Skip to main content

Εκτόξευση τιμών στα μεταχειρισμένα capesize bulkers

Πηγή φωτ. facebook.com/seanergy.maritime

Ενισχυμένο κύκλο εργασιών και κερδοφορία πέτυχε η Seanergy στο δ’ τρίμηνο 2023

Κατακόρυφη άνοδο στο ενδιαφέρον για bulk carriers τύπου capesize καταγράφεται στην αγορά μεταχειρισμένων τον τελευταίο μήνα.

Με αφορμή την παρουσίαση των κερδοφόρων οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2023, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Maritime Σταμάτης Τσαντάνης επεσήμανε ότι τις τελευταίες εβδομάδες έχει παρατηρηθεί αύξηση των αγοραπωλησιών στα capes.

«Αγοράζουν πολλά capes, και έχουμε δει παλαιότερα πλοία από αυτά που αγοράζουμε, να πωλούνται σε πολύ σταθερές τιμές», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Επισημαίνεται ότι η εισηγμένη στον Nasdaq εταιρεία, η οποία εξειδικεύεται στα capesize πλοία, τον Φλεβάρη απέκτησε ένα ιαπωνικό cape του 2013, – χρονικά, λίγο πριν από την εκτόξευση του ενδιαφέροντος και την εντυπωσιακή άνοδο των τιμών στην S&P (Sale & Purchase). Το πλοίο, σύμφωνα με τις αναφορές, αποκτήθηκε έναντι 33,5 εκατ. δολαρίων και μέσα σε λίγες εβδομάδες έχει φτάσει να αξίζει περίπου 39 εκατ. δολάρια.

«Πιστεύουμε ακράδαντα, συγκρίνοντας την αγορά που κάναμε με τις πρόσφατες αγοραπωλησίες, ότι είμαστε σε πολύ καλή θέση», δήλωσε ο κ. Τσαντάνης στη διάρκεια του conference call.

Συμπλήρωσε δε ότι η εταιρεία διατηρεί πολύ χαμηλή μόχλευση, η οποία βρίσκεται περίπου στο 50%. «Και στη συγκεκριμένη συναλλαγή, θα είμαστε γύρω στο 50% με 60%, σε συνδυασμό ίσως με άλλα περιουσιακά στοιχεία ή συναλλαγές χρηματοδοτικής μίσθωσης».

Επισημαίνεται ότι σε περίπου οκτώ εβδομάδες μέσα στο 2024 έχουν αλλάξει χέρια συνολικά 40 capes άνω των 7,4 εκατ. dwt, ενώ σε όλη τη διάρκεια του 2023 είχαν πουληθεί 122 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 22,3 εκατ. TEUs.

Αύξηση μεγεθών

Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023, η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρό κύκλο εργασιών ύψους 39,4 εκατ. δολαρίων, έναντι 28,5 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2022. Τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο ήταν 10,8 εκατ. και 11,4 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 0,5 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 0,9 εκατ. δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 23,9 εκατ. δολάρια έναντι 13,3 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2022.

Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το τέταρτο τρίμηνο του 2023 ήταν 24.920 δολάρια, σε σύγκριση με τα 17.294 δολάρια για την ίδια περίοδο του 2022.

Για το 2023, ο καθαρός κύκλος εργασιών ήταν 110,2 εκατ. δολάρια, έναντι 125,0 εκατ. δολαρίων για το 2022. Τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη του δωδεκαμήνου ήταν 2,3 εκατ. δολάρια και 11,9 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 17,2 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 23,3 εκατ. δολαρίων για το 2022.

Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 232,6 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία του στόλου ανήλθε στα 440 εκατ. δολάρια.

Όσον αφορά την αγορά, ο κ. Τσαντάνης επεσήμανε μεταξύ άλλων: «Η επαρκής αντιστάθμιση κινδύνου σε συνδυασμό με την ευέλικτη έκθεση στην ευνοϊκή spot αγορά παραμένουν κεντρικοί πυλώνες της στρατηγικής μας. Καθώς ολοκληρώνουμε ήδη το ισχυρότερο πρώτο τρίμηνο της capesize αγοράς από το 2011, αναμένουμε το ημερήσιο TCE του στόλου μας να ανέλθει περίπου στα 23.219 δολάρια για το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Επιπλέον, αξιοποιώντας την πρόσφατη άνοδο στις τιμές των ναύλων, κλειδώσαμε περίπου το 50% των ημερών του δεύτερου τριμήνου του 2024 στα 28.300 δολάρια την ημέρα».