Συνέχισε τη ρότα ισχυρής κερδοφορίας και το α’ τρίμηνο του 2025 η εισηγμένη ναυτιλιακή Global Ship Lease (GSL), συμφερόντων του Γιώργου Γιουρούκου, καθώς -παρά την αβεβαιότητα σε διεθνές επίπεδο- κατέγραψε σημαντική αύξηση στους βασικούς οικονομικούς δείκτες, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Σχολιάζοντας την πορεία της εταιρείας, ο κ. Γιουρούκος (εκτελεστικός πρόεδρος της GSL) αναφέρθηκε στους γεωπολιτικούς παράγοντες, οι οποίοι -όπως είπε- διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε ολόκληρο τον κλάδο των μεταφορών και στην ευρύτερη οικονομία.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Ελληνας εφοπλιστής επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι η εταιρεία έχει καταφέρει να ενισχύσει την κάλυψη των ναυλώσεων στα πλοία της σε ελκυστικές τιμές.
«Η δασμολογική κατάσταση των ΗΠΑ παραμένει δυναμική και, όπως όλοι βλέπουμε να εκτυλίσσεται σε πραγματικό χρόνο, ο αρχικός αντίκτυπος ήταν σημαντικός για τις αλυσίδες εφοδιασμού», σημείωσε.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, το εύρος και η φύση των μελλοντικών επιπτώσεων είναι δύσκολο να προβλεφθούν, καθιστώντας την ευελιξία πιο σημαντική από ποτέ.
Με φόντο αυτά τα δεδομένα, η Global Ship Lease καταγράφει αυξημένη ζήτηση για τα μεσαίου και μικρού μεγέθους πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τους liners, καθώς -όπως τονίζεται από τον κ. Γιουρούκο- επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν την ευελιξία στα δίκτυά τους, για να εξυπηρετήσουν τις μεταβαλλόμενες ροές φορτίου.
Σημειώνεται ότι ο στόλος της Global Ship Lease αποτελείται από 69 containerships, μεταφορικής ικανότητας από 2.207 έως 11.040 TEUs και μέσης ηλικίας 17,5 ετών.
Στις 31 Μαρτίου 2025, η μέση υπολειπόμενη διάρκεια των ναυλώσεων της εταιρείας ήταν 2,3 έτη σε σταθμισμένη βάση TEU.
Υψηλές επιδόσεις
Για το α’ τρίμηνο του 2025, τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 191 εκατ. δολάρια, έναντι 179,5 εκατ. δολάρια το ίδιο διάστημα του 2024 (αύξηση 6,3%), ενώ τα κέρδη διαμορφώθηκαν σε 121 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με τα 89,5 εκατ. δολάρια την αμέσως προηγούμενη χρονιά (αύξηση 35,2%).
Την ίδια ώρα, τα συμβασιοποιημένα έσοδα της εισηγμένης ανέρχονται σε 1,9 δισ. δολάρια, ενώ το ποσό αυτό αγγίζει τα 2,37 δισ. δολάρια, αν συμπεριληφθούν τα δικαιώματα προαίρεσης από τους ναυλωτές.
Τέλος, τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων (μισθολογικό κόστος, επισκευές, ασφάλειες κ.ά.) αυξήθηκαν κατά 4,4%, στα 50,0 εκατ. δολάρια για το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 47,9 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αύξηση των 2,1 εκατομμυρίων δολαρίων οφείλεται κυρίως στην προσθήκη των τεσσάρων νεοαποκτηθέντων πλοίων και στον αντίκτυπο του πληθωρισμού.
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα, ο διευθύνων σύμβουλος της Global Ship Lease, Τόμας Λίστερ, τόνισε χαρακτηριστικά ότι η αβεβαιότητα, η αστάθεια και η αναστάτωση σε διεθνές επίπεδο παρουσιάζουν τόσο προκλήσεις όσο και ευκαιρίες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ωστόσο, όπως πρόσθεσε, «για να ανταποκριθούμε σε αυτές τις προκλήσεις και να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες, ένας συνδυασμός ανθεκτικότητας και δυνατοτήτων επιλογών είναι το κλειδί. Και τα τελευταία χρόνια έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειές μας στο χτίσιμο και των δύο. Τα πλοία μας είναι λειτουργικά και εμπορικά ευέλικτα και δεν είναι δεσμευμένα σε κανένα μεμονωμένο εμπόριο ή περιοχή».
Αναφερόμενος στον ισολογισμό της ναυτιλιακής, ο κ. Λίστερ υπογράμμισε ότι είναι σε εξαιρετική κατάσταση, με χρηματοοικονομική μόχλευση κάτω από 1x (δηλαδή οι υποχρεώσεις είναι λιγότερες από τα ίδια κεφάλαια). «Το χρέος μας έχει μέσο σταθμισμένο κόστος 3,99% και μέση σταθμισμένη διάρκεια ωρίμανσης 5,1 ετών. Παράλληλα, έχουμε διαθέσιμα μετρητά για ευκαιριακές αγορές και ανανέωση στόλου».
Μέρισμα
Σημειώνεται ότι το διοικητικό συμβούλιο της Global Ship Lease έδωσε το «πράσινο φως» για τη διανομή μερίσματος στους μετόχους της, ύψους 0,525 δολ. ανά κοινή μετοχή της Κατηγορίας Α για το α’ τρίμηνο του 2025.
Το μέρισμα θα καταβληθεί στις 3 Ιουνίου 2025 σε όλους όσοι κατείχαν μετοχές της εταιρείας έως την 23η Μαΐου.
Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε, το ετήσιο μέρισμα προς τους κατόχους μετοχών Class A αυξήθηκε σε 2,10 δολάρια ανά μετοχή.
«Η στρατηγική και το επιχειρηματικό μας μοντέλο δείχνουν ότι συνεχίζουμε να εκπληρώνουμε την αποστολή μας και να παρέχουμε στους επενδυτές μια σταθερή πλατφόρμα από την οποία μπορούν να δημιουργήσουν αξία για τους μετόχους, συμμετέχοντας στην ανοδική μεταβλητότητα του κλάδου μας και παράλληλα μετριάζοντας την έκθεση της εταιρείας σε κινδύνους», σημείωσε σχετικά ο CEO της ναυτιλιακής.