Την ανάγκη στρατηγικής στήριξης των ελληνικών ναυπηγείων και επένδυσης στην εξωστρέφεια ανέδειξε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Διευθύνων Σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, μιλώντας στο 9ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής.
«Πρέπει να επενδύσουμε στην εξωστρέφεια. Όταν ανεβαίνει μία καλή ναυτιλιακή είδηση, ανεβαίνει αμέσως στις προτιμήσεις των θεμάτων των αναγνωστών», υπογράμμισε, καταδεικνύοντας τη θετική δυναμική του κλάδου όταν επικοινωνούνται τα νέα σωστά.
Κατά την παρέμβασή του στο 1ο πάνελ του συνεδρίου για το ελληνικό cluster, που συντόνισε ο Θοδωρής Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος, Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε., ο κ. Βαρβιτσιώτης δεν παρέλειψε να αποδώσει τα εύσημα στον Γιώργο Προκοπίου. «Εγώ δεν θα ήμουν εδώ αν δεν υπήρχε ο μεγάλος οραματιστής Γιώργος Προκοπίου που αποφάσισε να επενδύσει στη δυναμική των ναυπηγείων», είπε χαρακτηριστικά.
«Χρειάζονται χρήματα και συνεργασίες»
Ο κ. Βαρβιτσιώτης έθεσε με σαφήνεια τις βασικές προϋποθέσεις για την επιβίωση και ανάπτυξη των ελληνικών ναυπηγείων: «Χρειάζονται και πολλά χρήματα και πολλές συνεργασίες και στρατηγική απόφαση από την ελληνική κυβέρνηση για την ενίσχυση της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, μεταξύ των οποίων και τα ναυπηγεία. Κανένα ναυπηγείο δεν επιβιώνει χωρίς σημαντικά αμυντικά συμβόλαια».
Στάθηκε ιδιαίτερα στη στήριξη που παρείχε η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα: «Το δικό μας ναυπηγείο φιλοξένησε κυρίως ελληνόκτητα καράβια. Ήρθαν οι Έλληνες εφοπλιστές, αποδέχθηκαν το στοίχημα της αναβίωσης των ναυπηγείων».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης έκλεισε την παρέμβασή του τονίζοντας ότι η αναβίωση του ναυπηγικού τομέα δεν είναι έργο ενός μόνο επενδυτή ή φορέα, αλλά συλλογική υπόθεση με εθνική διάσταση.
Ανταγωνιστικότητα και καινοτομία
Αν πούμε ποιο είναι το ζητούμενο της εποχής, αυτό είναι το δίπολο ανταγωνιστικότητα και καινοτομία, είπε ο κ. Βαρβιτσιώτης. «Πρέπει να δούμε τι γίνεται στον πλανήτη και να βρεθούμε μπροστά από τους άλλους», υπογράμμισε.
Αναφερόμενος στα γραφειοκρατικά εμπόδια του κράτους, τόνισε ότι αυτά μπορούν να ξεπεραστούν με επένδυση στην καινοτομία.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης στάθηκε και στο υψηλό κόστος ενέργειας, όπως και στην έλλειψη αρκετού και ικανού ανθρώπινου δυναμικού για να είναι ανταγωνιστικός ο κλάδος.
Να αποκτήσει το υπ. Ναυτιλίας αρμοδιότητες για φορολογία και πάταξη γραφειοκρατίας
Κλείνοντας σημείωσε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας πρέπει να αποκτήσει αρμοδιότητες να πατάξει τη γραφειοκρατία, αλλά και τις φορολογικές αρμοδιότητες που είναι σήμερα στο υπουργείο Οικονομίας. «Είναι ντροπή να λέμε ότι έχουμε 5.500 ελληνόκτητα πλοία, αλλά μόλις 700 – 800 στην ελληνική σημαία. Αυτό πρέπει να αναστραφεί», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι αυτό οφείλεται στο φορολογικό κυνήγι και τη γραφειοκρατία που επιβαρύνει τους πλοιοκτήτες.