολ. τα έσοδα το α’ εξάμηνο από 160,2 εκατ. δολ. πέρυσι

Παρά τις πιέσεις από τη χαμηλή ναυλαγορά και την έντονη γεωπολιτική αστάθεια που κυριαρχεί στις διεθνείς αγορές, η Safe Bulkers διατήρησε την κερδοφορία της κατά το α’ εξάμηνο του 2025.

Η εταιρεία, συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, κατάφερε να ενισχύσει τη χρηματοοικονομική της ευρωστία, συνεχίζοντας με συνέπεια την υλοποίηση του προγράμματος ανανέωσης του στόλου και της βιώσιμης χρηματοδότησης, παραμένοντας πιστή στο στρατηγικό της όραμα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Safe Bulkers, δρα Λουκά Μπαρμπαρή, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025 η εταιρεία αντιμετώπισε πιο ασθενή αγορά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, γεγονός που επηρέασε τα έσοδα και την κερδοφορία.

Ωστόσο, ο ίδιος επεσήμανε: «Παραμένουμε προσηλωμένοι στην ανανέωση του στόλου μας,
στη διατήρηση ισχυρής ρευστότητας και βιώσιμης μόχλευσης (leverage), καθώς και στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας, ανταμείβοντας παράλληλα τους μετόχους μας με μέρισμα 0,05 δολ. ανά κοινή μετοχή».

Μάλιστα, σημειώνεται ότι η εισηγμένη ναυτιλιακή έχει πετύχει ένα leverage ακόμα και κάτω από 40% (στο 38%), σε μια περίοδο που η αγορά δεν είναι καλή, ενώ η ρευστότητα εμφανίζεται αυξημένη κατά 53,5% (125,3 εκατ. δολ. έναντι 81,6 εκατ. δολ. το ίδιο διάστημα του 2024).

Τα αποτελέσματα

Κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου τα έσοδα της Safe Bulkers διαμορφώθηκαν σε 130,1 εκατ. δολάρια έναντι 160,2 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Για την ίδια περίοδο τα κέρδη της ανήλθαν σε 8,9 εκατ. δολάρια από 52,9 εκατ. δολάρια που ήταν το 2024.

Όσον αφορά το β’ τρίμηνο του 2025, η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε 47 πλοία κατά μέσο όρο, κερδίζοντας ένα μέσο ημερήσιο ναύλο 14.857 δολ. (18.650 δολ. το 2024).

Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το β’ τρίμηνο του 2025 ήταν 1,7 εκατ. δολάρια έναντι 27,6 εκατ. δολαρίων την ίδια περίοδο πέρυσι.

Τα έσοδα ανήλθαν σε 65,7 εκατ. δολάρια για το ίδιο διάστημα, σε σύγκριση με 78,5 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Τον Απρίλιο 2025, η Safe Bulkers υπέγραψε νέα πιστωτική διευκόλυνση, ύψους 84,3 εκατ. δολ., για την εξαγορά τεσσάρων πλοίων, καθώς και την αναχρηματοδότηση υπάρχοντος δανείου. Η συμφωνία αυτή αφορά επτά πλοία συνολικά και έχει διάρκεια έως το 2030.

Πολιτική μερισμάτων

Στις 29 Ιουλίου 2025 εγκρίθηκε μέρισμα 0,05 δολ. ανά κοινή μετοχή, πληρωτέο στις 5 Σεπτεμβρίου 2025, με δικαιούχους όσους κατέχουν μετοχές έως τις 21 Αυγούστου. Η εταιρεία είχε 102.320.099 κοινές μετοχές εκδοθείσες και σε κυκλοφορία.

Παράλληλα, στις 2 Ιουλίου εγκρίθηκε μέρισμα 0,50 δολ. για τις προνομιούχες μετοχές Series C (SB.PR.C) και Series D (SB.PR.D), με ημερομηνία πληρωμής 30 Ιουλίου.

Απόλυτη συμμόρφωση

Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, η Safe Bulkers τονίζει χαρακτηριστικά πως παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις που αφορούν τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας, δηλώνοντας πλήρη συμμόρφωση με τις κυρώσεις. Η εταιρεία υπογραμμίζει ότι δεν έχει ρωσικά ή ουκρανικά πληρώματα, ούτε δραστηριοποιείται στη Μαύρη Θάλασσα.

Επένδυση 252,4 εκατ. δολ. για έξι νεότευκτα kamsarmaxes

Στις 18 Ιουλίου 2025 η Safe Bulkers διέθετε στόλο 47 πλοίων (8 panamaxes, 14 kamsarmaxes, 17 post-panamaxes, 8 capesizes), με συνολική χωρητικότητα 4,7 εκατ. dwt και μέση ηλικία τα 10,3 έτη.

Από αυτά, 12 πλοία πληρούν τις προδιαγραφές IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III, ενώ 21 πλοία διαθέτουν scrubbers, εξασφαλίζοντας πρόσθετα έσοδα μέσω σχετικών ρητρών στα ναυλοσύμφωνα.

Ταυτόχρονα, έχουν υπογραφεί παραγγελίες για έξι νεότευκτα kamsarmaxes, τα οποία πληρούν τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές, εκ των οποίων δύο είναι διπλού καυσίμου (μεθανόλη). Τέσσερα από αυτά αναμένεται να παραδοθούν το 2026 και τα υπόλοιπα δύο το 2027.

Η συνολική επένδυση φτάνει τα 252,4 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων 76,5 εκατ. έχουν ήδη καταβληθεί.

Σημειώνεται ότι τον περασμένο Απρίλιο η εταιρεία παρέλαβε και το δωδέκατο νεότευκτο IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III πλοίο της, το Efrossini.

Με φόντο την ανανέωση του στόλου, η Safe Bulkers υπέγραψε πριν από λίγες ημέρες συμφωνία για την πώληση του πλοίου MV Pedhoulas Leader, ενός πλοίου ξηρού φορτίου χύδην κλάσης kamsarmax, ιαπωνικής κατασκευής 2007, έναντι 12,5 εκατ. δολαρίων και ημερομηνία παράδοσης μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου 2025.