Skip to main content

Diana: «Πρόσω ολοταχώς» με μερίδιο 7,7% στη Genco

Νέα επένδυση στον τομέα χύδην ξηρού φορτίου από την εισηγμένη στο NYSE ελληνική εταιρεία

Ανοίγει περαιτέρω τη «βεντάλια» των παράλληλων επενδύσεων σε άλλες εταιρείες ή κλάδους η Diana Shipping Services.

Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή εταιρεία, συμφερόντων της Σεμιράμιδος Παληού, προχωράει τα τρία τελευταία χρόνια σε καλά μελετημένες και υπολογισμένου ρίσκου επενδύσεις.

Τελευταία κίνηση στη σκακιέρα από την κ. Παληού είναι η είσοδος, με μερίδιο 7,7%, στην Genco Shipping, επίσης εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, έναντι 46 εκατ. δολαρίων.

Σε αντίθεση με τις προηγούμενες φορές που ανοίχτηκε σε άλλες αγορές, όπως σε υποστηρικτικά πλοία ή LPG carriers, αυτή τη φορά η Diana «χτύπησε» στο στοιχείο της. Σε μια εταιρεία, δηλαδή, που επίσης διαχειρίζεται πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» από τη ναυτιλιακή αγορά, η Diana Shipping, προτού καταλήξει στην επιλογή της Genco, είχε αναλύσει την αγορά για μεγάλο χρονικό διάστημα.

«Ελκυστική επένδυση»

Όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό δελτίο που κατέθεσε η Diana στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, «απέκτησε τα αξιόγραφα που αναφέρονται στο παρόν δελτίο για επενδυτικούς σκοπούς, στο πλαίσιο της συνήθους επιχειρηματικής δραστηριότητας, λόγω της πεποίθησής της ότι ο εκδότης αποτελεί μια ελκυστική επένδυση με βάση τις επιχειρηματικές προοπτικές και τη στρατηγική του».

Τονίζεται, επίσης, ότι η Diana μπορεί «να επικοινωνεί με το διοικητικό συμβούλιο του εκδότη, τα μέλη της διοίκησης ή/και άλλους μετόχους ή άλλα σχετικά μέρη από καιρό σε καιρό σχετικά με λειτουργικά, στρατηγικά, οικονομικά ή θέματα διακυβέρνησης ή να συνεργάζονται με τη διοίκηση και το διοικητικό συμβούλιο με σκοπό τη μεγιστοποίηση της αξίας των μετόχων».

Η Diana Shipping έχει στον στόλο της 36 bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας 4,1 εκατ. dwt, ενώ αναμένει να παραλάβει και δύο νεότευκτα kamsarmaxes με μηχανές duel fuel (μεθανόλη).

Από την πλευρά της, η Genco έχει στον στόλο της 42 bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας 4,4 εκατ. dwt.

Είκοσι χρόνια στον NYSE

Το 2025 αποτελεί χρονιά-ορόσημο για την Diana Shipping, η οποία έκλεισε 20 χρόνια από την εισαγωγή των μετοχών της στη Wall Street. Την 1η Απριλίου, μάλιστα, η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Σεμίραμις Παληού, μαζί με την εκτελεστική ομάδα της εταιρείας, είχε χτυπήσει το «καμπανάκι» της συνεδρίασης στο NYSE.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η κ. Παληού, η οποία ταυτόχρονα είναι ιδιαίτερα ενεργή και στον θεσμικό τομέα της ελληνικής ναυτιλίας, αφού είναι η πρώτη γυναίκα πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (HELMEPA), «αυτή η στιγμή αντικατοπτρίζει τη διαρκή δέσμευσή μας στην αριστεία, στην καινοτομία και στην ηγεσία στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου.

Εκφράζουμε την ειλικρινή ευγνωμοσύνη μας στους συνεργάτες, στους μετόχους και στην αφοσιωμένη ομάδα μας, που υπήρξαν μέρος αυτού του σπουδαίου ταξιδιού».

Όπως πρόσθεσε, «από την εισαγωγή μας στο αμερικανικό χρηματιστήριο, το 2005, η Diana Shipping έχει εξελιχθεί σε έναν παγκόσμιο ηγέτη στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, διαχειριζόμενη έναν σύγχρονο στόλο που εξυπηρετεί τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου.

Η αφοσίωσή μας στην επιχειρησιακή αριστεία, στη βιωσιμότητα και στη δημιουργία αξίας υπήρξε η κινητήρια δύναμη πίσω από την επιτυχία μας».

Καταλήγοντας, η κ. Παληού επισήμανε: «Τα 20 τελευταία χρόνια έχουμε ξεπεράσει προκλήσεις, έχουμε υιοθετήσει τεχνολογικές εξελίξεις και έχουμε ενισχύσει τη θέση μας στην αγορά. Η υπεύθυνη ναυτιλία και η περιβαλλοντική διαχείριση παραμένουν στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας, καθώς ατενίζουμε το μέλλον».

Οι συμμετοχές σε CSOVs και LPG carriers

Λίγους μήνες πριν από το νέο deal που ανακοινώθηκε, τον Μάρτιο του 2025, η Diana Shipping είχε ενημερώσει το επενδυτικό κοινό για την επένδυσή της σε LPG carriers, αφού έγινε στρατηγικός εταίρος της κοινοπραξίας Ecogas Holding AS.

Η νεοσυσταθείσα κοινοπραξία έχει μερίδιο 80% σε δύο υπό ναυπήγηση LPG carriers των 7.500 cbm, με οψιόν αγοράς για δύο ακόμα.

Η παράδοση του πρώτου πλοίου αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2027 και του δεύτερου το τέταρτο τρίμηνο του 2027.

Αλλά και τον Οκτώβριο του 2023, η εταιρεία εισήλθε στον τομέα των υποστηρικτικών πλοίων για αιολικά πάρκα. Η εισηγμένη  στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία υπέγραψε τότε ένα συμφωνητικό για τη συμμετοχή της σε μία κοινοπραξία, η οποία αναμένεται να αναλάβει την ιδιοκτησία και λειτουργία πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων αιολικών εγκαταστάσεων.

Η κοινοπραξία έχει παραγγείλει δύο υψηλών προδιαγραφών Commissioning Service Operation Vessels (CSOVs) και διατηρεί το δικαίωμα οψιόν αγοράς για την απόκτηση δύο επιπλέον πλοίων, σε μια προσπάθεια να ηγηθεί του κλάδου.

Τα δύο CSOVs θα έχουν υβριδικό σύστημα πρόωσης με μπαταρίες, ενώ θα είναι προετοιμασμένα να λειτουργήσουν με πράσινη μεθανόλη.

Η παραγγελία τοποθετήθηκε στο νορβηγικό ναυπηγείο Vard, θυγατρική του ιταλικού ναυπηγικού ομίλου Fincantieri.