Skip to main content

Attica Group: Ακτοπλοϊκές συνδέσεις με εθνική προσφορά

Η ελληνική ακτοπλοΐα είναι ένας ισχυρός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας και της νησιωτικότητας

Ένα κράτος παράκτιο και νησιωτικό, όπως η Ελλάδα, θα ήταν παράδοξο να μην στηρίζεται αποφασιστικά στη ναυτιλία του. Πόσο μάλλον όταν στην επικράτειά της υπάρχουν περίπου 6.000 νησιά, εκ των οποίων κατοικούνται τα 227.

Το δεδομένο αυτό καθιστά την ελληνική ακτοπλοΐα έναν ισχυρό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας και της νησιωτικότητας, καθώς περιγράφει τη σημασία της για την κοινωνική λειτουργία των νησιών και τη συνδεσιμότητα μεταξύ τους και με την ηπειρωτική χώρα.

Το γεγονός ότι, από τα 227 κατοικημένα ελληνικά νησιά, τα 116 συνδέονται αποκλειστικά μέσω της ακτοπλοΐας αναδεικνύει τον ρόλο της επιβατηγού ναυτιλίας για τη διακίνηση των κατοίκων τους, τον εφοδιασμό των επιχειρήσεών τους, τη μεταφορά των αναγκαίων προϊόντων και, φυσικά, των τουριστών – δίνοντας αποφασιστική ώθηση και στον πολύτιμο για την ελληνική οικονομία τουρισμό.

Το οικονομικό μέγεθος του κρίσιμου αυτού κλάδου, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του ΙΟΒΕ , αποτυπώνεται στα 11,8 δισ. ευρώ, που ισούνται με το 5,4% του ελληνικού ΑΕΠ, αλλά και στο γεγονός ότι καλύπτει 318.000 θέσεις εργασίας – το 6,9% του συνόλου της απασχόλησης στη χώρα μας. Ως συνέπεια των επιδόσεων αυτών, η ελληνική επιβατηγός ναυτιλία κατέχει μια ξεχωριστή θέση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς, αν και δραστηριοποιείται σε μια χώρα με το 2% του ευρωπαϊκού πληθυσμού, διαχειρίζεται περίπου το 18% της ευρωπαϊκής ακτοπλοϊκής κίνησης.

Σε αυτόν τον δυναμικό, εθνικής σημασίας επιχειρηματικό κλάδο, η Attica Group ξεπροβάλλει ως ο ισχυρότερος όμιλος. Διαθέτοντας 4 εμπορικά σήματα (Blue Star Ferries, Superfast Ferries, Hellenic Seaways και Anek Lines), συνδέει αδιάκοπα, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, περισσότερους από 50 προορισμούς και 71 λιμάνια σε Β-Α Αιγαίο, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Σαρωνικό, Κρήτη και τις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας.

Τα 38 πλοία της, τα οποία απασχολούν περισσότερους από 3.000 εργαζόμενους σε ξηρά και θάλασσα – αποτελώντας έτσι τον μεγαλύτερο εργοδότη των Ελλήνων ναυτικών συνολικά–, εξυπηρετούν 7,3 εκατ. επιβάτες ετησίως, ενώ το SHIPPAX της αποδίδει τη μεγαλύτερη χωρητικότητα επιβατών διεθνώς. Όλες αυτές οι επιδόσεις την κατατάσσουν στους μεγαλύτερους ομίλους παγκοσμίως.

Τη σημασία όμως των μεγάλων ομίλων δεν την καθορίζουν μόνο τα οικονομικά μεγέθη, αλλά και η συνολική συμβολή τους στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας και της κοινωνίας. Οι επιδόσεις της Attica Group σε όλα τα πεδία είναι καταλυτικές: Τα πλοία της μεταφέρουν, καθημερινά σε ετήσια βάση,  ένα μεγάλο μέρος των πρώτων υλών και αγαθών που διακινούνται από και προς τα νησιά συμβάλλοντας καθοριστικά στη στήριξη της νησιωτικότητας και την ενίσχυση της συνδεσιμότητας των ελληνικών νησιών.

Εξίσου σημαντική είναι η επίδραση του Ομίλου στις εξαγωγές και την εξωστρέφεια του ελληνικού επιχειρείν, αλλά και στις εισαγωγές προϊόντων, μέσω των δρομολογίων από και προς την Ιταλία, τα οποία συνδέουν την Ελλάδα με την Ευρώπη.

Η αναπτυξιακή πορεία της Attica Group αφήνει εξαιρετικό αποτύπωμα σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Η αύξηση του κύκλου εργασιών της υπήρξε αλματώδης από τα 265 εκατ. ευρώ το 2012, στα 747 εκατ. το 2024. Σύμφωνα με τον απολογισμό Υπεύθυνης και Βιώσιμης Ανάπτυξης, η οικονομική αξία που διένειμε ο Όμιλος για εργαζόμενους, φόρους, παρόχους κεφαλαίου, πράκτορες, προμηθευτές, κοινωνία και επενδύσεις το 2024 ανήλθε σε 974,5 εκατ  αυξημένη  κατά 43,2% συγκριτικά με το 2023.

Το κεφάλαιο των επενδύσεων του Ομίλου Attica έχει υψηλή επίδραση και πολλαπλασιαστικά οφέλη, για την οικονομία, το περιβάλλον και το επιβατικό κοινό.

Τα νέα πλοία του Ομίλου και το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα 565 εκατ. ευρώ μέχρι το 2030 στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα καθιστούν την Attica Group, ηγέτιδα της πράσινης μετάβασης στον κλάδο της, με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα ανά μίλι κατά 14% έως το 2030 συγκριτικά με το 2019, βάσει του οδικού χάρτη αποανθρακοποίησης που υλοποιεί από το 2022

Στα μέχρι τώρα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση συμπεριλαμβάνεται η  1η παραγγελία ναυπήγησης συμβατικών επιβατηγών πλοίων από ελληνική εταιρεία μετά από 15 χρόνια που έγινε τον Ιούνιο του 2024. Πρόκειται για πλοία methanol ready και battery ready για μείωση κατά 60% των εκπομπών αερίων ρύπων ανά μεταφορικό έργο. Αντίστοιχα σημαντική είναι η μέχρι σήμερα  συμβολή των καινοτόμων Aero Highspeed στην πράσινη μετάβαση καθώς και η επέκταση του πρώτου στην ελληνική ακτοπλοΐα πιλοτικού εφοδιασμού βιοκαυσίμων σε πλοίο της.

Εάν στα παραπάνω προσθέσουμε την πελατοκεντρική πολιτική του Ομίλου, που αποσκοπεί στη διαρκή αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και τα διαφορετικά προφίλ των επιβατών του, αλλά και τις συνεχείς επενδύσεις της Attica Group στην εξέλιξη και την ευημερία των ανθρώπων της, τότε διαμορφώνεται η εικόνα ενός Ομίλου που έχει ένα εθνικό αποτύπωμα για την κοινωνία και την οικονομία.