Skip to main content

Safe Bulkers: 748,2 εκατ. δολ. για πράσινα πλοία

Η εταιρεία, συμφερόντων Π. Χατζηιωάννου, μειώνει περαιτέρω το περιβαλλοντικό αποτύπωμά της

Σε ρότα διαρκών επενδύσεων, ισχυρού περιβαλλοντικού αποτυπώματος, βρίσκεται η Safe Bulkers, συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, η οποία διαχειρίζεται 47 πλοία και διαθέτει ένα ναυπηγικό πρόγραμμα 18 νεότευκτων (15 τύπου kamsarmax και τρία τύπου post-panamax).

Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία εξέδωσε το ESG report για το 2024, αναδεικνύοντας τη στοχοπροσήλωσή της σε νέα eco πλοία και πράσινες αναβαθμίσεις του εν ενεργεία στόλου.

Ενδεικτικά, από το 2018, η Safe Bulkers έχει επενδύσει στην καινοτομία με στόχο τη βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδοσης των δραστηριοτήτων της.

Έχει ήδη διαθέσει περίπου 546,6 εκατ. δολάρια μέχρι το 2024 για την αναβάθμιση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος (BWTS), συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (EGCS), συσκευών βελτίωσης υδροδυναμικής απόδοσης του κύτους (hull ducts), ναυπήγησης νέων πλοίων και εφαρμογής οικολογικών χρωμάτων (ULFP), ενώ έχει δεσμεύσει επιπρόσθετα 201,6 εκατ. δολάρια για περιβαλλοντικές επενδύσεις έως το 2027.

Υψηλή ενεργειακή απόδοση

Στο μήνυμά του προς τους μετόχους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Χατζηιωάννου στέκεται τόσο στις νέες κανονιστικές εξελίξεις όσο και στις πράσινες επενδύσεις της Safe Bulkers.

Ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η δημοσίευση της έκθεσης ESG για το 2024 συμπίπτει με την έγκριση του Παγκόσμιου Προτύπου Καυσίμων (Global Fuel Standard) από την 83η σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC 83) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

«Παρά τις υπάρχουσες αβεβαιότητες και τον ρυθμό εφαρμογής των μέτρων, φαίνεται ότι οι εταιρείες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων, επενδύοντας σε σύγχρονους στόλους υψηλής ενεργειακής απόδοσης, αναβαθμίζοντας την ενεργειακή αποδοτικότητα των υφιστάμενων πλοίων και διευρύνοντας τη χρήση εναλλακτικών πράσινων καυσίμων, θα αποκτήσουν επιχειρησιακό και εμπορικό πλεονέκτημα έναντι του υφιστάμενου στόλου, που σταδιακά γηράσκει».

Παράλληλα, ο κ. Χατζηιωάννου δηλώνει υπερήφανος για το γεγονός ότι η Safe Bulkers δεν διαθέτει πλοία κατηγορίας «Ε» και «D» για το 2024, σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τον ΙΜΟ.

Αυτό, σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, συμβαίνει λόγω του εκτεταμένου προγράμματος ανανέωσης του στόλου, της ισχυρής δομής εταιρικής διακυβέρνησης, καθώς και της ανταπόκρισης στις ανάγκες της κοινωνίας μέσω υποτροφιών, προγραμμάτων για την κοινότητα και δωρεάς σκάφους SAR στο Πολεμικό Ναυτικό της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Safe Bulkers, δρ Λουκάς Μπαρμπαρής, σημειώνει ότι το ESG report παρουσιάζει «μια ολοκληρωμένη επισκόπηση των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και διακυβερνητικών πρακτικών μας.

Αντικατοπτρίζει τη στρατηγική μας δέσμευση για τη διαχείριση των περιβαλλοντικών κινδύνων, την υποστήριξη των κοινοτήτων όπου δραστηριοποιούμαστε και τη συνεχή βελτίωση του πλαισίου σύμφωνα με τις κανονιστικές προσδοκίες».

Το «πράσινο» orderbook

Όπως επισημαίνεται από την εισηγμένη στο NYSE, o στόλος της εταιρείας ανανεώνεται με νεότευκτα πλοία, σχεδιασμένα να πληρούν τους κανονισμούς του IMO σχετικά με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Παράλληλα, η Safe Bulkers πωλεί επιλεκτικά παλαιότερα πλοία. Ειδικότερα, το πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων Φάσης 3 NOx Tier III του IMO GHG αποτελείται συνολικά από 18 πλοία, συμπεριλαμβανομένων συμβάσεων για δύο νεότευκτα, τύπου kamsarmax, διπλού καυσίμου μεθανόλης.

Η συνολική κεφαλαιουχική δαπάνη του προγράμματος νεότευκτων πλοίων ανέρχεται σε περίπου 662,1 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 486,2 εκατ., ήτοι το 73%, έχει ήδη καταβληθεί.

Η Safe Bulkers διαθέτει επίσης  ενεργό βιβλίο παραγγελιών έξι νέων πλοίων τύπου kamsarmax, εκ των οποίων τα δύο θα είναι διπλού καυσίμου μεθανόλης.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι συνολικές επενδύσεις στο πρόγραμμα αυτό ανέρχονται σε περίπου 252,4 εκατ. δολάρια, με τα 76,5 εκατ. να έχουν ήδη καταβληθεί.

Μείωση του δείκτη AER

Μέσα στο 2024, η Safe Bulkers πέτυχε μείωση του AER (ενεργειακός δείκτης) κατά 6,09%, παρήγγειλε δύο πλοία που θα μπορούν να κινούνται με πράσινη μεθανόλη, ενώ αναμένει και 11 bulk carriers φάσης ΙΙΙ του ΙΜΟ.