Ισχυρό ισολογισμό και σημαντική ανανέωση του στόλου παρουσιάζει η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Safe Bulkers, Inc. (SB), η οποία ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2025.
«Αντιμετωπίσαμε πιο ήπιες αγορές ναύλωσης, λόγω εποχικότητας και γεωπολιτικών αβεβαιοτήτων, αλλά διατηρήσαμε τον ισχυρό μας ισολογισμό και παραλάβαμε το δωδέκατο νεότευκτο πλοίο μας», τόνισε ο πρόεδρος της Safe Bulkers, δρ Λουκάς Μπαρμπαρής.
Πρόσθεσε ότι «η εταιρεία σε αυτό το ασταθές περιβάλλον συνεχίζει να ανανεώνει τον στόλο μας, εστιάζοντας στην επιχειρησιακή αριστεία, τη συμμόρφωση με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού IMO και τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους».

Σημειώνεται ότι το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας θαλάσσιων μεταφορών ξηρού φορτίου, συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, ανακοίνωσε επίσης τη διανομή μερίσματος σε μετρητά, ύψους 0,05 δολαρίου ανά μετοχή, των κοινών μετοχών που βρίσκονται σε κυκλοφορία.
Έσοδα και κέρδη
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η εταιρεία λειτούργησε σε ένα ασθενές περιβάλλον ναυλαγοράς στα bulk carriers σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024, με μειωμένα έσοδα, λόγω χαμηλότερων ναυλώσεων, μειωμένων κερδών από πλοία με scrubbers και αυξημένων λειτουργικών εξόδων.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 7,2 εκατ. δολ., ενώ τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 64,3 εκατ. δολ. για το ίδιο διάστημα.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η εταιρεία λειτούργησε κατά μέσο όρο 46 πλοία, με το Time Charter Equivalent TCE (ημερήσια χρονοναύλωση) να διαμορφώνεται στα 14.655 δολ. κατά μέσο όρο.
Το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ο στόλος ήταν στα 47,08 πλοία, με το TCE να διαμορφώνεται 18.158 δολ. την ημέρα κατά την ίδια περίοδο το 2024.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers, Inc. ανακοίνωσε επίσης αύξηση 2% στα έξοδα λειτουργίας των πλοίων της για το πρώτο τρίμηνο του 2025, τα οποία ανήλθαν στα 23,9 εκατ. δολ., έναντι 23,3 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Η άνοδος αποδίδεται κυρίως στην αύξηση των δαπανών για ανταλλακτικά, προμήθειες και εφόδια, που ανήλθαν στα 6,8 εκατ. δολ., από 5,9 εκατ. δολάρια.
Οι μισθοί και τα έξοδα πληρώματος αυξήθηκαν ελαφρώς στα 10,5 εκατ. δολ., έναντι 10,3 εκατ. δολ. το προηγούμενο έτος.
Ισχυρό Orderbook
Η εταιρεία ανανεώνει σταδιακά τον στόλο της με νεότευκτα πλοία, σχεδιασμένα να πληρούν τους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού IMO σχετικά με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και πωλεί επιλεκτικά παλαιότερα πλοία.
Από τις 9 Μαΐου 2025, το πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων Φάσης 3 NOx Tier III του IMO GHG αποτελούνταν συνολικά από 18 πλοία, συμπεριλαμβανομένων συμβάσεων για δύο νεότευκτα πλοία Kamsarmax διπλού καυσίμου μεθανόλης.
Η συνολική κεφαλαιουχική δαπάνη του προγράμματος νεότευκτων πλοίων ανέρχεται σε περίπου 662,1 εκατ. δολ., εκ των οποίων τα 486,2 εκατ. δολ. ή το 73%, έχει ήδη καταβληθεί.
Η Safe Bulkers διαθέτει επίσης ενεργό βιβλίο παραγγελιών έξι νέων πλοίων κατηγορίας Kamsarmax, εκ των οποίων τα δύο θα είναι διπλού καυσίμου μεθανόλης.
Οι συνολικές επενδύσεις στο πρόγραμμα αυτό ανέρχονται σε περίπου 252,4 εκατ. δολάρια, με 76,5 εκατ. να έχουν ήδη καταβληθεί.
Τον Απρίλιο του 2025, η εταιρεία παρέλαβε το νεότευκτο Efrossini, πλοίο τύπου Kamsarmax, ιαπωνικής κατασκευής, το δωδέκατο στη σειρά πλοίων που πληρούν τα περιβαλλοντικά πρότυπα Phase 3 GHG – NOx Tier III του IMO.
Η εταιρεία διατηρεί επίσης 21 πλοία εξοπλισμένα με scrubbers, τα οποία αποφέρουν πρόσθετα έσοδα μέσω συμφωνιών ναύλωσης βάσει της χρήσης καυσίμων.
Έως τις 9 Μαΐου 2025, ο στόλος της Safe Bulkers αριθμούσε 47 πλοία -8 Panamax, 14 Kamsarmax, 17 Post-Panamax και 8 Capesize-, με συνολική μεταφορική ικανότητα 4,7 εκατ. dwt και μέση ηλικία 10,1 έτη. Τα 12 πλοία είναι τελευταίας γενιάς (Phase 3 – NOx Tier III), ενώ 11 πλοία χαρακτηρίζονται ως οικολογικά.