Με 3,7 δισ. δολάρια συμβασιοποιημένα έσοδα, 825 εκατ. δολάρια ρευστότητα, 1,9 δισ. δολάρια αξία εταιρείας, 84 πλοία στο νερό και ακόμη 15 υπό ναυπήγηση, η Danaos Corporation συνεχίζει να έχει εξαιρετικά θετική πορεία και να καταγράφει ενισχυμένα έσοδα και το 2025.
Με φόντο την ισχυρή παρουσία της εισηγμένης εταιρείας, συμφερόντων δρ Ιωάννη Κούστα, στο NYSE, οι αναλυτές σημειώνουν πως η αξιολόγηση της τιμής της εταιρείας είναι σε επίπεδα χαμηλότερα από ό,τι θα έπρεπε, καθώς το fair value της μετοχής -που διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 88 δολ.- εκτιμάται στα 110 δολάρια.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον αναλυτή της Seeking Alpha, J Mintzmyer, παρά τις αντιξοότητες στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, κανονικά το fair value για την Danaos θα έπρεπε να είναι στα 150 δολ.
Η αγορά
Στις αντιξοότητες, γεωπολιτικές και οικονομικές, αναφέρθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος της Danaos, σημειώνοντας πως καθώς προχωρά το έτος το επίπεδο της παγκόσμιας αναστάτωσης δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης.
«Οι ένοπλες συγκρούσεις συνεχίζονται, κυρίως πρόσφατα με την Ινδία και το Πακιστάν, ενώ η αβεβαιότητα των δασμών έχει οδηγήσει σε δραματική πτώση την αγορά του Ειρηνικού. Μέχρι στιγμής, η οικονομία των ΗΠΑ παραμένει ανθεκτική. Όσο οι Αμερικανοί καταναλωτές συνεχίζουν να ξοδεύουν, αναμένουμε ότι οι εμπορικές ροές θα ανακάμψουν, με τα εξαντλημένα αποθέματα να οδηγούν τελικά σε αύξηση της ζήτησης».
Σε ό,τι αφορά την αγορά χύδην ξηρού φορτίου, ο δρ Κούστας επεσήμανε ότι ο κλάδος έχει ανακάμψει από τα χαμηλά του πρώτου τριμήνου, αν και -όπως είπε- η ανάκαμψη ήταν σε μέτρια επίπεδα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, μια ουσιαστική και βιώσιμη ανάκαμψη θα είναι δύσκολη ελλείψει περαιτέρω πρωτοβουλιών ανάπτυξης στην Κίνα.
«Ενώ το πολυδιαφημισμένο έργο Simandu αναμένεται να ωφελήσει την αγορά capesize αυξάνοντας τα τονομίλια, η συνολική κατανάλωση σιδηρομεταλλεύματος δεν προβλέπεται να αυξηθεί σημαντικά», τόνισε χαρακτηριστικά.
Μιλώντας για την οικονομική απόδοση της εισηγμένης, ο δρ Κούστας σημείωσε ότι συνεχίζει να είναι ισχυρή, αν και έχει επηρεαστεί από μια σειρά ανανεώσεων ναύλων σε χαμηλότερα ποσοστά από αυτά που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ωστόσο, όπως υπογράμμισε, «η κάλυψη των πλοίων με ναύλους για το 2025 και το 2026 είναι σε μεγάλο βαθμό εξασφαλισμένη».
Στο σημείο αυτό ο επικεφαλής της εισηγμένης ανέφερε ότι η εταιρεία «φρενάρει» τις επενδύσεις σε νέα πλοία και επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση της απόδοσης του υπάρχοντος στόλου.
«Το σημαντικό αναπτυξιακό μας ανεκτέλεστο βιβλίο παραγγελιών πλοίων περιλαμβάνει 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν προγραμματιστεί για παράδοση τα επόμενα τρία χρόνια, όλα υποστηριζόμενα από ισχυρές και κερδοφόρες συμφωνίες ναύλωσης, που θα ενισχύσουν τόσο το προφίλ του στόλου μας όσο και τις δυνατότητες κερδών μας», πρόσθεσε.
Η εταιρεία διαθέτει 74 containerships, μεγεθών 2.200 μέχρι 13.100 TEUs και 10 bulk carriers τύπου capesize, ενώ οι παραδόσεις των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που βρίσκονται στο orderbook της ναυτιλιακής αναμένονται σταδιακά μέχρι και το 2028.
Τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ τριμήνου
Η Danaos, μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως ανεξάρτητες ναυτιλιακές εταιρείες με containerships, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα για το α’ τρίμηνο του έτους, με τα συνολικά έσοδα να διαμορφώνονται στα 253,307 εκατ. δολάρια, από τα οποία τα 236,190 εκατ. προήλθαν από την εκμετάλλευση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα 17,117 εκατ. από τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία, τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 113,4 εκατ. δολάρια ή 6,04 δολάρια ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με 140 εκατ. δολάρια ή 7,15 δολάρια ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024.
Από το 2021 η εταιρεία έχει επενδύσει 1,6 δισ. δολ. για την απόκτηση 21 πλοίων και τη σταδιακή αποπληρωμή 22 νεότευκτων.
Παράλληλα, τον περασμένο Φεβρουάριο η εισηγμένη ναυτιλιακή σύναψε μια συμφωνία κοινοπρακτικής διευκόλυνσης δανείου ύψους έως και 850 εκατ. δολαρίων για τη χρηματοδότηση όλων των εναπομεινάντων νεότευκτων containerships, συμπεριλαμβανομένων των δύο πρόσθετων πρόσφατων παραγγελιών, με παραδόσεις από το 2026 έως το 2028.
Τα πλοία που βρίσκονται στο orderbook της ναυτιλιακής είναι συνολικής μεταφορικής ικανότητας 128.220 TEUs και θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τις τελευταίες απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) σε σχέση με τα πρότυπα εκπομπών Tier III και τον Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) Φάση III.