Skip to main content

EcoLog: Πρόσω ολοταχώς με πράσινο CO2

Μέλος κοινοπραξίας 5 εταιρειών για καθαρό υδρογόνο στη Γεσού από την εκμετάλλευση υγροποιημένου αερίου

Ένα ακόμη βήμα μπροστά κάνει η EcoLog του Πήτερ Λιβανού, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για ανάπτυξη μιας αλυσίδας αξίας για την εκμετάλλευση υγροποιημένου «πράσινου» CO2.

Η εταιρεία, που σχεδιάζει ένα δίκτυο πλοίων και υποδομών σε όλο τον κόσμο για τη χρησιμοποίηση του CO2 στην αλυσίδα της πράσινης μετάβασης, υπέγραψε μνημόνιο με την πόλη Γεσού και την επαρχία Jeollanamdo της Νότιας Κορέας.

Με τη συμφωνία αυτή η EcoLog αποτελεί μέρος μιας κοινοπραξίας πέντε εταιρειών για τη δημιουργία ενός συμπλέγματος καθαρού υδρογόνου στη Γεσού.

Η Linde μαζί με την Hanyang Corporation θα αναπτύξουν την εγκατάσταση παραγωγής υδρογόνου χρησιμοποιώντας υγροποιημένο φυσικό που προέρχεται από τον διπλανό τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου NEA και δίπλα σε αυτόν θα βρίσκεται ο τερματικός σταθμός υγροποίησης CO2 της Hanyang Corporation και της EcoLog, ο οποίος θα διευκολύνει τη μεταφορά του CO2 με πλοία μεταφοράς υγρού CO2 με ανταγωνιστικές τιμές σε ασφαλείς τοποθεσίες δέσμευσης στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού.

Οι επενδύσεις

Η Hanyang Corporation Ltd., μια νοτιοκορεατική κατασκευαστική εταιρεία, θα ενώσει τις δυνάμεις της με τη γερμανική εταιρεία βιομηχανικών αερίων και μηχανικής Linde AG για τη δημιουργία ενός cluster για την παραγωγή μπλε υδρογόνου με επένδυση 800 εκατομμυρίων δολαρίων έως το 2030.

Οι δύο εταιρείες και η κυβέρνηση της επαρχίας South Jeolla υπέγραψαν συμφωνία για το έργο που θα γίνει στη Γεσού, μια πόλη-λιμάνι στη νότια ακτή της Κορέας, ανακοίνωσε η Hanyang την Πέμπτη.

Το υδρογόνο, το οποίο παράγεται από φυσικό αέριο, είναι καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε καπνογόνα και συνεπώς φιλικό προς το περιβάλλον.

Τα βιομηχανικά αέρια και οι τεχνολογίες της Linde χρησιμοποιούνται στην παραγωγή υδρογόνου και συστημάτων δέσμευσης άνθρακα για τη μετάβαση στην ενέργεια, ιατρικού οξυγόνου και ειδικών αερίων.

Η Hanyang και η Linde θα κατασκευάσουν ένα εργοστάσιο που θα παράγει 80.000 τόνους υδρογόνου ετησίως, μια μονάδα συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας με καύσιμο το υδρογόνο και εγκαταστάσεις για τη δέσμευση, υγροποίηση και αποθήκευση άνθρακα στο νησί Myodo, στο λιμάνι Gwangyang της επαρχίας South Jeolla.

Η Hanyang σκοπεύει να δημιουργήσει έναν τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας στην περιοχή με 3,1 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα στο Myodo μέχρι το 2029.

Στη φάση 1 του έργου, η κατασκευαστική εταιρεία θα εισαγάγει τέσσερις δεξαμενές αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στον τερματικό σταθμό, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά του φυσικού αερίου σε όλη τη βορειοανατολική Ασία.

Η επαρχία South Jeolla θα αναπτύξει το λιμάνι Yeosu Gwangyang ως κέντρο εφοδιασμού υδρογόνου και θα δημιουργήσει μακροπρόθεσμα ένα συγκρότημα έρευνας, ανάπτυξης και παραγωγής πράσινου υδρογόνου.

Τα πλοία CO2

Επισημαίνεται ότι η EcoLog έχει κάνει το πρώτο βήμα και για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2.

Για την επίτευξη του στόχου αυτού, ο Αμερικανικός Νηογνώμονας (ABS), η Hanwha Ocean και η Babcock International Liquid Gas Equipment (LGE) συμφώνησαν να εργαστούν από κοινού για την ανάπτυξη ενός πρωτοποριακού πλοίου 40.000 cmb που θα μεταφέρει υγροποιημένο CO2.

Σύμφωνα με τον ABS, ο τελικός σχεδιασμός θα μεγιστοποιεί την ενεργειακή ενσωμάτωση και θα ελαχιστοποιεί τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG), ενώ θα έχει τη δυνατότητα για υπεράκτια εκφόρτωση του υγροποιημένου CO2.

Ο κ. Πάνος Δεληγιάννης, επικεφαλής του τομέα ναυτιλίας της EcoLog, είχε αναφέρει ότι «αυτή η συμφωνία μεταξύ της Hanwha, της ABS, της Babcock και της EcoLog συγκεντρώνει την τεχνογνωσία που διαθέτουν οι εμπλεκόμενοι στους τομείς δραστηριότητάς τους, προκειμένου να υποστηρίξουν την αγορά CCUS με πρότυπα σχεδιασμού και λειτουργίας.

Πρόκειται για μια πρώτη στο είδος της επιστημονική εργασία που επικεντρώνεται στη μεταφορά CO2 με πλοία μεγάλης κλίμακας, η οποία είναι πολύ απαραίτητη για την υλοποίηση των στόχων της συμφωνίας του Παρισιού».

Ο κ. Πάνος Κουτσουράκης, αντιπρόεδρος της Global Sustainability του ABS, δήλωσε ότι «ο Νηογνώμονας υποστηρίζει αυτή τη συνεργασία, αφού η μεταφορά υγροποιημένου CO2 αποτελεί κρίσιμο μέρος της αλυσίδας αξίας του άνθρακα».

Εξειδικευμένα πλοία – λιμενικές υποδομές

Η Ecolog έχει στα σχέδιά της να ναυπηγήσει τα 60 εξειδικευμένα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2 αλλά και να αναπτύξει ένα συνδεδεμένο δίκτυο λιμενικών τερματικών, για τη μεταφορά 50 εκατομμυρίων τόνων CO2 ετησίως έως το 2035.

Τα πλοία και οι τερματικοί σταθμοί θα λειτουργούν σε πίεση οκτώ bar, γεγονός που θα επιτρέψει την αποστολή μεγάλων όγκων CO2 για να διατηρηθεί το κόστος σε χαμηλά επίπεδα.