Skip to main content

Performance Shipping: Βάζει ρότα προς το ξηρό φορτίο

Σχέδια επέκτασης στον κλάδο των bulk carriers με δύο νεότευκτα μεσαίου μεγέθους ultramaxes

Άνοιγμα στην αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εξετάζει η Performance Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Παληού, με επικεφαλής την πρόεδρο του Δ.Σ. Αλίκη Παληού.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία, η οποία μέχρι τώρα δραστηριοποιείτο αποκλειστικά στα δεξαμενόπλοια, συζητά με κινεζικά ναυπηγεία για την κατασκευή μεσαίου μεγέθους bulk carriers, τύπου ultramax.

Ναυλομεσίτες στην Αθήνα, μάλιστα, ανέφεραν στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας ότι η ναυτιλιακή τοποθέτησε παραγγελία στο ναυπηγείο Sumec New Dayang για δύο ultramaxes (χωρητικότητας 63.000 dwt έκαστο) με παράδοση εντός του 2026.

Οι ίδιοι ναυλομεσιτικοί οίκοι σημείωναν πως το κόστος ναυπήγησης κάθε πλοίου προσέγγιζε τα 32,5 εκατ. δολάρια. Παρότι μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές η διοίκηση της Performance δεν είχε επιβεβαιώσει την εν λόγω παραγγελία, ναυλομεσίτες επισημαίνουν πως η ναυτιλιακή έχει στρέψει το βλέμμα της στον κλάδο των bulk carriers.

Τα ultramaxes, τα οποία φέρεται να είναι στο «μικροσκόπιό» της, είναι αρκετά δημοφιλή σε ναυπηγήσεις τους τελευταίους μήνες.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου Braemar, το βιβλίο παραγγελιών των υπό ναυπήγηση ultramaxes αντιστοιχεί στο 27% του εν ενεργεία στόλου στο νερό, βάσει χωρητικότητας.

Παράλληλα, με βάση στοιχεία που δημοσίευσε η ναυλομεσιτική Xclusiv Shipbrokers στο τέλος Αυγούστου, τα φετινά deals ναυπηγήσεων ultramaxes ήταν αυξημένα στο οκτάμηνο κατά 13% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Τα ultramaxes αντιστοιχούν περίπου στο 30% των συνολικών παραγγελιών για bulk carriers το τρέχον έτος.

Ρευστό για επενδύσεις

Αυτή η νέα επενδυτική στρατηγική της Performance Shipping ωθείται από την ισχυρή ρευστότητα που συγκέντρωσε από την επικερδή πορεία των tankers του στόλου.

Εν αναμονή της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου, η εισηγμένη είχε κάνει γνωστό πως τα ταμειακά διαθέσιμα στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους ανέρχονταν σε 70,7 εκατ. δολάρια, ποσό αυξημένο κατά 78% συγκριτικά με τα αντίστοιχα επίπεδα στο τέλος του 2022.

Την ίδια ώρα, τα κέρδη της ναυτιλιακής «σκαρφάλωσαν» στα 18,4 εκατ. δολάρια το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου 2023, έναντι 3,87 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2022, και στα 34 εκατ. δολάρια στο πρώτο μισό της χρονιάς από 16,7 εκατ. δολάρια πέρυσι.

Ενδεικτική της θετικής αγοράς είναι η αύξηση του μέσου ημερήσιου ισοδύναμου χρονοναύλωσης που εξασφάλισε η εταιρεία για το πρώτο εξάμηνο. Συγκεκριμένα, το TCE ανήλθε σε 41.526 δολάρια από 18.888 δολάρια το περσινό πρώτο μισό.

Ο υφιστάμενος στόλος της αποτελείται από οκτώ aframax tankers, ενώ «τρέχει» ναυπηγικό πρόγραμμα για ένα ακόμη LR2 aframax, το οποίο θα είναι LNGReady και θα παραδοθεί το 2025.

Επαναγορές μετοχών

Σημειώνεται ότι η εισηγμένη ξεκίνησε τους τελευταίους μήνες προγράμματα επαναγοράς μετοχών, κίνηση που αξιολογήθηκε θετικά από τον επενδυτικό κόσμο της ναυτιλίας. Συγκεκριμένα, τον περασμένο Αύγουστο ολοκληρώθηκε πρόγραμμα επαναγοράς κοινών μετοχών αξίας 2 εκατ. δολαρίων, το οποίο είχε ξεκινήσει τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους. Με τη λήξη αυτού, η Performance Shipping γνωστοποίησε την εκκίνηση νέου προγράμματος για επαναγορές έως 2 εκατ. δολαρίων. Με βάση τον εξειδικευμένο ιστότοπο Marketwatch, η κεφαλαιοποίηση της ναυτιλιακής ανέρχεται στα 22,5 εκατ. δολάρια.