Skip to main content

Ναυτιλία: Επιταχύνεται το ελληνικό επενδυτικό ράλι στα feeders

Ποιοι εκ των «Greeks» διατηρούν ζωντανό το ενδιαφέρον τους για μικρά-μεσαία containerships

Συνεχίζεται το επενδυτικό «ράλι» σε feeders από τους Έλληνες εφοπλιστές μέσα στο 2025, καθώς κυριαρχούν οι παραγγελίες στα πλοία αυτού του τύπου.

Σε μια χρονιά που ο αριθμός των επενδύσεων, κυρίως σε νεότευκτα, έχει πέσει κατακόρυφα στις περισσότερες κατηγορίες πλοίων, και κυρίως στα bulk carriers, όπου είναι στο μηδέν, οι παραγγελίες για πλοία τύπου feeder κυριαρχούν.

Μετά τη Latsco, συμφερόντων Πάρη Κασιδόκωστα – Λάτση, την Chartworld Shipping, συμφερόντων οικογένειας Κολλάκη, αλλά και τη Chios Navigation, της οικογένειας Καρούση, που προηγήθηκαν όπως έγραψε η «Ν» μέσα στον Ιούνιο, ακολούθησαν άμεσα και άλλοι Έλληνες εφοπλιστές.

Η Minerva Marine, συμφερόντων Ανδρέα Α. Μαρτίνου, συνδέεται με παραγγελία για δύο feeders στα ναυπηγεία Yangzijiang Shipbuilding και ακόμα δύο στα Huanghai Shipbuilding, καθώς και με option για δύο επιπλέον πλοία σε κάθε ναυπηγείο. Τα πλοία είναι μεταφορικής ικανότητας 1.800 TEUs. Η εταιρεία, η οποία αρχικά επένδυσε σε feeder από τη second hand, τα τελευταία δύο χρόνια έχει αγοράσει επτά πλοία αυτού του τύπου. Ο όμιλος εταιρειών διαχειρίζεται έναν μικτό στόλο πλοίων από δεξαμενόπλοια, bulk carriers, LNG carriers αλλά και containerships.

Αλλά και ο Όμιλος Capital, συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη, έχει αναφερθεί ότι συνδέεται με ακόμα δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Μάλιστα,
όπως έχει γράψει η Tradewinds, ο ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος είχε παραγγείλει ακόμα οκτώ feeders τύπου Chittagongmax, 2.800 TEUs, τον περασμένο Απρίλιο. Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και θα έχουν σχεδιαστεί με βοηθητικά συστήματα ισχύος που θα επιτρέπουν την εγκατάσταση τεχνολογίας δέσμευσης CO2.

Αλλά και η Athenian Sea Carriers, της οικογένειας Κυριακού, που παραδοσιακά διαχειρίζεται
δεξαμενόπλοια, φαίνεται ότι εξετάζει άνοιγμα στην αγορά των πλοίων αυτών. Η εταιρεία, σύμφωνα με αναφορά της Alphaliner, φαίνεται να βρίσκεται κοντά στην υπογραφή συμφωνίας για την κατασκευή έως τεσσάρων containerships, χωρητικότητας 3.000 TEUs, στην Κίνα. Σύμφωνα με την αναφορά, η εταιρεία συζητά με το ναυπηγείο Jinglu Shipyard για δύο παραγγελίες και δύο option. Η εταιρεία βρίσκεται σε φάση πλήρους ανανέωσης του στόλου
της, καθώς πούλησε σταδιακά όλα τα μεγάλα τάνκερ του στόλου της και αυτή την περίοδο
ναυπηγεί 10 πλοία μεταφοράς προϊόντων και χημικών, χωρητικότητας 18.500 dwt, στο ναυπηγείο Wuchang Shipbuilding Industry στην Κίνα, με παραδόσεις από τον Ιούλιο του 2025 έως τον Ιανουάριο του 2027.

Αλλά και ο Όμιλος Goldenport, της οικογένειας Δράγνη, «ξαναμπαίνει» όπως φαίνεται στα containerships και μάλιστα στα feeder. Η εταιρεία που παραδοσιακά διαχειρίζεται τάνκερ και δεξαμενόπλοια πρόσφατα πραγματοποίησε επένδυση σε υποστηρικτικά πλοία, και τώρα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, αγόρασε το νεότευκτο (ναυπήγησης 2023) Norderney μεταφορικής ικανότητας 1.900 TEUs.

Είχαν προηγηθεί η Latsco Shipping που προχώρησε σε παραγγελία δύο containerships, χωρητικότητας 1.900 TEUs, τα οποία θα παραδοθούν από τη Huangpu Wenchong Shipbuilding το 2027. Στην παραγγελία υπάρχει option για την κατασκευή ακόμη δύο πλοίων, ενώ το κόστος προσεγγίζει τα 31 εκατ. δολάρια το ένα.

Επισημαίνεται ότι πριν από την αναφορά της συμφωνίας για τα τέσσερα containerships, μια εταιρεία του Ομίλου της Latsco, η Marla Investments, αγόρασε το 51% της Euroholdings, μιας εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο, συμφερόντων της οικογένειας Αριστείδη Πίττα, η οποία διαθέτει στον στόλο της δύο feeder containerships.

Η Chartworld Shipping της οικογένειας Λου Κολλάκη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied, φαίνεται ότι συμφώνησε με τα ναυπηγεία New Dayang της Κίνας για την κατασκευή δύο και με option για ακόμη δύο containerships, 3.100 TEUs το καθένα. Επισημαίνεται ότι η εταιρεία στις αρχές του έτους πούλησε τέσσερα containerships που είχε στον στόλο της στη ναυτιλιακή εταιρεία liner CMA CGM, έναντι 152 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα αδελφά πλοία ναυπηγήθηκαν το 2010 και έχουν μεταφορική ικανότητα 3.650 TEUs το καθένα.

Τέλος, σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους, στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επενδύει και η Chios Navigation της οικογένειας Καρούση, η οποία ανέθεσε στο κινεζικό ναυπηγείο China Merchants Jinling Shipyard την κατασκευή δύο containerships 1.800 TEUs, με παράδοση το 2028. Στο πλαίσιο της σύμβασης ναυπήγησης έχουν συμφωνηθεί επιλογές για δύο επιπλέον πλοία. Το κόστος της επένδυσης, συμπεριλαμβανομένων και των option, ξεπερνά τα 120 εκατ. δολάρια συνολικά.