H Aegean Shipping Management συμφερόντων Γιώργου Μελισσανίδη, επισφραγίζει τις στενές εμπορικές σχέσεις που έχει αναπτύξει με τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο trader πετρελαϊκών προϊόντων στον κόσμο, τη Vitol, με την υπογραφή συμφωνίας για μακροχρόνια ναύλωση για πέντε ακόμα δεξαμενόπλοια. Με αυτά, ο συνολικός αριθμός των πλοίων που είναι ναυλωμένα με το συγκεκριμένο ναυλωτή, ανέρχονται στα εννέα.
Η συμφωνία αφορά τέσσερα eco δεξαμενόπλοια ice class, τύπου LR2, που κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στα ναυπηγεία της COSCO και θα παραδοθούν μέχρι το 2027, καθώς και ένα σύγχρονο eco aframax tanker το οποίο ταξιδεύει ήδη με τα σινιάλα της Aegean Shipping. Πρόκειται για το «Green Admire», επίσης χτισμένο στα ίδια ναυπηγεία.

Επισημαίνεται ότι τα δεξαμενόπλοια LR2 έχουν την ίδια μεταφορική ικανότητα με τα aframaxes, περίπου 114.000 τόνους το κάθε ένα. Έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν και αργό, όπως και τα aframaxes αλλά και άλλα προϊόντα πετρελαίου τόσο «καθαρά» όσο και «βρώμικα».
Όπως ανέφερε η Aegean Shipping Management (ASM) στη «Ν»: «Με υπερηφάνεια ανακοινώνουμε την επέκταση της μακροχρόνιας και ισχυρής συνεργασίας μας με την Vitol. Η συνεργασία αυτή επισημοποιείται μέσω της πολυετούς ναύλωσης των τεσσάρων υπό ναυπήγηση πλοίων LR2s (DWT: 114K, με super eco design, ice classed και scrubber fitted), τα οποία θα παραδοθούν σταδιακά από την Cosco Heavy Industry Yangzhou στην Κίνα, μεταξύ Σεπτεμβρίου 2026 και Ιουνίου 2027. Επιπλέον, η συμφωνία περιλαμβάνει και τη μακροχρόνια ναύλωση του σύγχρονου και οικολογικού Aframax Μ/Τ Green Admire».
Τα νεότευκτα
Η Aegean Shipping Management η οποία και είναι ο μεγαλύτερος Ευρωπαίος πελάτης της COSCO, επέλεξε να επενδύσει σε τελευταίας γενιάς πράσινα δεξαμενόπλοια τύπου LR2, ice class, μεταφορικής ικανότητας 114.000 dwt το καθένα.
Τα τέσσερα πλοία θα είναι συμβατά με τον Energy Efficiency Design Index (EEDI) – Phase ΙΙΙ του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Επίσης θα διαθέτουν την τελευταία έκδοση των ηλεκτρικών κινητήρων της MAN B&W που εξασφαλίζουν την βέλτιστη κατανάλωση καυσίμου.
Η εγκατάσταση των συσκευών εξοικονόμησης ενέργειας Pre-shrouded Vanes (PSV) και Hub Vortex Absorber Fins (HVAF) θα ενισχύσει την απόδοση ισχύος των πλοίων.
Επίσης, η εξοικονόμηση ενέργειας επιτυγχάνεται με την εισαγωγή φωτισμού τύπου LED, καθώς και με την εγκατάσταση μετατροπέων συχνότητας σε κάθε αντλία θαλασσινού νερού στο χώρο του μηχανοστασίου.
Τέλος, τα πλοία θα έχουν εγκατεστημένα δοκιμασμένα τελευταίας τεχνολογίας συστήματα επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος.
H Vitol
Για σχεδόν έξι δεκαετίες, η Vitol εξυπηρετεί τις παγκόσμιες αγορές ενέργειας. Με έσοδα 400 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023 και 331 δισ. δολαρίων το 2024, θεωρείται ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος έμπορος ενέργειας στον κόσμο.
Στους πελάτες της συγκαταλέγονται εθνικές εταιρείες πετρελαίου, πολυεθνικές, κορυφαίες βιομηχανικές και χημικές εταιρείες και οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου.
Παραδίδει τα προϊόντα εκεί που χρειάζονται εγκαίρως και σύμφωνα με τις προδιαγραφές, προμηθεύοντας και διαχειριζόμενοι τη μεταφορά ενέργειας μέσω των σχετικών υποδομών.
Ειδικότερα εμπορεύεται 7,2 εκατομμύρια βαρέλια καθημερινά, πραγματοποιώντας πάνω από 6.000 ταξίδια με ναυλωμένα και ιδιόκτητα δεξαμενόπλοια ετησίως.
Η Aegean
Αυτή την περίοδο, η εταιρεία διαχειρίζεται έναν υπερσύγχρονο στόλο αποτελούμενο από 14 +4 πλοία, με μέσο όρο ηλικίας τα πέντε έτη. Από αυτά, τα οκτώ είναι tankers (έξι Aframaxes και δύο MRs) και τα έξι είναι bulk carriers (Kamsarmaxes).
Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Aegean Shipping, έχει ναυπηγήσει το 85% του υπάρχοντος στόλου της στα ναυπηγεία της Cosco ΗΙ και βρίσκεται σε πρόγραμμα ναυπήγησης των προαναφερθέντων τεσσάρων LR2s, με τελική παράδοση το δεύτερο τρίμηνο του 2027.
Η Aegean Shipping, «επενδύει» στην ανάπτυξη μακροχρόνιων στρατηγικών σχέσεων με τους εμπορικούς συνεργάτες της, όπως είναι η Vitol και η Cosco, συμβάλλοντας έτσι στη διαμόρφωση ενός σταθερού, αξιόπιστου και βιώσιμου πλαισίου συνεργασίας που αποφέρει οφέλη όχι μόνο για τις εμπλεκόμενες εταιρείες, αλλά και για το σύνολο της ναυτιλιακής και εμπορικής αλυσίδας.