Skip to main content

Ναυλαγορά ξηρού φορτίου: Τρία «αγκάθια» συντηρούν την αβεβαιότητα

Αβέβαιες εξακολουθούν να παραμένουν οι προοπτικές στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, λόγω υποτονικής ζήτησης, έντονων γεωπολιτικών εξελίξεων, αλλά και μεταβαλλόμενων εμπορικών συνηθειών.

Ο Αριστείδης Πίττας.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακής εταιρείας EuroDry Ltd., Αριστείδης Πίττας, με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο του 2025 που έληξε στις 31 Μαρτίου, υπογράμμισε τις δυσκολίες που προκάλεσε το χαμηλό επίπεδο ναυλαγοράς τη συγκεκριμένη περίοδο, σημειώνοντας πως «η EuroDry ήταν πλήρως εκτεθειμένη και συνεπώς τα αποτελέσματα του τριμήνου ήταν αναμενόμενα χαμηλά».

Επίσης, πρόσθεσε ότι οι προοπτικές παραμένουν αβέβαιες, λόγω της περιορισμένης ζήτησης από την Κίνα, της πτώσης στη βιομηχανία χάλυβα, της μείωσης στη χρήση θερμικού άνθρακα και των συνεχιζόμενων συγκρούσεων σε Ουκρανία και Γάζα.

Ωστόσο, ανέφερε πως η εταιρεία αποφεύγει τις μακροχρόνιες ναυλώσεις σε μη κερδοφόρα επίπεδα και προτιμά να εκμεταλλεύεται ευκαιρίες βραχυχρόνιων ναυλώσεων.

Η EuroDry συνεχίζει να υλοποιεί το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών, έχοντας διαθέσει μέχρι στιγμής 5,3 εκατ. δολάρια για την επαναγορά 334.674 μετοχών, στο πλαίσιο εγκεκριμένου σχεδίου ύψους έως 10 εκατ. δολαρίων.

Η διοίκηση της εταιρείας διατηρεί στρατηγική ευελιξίας, αναζητώντας επενδυτικές ευκαιρίες και ανανέωση του στόλου της, ενώ η πρόσφατη πώληση του πλοίου M/V Tasos εντάσσεται στο πλαίσιο αξιολόγησης κόστους και απόδοσης εν όψει προγραμματισμένων συντηρήσεων.

Εξέλιξη μεγεθών

Για το πρώτο τρίμηνο του 2025, η EuroDry ανέφερε συνολικά καθαρά έσοδα 9,2 εκατ. δολαρίων, αντιπροσωπεύοντας μείωση 36,2% σε σχέση με τα συνολικά καθαρά έσοδα ύψους 14,4 εκατ. δολ. κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, που ήταν αποτέλεσμα των μειωμένων ποσοστών χρονοναύλωσης.

Κατά μέσο όρο, 12,8 ιδιόκτητα πλοία λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2025, κερδίζοντας ένα μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης ύψους 7.167 δολ. ανά ημέρα σε σύγκριση με 13,0 πλοία την ίδια περίοδο του 2024 που κέρδιζαν κατά μέσο όρο 12.455 δολ. την ημέρα.

Για το πρώτο τρίμηνο του 2025, τα έξοδα ταξιδιού ανήλθαν σε 1,7 εκατ. δολάρια και αφορούσαν κυρίως πλοία που επανατοποθετούνται, σε σύγκριση με 1,5 εκατ. δολ. την ίδια περίοδο του 2024.

Τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων αυξήθηκαν σε 6,6 εκατ. δολ. για το πρώτο τρίμηνο του 2025, από 6,2 εκατ. δολ. την ίδια περίοδο του 2024.

Η αύξηση οφείλεται κυρίως στο μεγαλύτερο κόστος για ανταλλακτικά και συντήρηση για αρκετά από τα πλοία που λειτουργούσαν το πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Τα έξοδα απόσβεσης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ήταν 3,2 εκατ. δολ. σε σύγκριση με 3,4 εκατ. δολ. για την αντίστοιχη περίοδο του 2024.