Skip to main content

Μ. Φραγκίστα: Να υιοθετήσουμε επειγόντως στρατηγική για ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας μας

Η Μαρίλη Φραγκίστα (5η από αριστερά)

«Η ναυτιλία είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος μεταφοράς, τόσο από άποψη κόστους, όσο και από περιβαλλοντικές παραμέτρους»

Στα θετικά αποτελέσματα που έχει αποδώσει η ελληνογαλλική συνεργασία στον τομέα της ναυτιλίας αναφέρθηκε η Μαρίλη Φραγκίστα, στο πλαίσιο συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι, με τίτλο «Thalassa: Από το Αρχιπέλαγος στους Ωκεανούς».

Η κα Φραγκίστα, μέλος του δ.σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, αλλά και της Ναυτιλιακής Επιτροπής του Ελληνο-Γαλλικού Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου που συστάθηκε τον Ιούνιο του 2022, υπό την αιγίδα της γαλλικής πρεσβείας στην Ελλάδα, υπογράμμισε πως για την Ευρωπαϊκή Ένωση η ναυτιλία έχει καθοριστική συμβολή στην ευημερία των πολιτών της.

Διασφαλίζει, σημείωσε, τον εφοδιασμό του μεγαλύτερου μέρους των αναγκαίων πρώτων υλών, της ενέργειας, των τροφίμων και άλλων βασικών ειδών.

Την ίδια στιγμή, όμως, υπενθύμισε ότι ο πρώην πρόεδρος της Ευρωπαΐκής Επιτροπής, Ζοσέ Μανουέλ Μπαρόζο, αναγνωρίζοντας πλήρως τον ρόλο της ναυτιλίας, έκρουσε πρόσφατα τον κώδωνα του κινδύνου στην Ευρώπη, τονίζοντας τα εξής: «Η επίτευξη της σωστής ισορροπίας μεταξύ της ατζέντας για το κλίμα και την ανταγωνιστικότητα αποτελεί μεγάλο ζήτημα για την ΕΕ. Δεν έχουμε στρατηγική για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας μας και θα πρέπει να υιοθετήσουμε επειγόντως».

Τα δεδομένα

Παράλληλα, ανέφερε ότι πάνω από το 74% του εξωτερικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης μεταφέρεται μέσω θαλάσσης, ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζεται σε εισαγωγές για να καλύψει το 98% των αναγκών της σε αργό πετρέλαιο, προϊόντα πετρελαίου και φυσικό αέριο και ότι το  92% των στερεών ορυκτών καυσίμων και το 42% του υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταφέρεται με πλοία.

Σημείωσε επίσης ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία με πάνω από 5.500 πλοία αντιπροσωπεύει πάνω από το 60% του συνολικού στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Η ναυτιλία είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος μεταφοράς, τόσο από άποψη κόστους, όσο και από περιβαλλοντικές παραμέτρους» ανέφερε στη συνέχεια η ελληνίδα εφοπλίστρια, υπογραμμίζοντας ότι «η ναυτιλία έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί τις οικονομίες κλίμακας και τα τεχνολογικά επιτεύγματα στον μέγιστο δυνατό βαθμό, με άμεσα οικονομικά οφέλη για τον τελικό χρήστη, δηλαδή, τον καταναλωτή και τους πολίτες του κόσμου».

Σε ό,τι αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα η κα Φραγκίστα τόνισε ότι πρέπει να ανταποκρίνονται σε τρεις βασικές προϋποθέσεις:

– Να είναι ασφαλή για τους ναυτικούς, τα πλοία και το περιβάλλον.

– Να είναι διαθέσιμα σε επαρκείς ποσότητες ανά τον κόσμο και

– Να είναι οικονομικά προσιτά, προς όφελος της παγκόσμιας ευημερίας.

«Η ανάπτυξη και διάθεση των νέων εναλλακτικών καυσίμων εξαρτάται από τη συνεργασία φορέων σχετικών με τη ναυτιλία, όπως οι παραγωγοί και προμηθευτές καυσίμων, τα ναυπηγεία, οι νηογνώμονες και οι κατασκευαστές μηχανών, σημείωσε η Μαρίλη Φραγκίστα.