Υψηλά μερίσματα συνεχίζει να αποδίδει στους μετόχους της η Dorian LPG Ltd, παρά το γεγονός ότι η ναυλαγορά των Very Large Gas Carriers (VLGC) κινείται καθοδικά σε σχέση με τα υψηλά επίπεδα του 2023.
Παρά τις πιέσεις που δέχεται ο συγκεκριμένος κλάδος, υπό το βάρος μάλιστα της αυξανόμενης αβεβαιότητας που προκαλεί ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας, η Dorian LPG Ltd., μια από τις μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες στο αμερικανικό χρηματιστήριο, ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια 25 VLGC, ανακοίνωσε χθες Παρασκευή τη δεύτερη διανομή ακανόνιστου μερίσματος σε μετρητά ύψους 0,50 δολ. ανά κοινή μετοχή της εταιρείας.
Η εταιρεία υπό την ηγεσία του Τζον Χατζηπατέρα δήλωσε ότι θα καταβάλει περίπου 21,3 εκατ. δολάρια στο τέλος του μήνα, ή 0,50 δολ. ανά κοινή μετοχή, σε όλους τους μετόχους που είναι εγγεγραμμένοι στο αρχείο στις 16 Μαΐου.
Το ακανόνιστο μέρισμα θα είναι πληρωτέο περίπου στις 30 Μαΐου 2025 σε όλους τους μετόχους. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία το προηγούμενο τρίμηνο διέθεσε 30 εκατ. δολάρια ή 0,70 δολ. ανά μετοχή.
Η Dorian LPG Ltd έκανε σταθερές, τριμηνιαίες πληρωμές ύψους 1 δολαρίου ανά μετοχή κατά το μεγαλύτερο μέρος των προηγούμενων τεσσάρων ετών.
Οι τελευταίες αναλύσεις της Clarksons προειδοποιούν για πιθανή μείωση της ζήτησης σε τονοχιλιόμετρα κατά 6% – 7%, προβλέποντας ότι οι τιμές spot για τα VLGC θα συνεχίσουν να δέχονται πιέσεις όσο διατηρείται η εμπορική ένταση μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου.
Υπό πίεση οι ναύλοι
Η αγορά πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου δέχεται πιέσεις λόγω της υπερπροσφοράς διαθέσιμης χωρητικότητας και της μέτριας αύξησης της ζήτησης. Σύμφωνα με την Ειρήνη Διαμαντάρα, αναλύτρια της Xclusiv Shipbrokers, τα σημερινά επίπεδα ναύλων για τα VLGC βρίσκονται στα 39.453 δολάρια ανά ημέρα. Αυτό αντιπροσωπεύει ένα μέτριο επίπεδο ναύλων – υψηλότερο από τα χαμηλά επίπεδα που είδαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2020, αλλά σημαντικά χαμηλότερο από τις κορυφές που παρατηρήθηκαν το 2023.
Το 2025 ξεκίνησε με σταθερά επίπεδα ναύλων, διατηρούμενοι κατά μέσο όρο στα 40.275 δολάρια ανά ημέρα.
Κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου σημειώθηκε μια αισθητή πτώση, με τους ναύλους να υποχωρούν στα 36.987 δολάρια ανά ημέρα. Μείωση της τάξεως του 8% περίπου. Στη συνέχεια, τον Μάρτιο παρατηρήθηκε μια ανάκαμψη, με τους ναύλους να κυμαίνονται μεταξύ 38.631 και 39.453 δολαρίων ανά ημέρα.
Αυτή η ανοδική τάση υποδηλώνει μια επαναφορά της ζήτησης ή μια εξισορρόπηση των παραγόντων που είχαν οδηγήσει στην προηγούμενη πτώση. Τον Απρίλιο, η αγορά φαίνεται να εισήλθε σε μια φάση μικρής διακύμανσης, διατηρώντας τα επίπεδα που είχαν ανακτηθεί τον Μάρτιο, μεταξύ 38.631 και 39.453 δολαρίων ανά ημέρα. Αυτή η σταθεροποίηση μπορεί να υποδεικνύει μια προσωρινή ισορροπία στην αγορά VLGC. Είναι εμφανές ότι τα επίπεδα ναύλων το 2025 είναι σημαντικά χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2024, με μείωση περίπου 20%-27%.
Το 2024 χαρακτηριζόταν από πολύ υψηλότερα επίπεδα ναύλων, ιδιαίτερα κατά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα επίπεδα του 2024 ήταν ήδη χαμηλότερα από τις κορυφές που παρατηρήθηκαν το φθινόπωρο του 2023, όπου οι ναύλοι έφτασαν έως και τα 82.194 δολάρια/ημέρα (Νοέμβριος 2023).
Συνολικά, η αγορά των VLGC το 2025 λειτουργεί σε πιο μετριοπαθή επίπεδα, αντανακλώντας πιθανώς μια εξισορρόπηση της προσφοράς και της ζήτησης μετά τις ασυνήθιστα υψηλές τιμές που παρατηρήθηκαν το 2023 και το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Επιβάρυνση κλίματος
Το κλίμα επιβαρύνθηκε περαιτέρω μετά τη δημοσίευση στις 17 Απριλίου των νέων κανόνων από τον εμπορικό αντιπρόσωπο των ΗΠΑ, Τζέιμισον Γκριρ, οι οποίοι προβλέπουν την υποχρεωτική χρήση αμερικανικών πλοίων για τις εξαγωγές LNG από τις ΗΠΑ.
Η απόφαση αυτή εντάσσεται στις ευρύτερες προσπάθειες της κυβέρνησης Τραμπ να ενισχύσει την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία και να ασκήσει πίεση στην Κίνα για τις φερόμενες ως αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.
Οι κανόνες του Τραμπ
Σοβαρές επιφυλάξεις για τη δυνατότητα εφαρμογής των νέων αμερικανικών κανονισμών υπό τον Τραμπ που αφορούν τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) διατυπώνει η Poten & Partners, με φόντο τις πρόσφατες αποφάσεις του εμπορικού αντιπροσώπου των ΗΠΑ, Τζέιμισον Γκριρ.
Μιλώντας σε διαδικτυακό σεμινάριο, ο ανώτερος σύμβουλος της εταιρείας, Gordon Shearer, χαρακτήρισε τις απαιτήσεις «τουλάχιστον δύσκολες» και επεσήμανε ότι είναι «αδύνατον να υλοποιηθούν». Όπως τόνισε, τα νέα μέτρα προβλέπουν ότι έως τον Απρίλιο του 2028, το 1% της συνολικής εξαγόμενης ποσότητας LNG από τις ΗΠΑ θα πρέπει να μεταφέρεται με πλοία που φέρουν αμερικανική σημαία και βρίσκονται υπό αμερικανική διαχείριση. Έναν χρόνο αργότερα, το ίδιο ποσοστό θα πρέπει να μεταφέρεται με πλοία όχι μόνο υπό αμερικανική σημαία, αλλά και κατασκευασμένα σε αμερικανικά ναυπηγεία. Η απαίτηση αυτή αυξάνεται προοδευτικά κατά 1% κάθε έτος, φτάνοντας το 15% των εξαγωγών μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2040.