Skip to main content

Γ. Κουμπενάς (Celestyal Cruises) στο NaftemporikiTV: Σοβαρό πρόβλημα στην κρουαζιέρα από την ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή

«Τα λιμάνια μας δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν την ανάπτυξη της κρουαζιέρας»

Συνέντευξη στην εκπομπή In Business με τη Μαρία Σμιλίδου και τον Παύλο Πανταζόπουλο, παραχώρησε ο Γιώργος Κουμπενάς – Πρόεδρος της Celestyal Cruises και Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) όπου αναφέρθηκε στις επιπτώσεις που έχει η κρίση στη Μέση Ανατολή στην κρουαζιέρα.

«Δυστυχώς, ενώ η κρουαζιέρα πήγαινε πάρα πολύ καλά στην περιοχή μας, ανάφλεξη στην περιοχή δημιούργησε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Υπήρχαν πλοία που ξεκινούσαν από το Ισραήλ προς τη χώρα μας και από τον Πειραιά προς τα λιμάνια της Χάιφα και του Ασντότ του Ισραήλ. Στην Celestyal το δρομολόγιο που ξεκίνησε το Σάββατο, με 6 δρομολόγια, το ξανασχεδιάσαμε, προσθέσαμε το Ηράκλειο της Κρήτης και ενώ ήταν προγραμματισμένο να πηγαίνει στο Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου, τώρα πηγαίνει στην Αλεξάνδρεια που είναι λίγο μακρύτερα».

Για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα ο κ. Κουμπενάς σχολίασε ότι «η κρουαζιέρα είναι και ναυτιλία και τουρισμός ταυτόχρονα και έτσι αντιμετωπίζουν τις ίδιες προκλήσεις. Τα καύσιμα, η απανθρακοποίηση, η υποχρεωτική ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια που εμείς δεν έχουμε για να μπορούμε να προσφέρουμε, αλλά και το θέμα των υποδομών. Πρέπει να γίνει ένας στρατηγικός σχεδιασμός στη χώρα μας, είχαμε μια ραγδαία ανάπτυξη της κρουαζιέρας αυτά τα χρόνια. Αλλά τα λιμάνια μας δεν είναι σε θέση να την εξυπηρετήσουν.

Όσον αφορά στα επενδυτικά πλάνα της εταιρείας Celestyal ο κ. Κουμπενάς αναφέρθηκε στην τελευταία επένδυση 26 εκατομμυρίων της εταιρείας με την αγορά του νέου πλοίου χωρητικότητας 1.600 επιβατών «το μεγαλύτερο μέρος των οποίων πήγαν στην ελληνική οικονομία, γιατί οι επισκευές και οι αναβαθμίσεις έγιναν στην Ελλάδα. Ωστόσο προέκυψε ένα σοβαρό πρόβλημα που πρέπει να απασχολεί όλη το ναυτιλιακό κόσμο στην Ελλάδα, αναγκαστήκαμε να πάμε το πλοίο σε δεξαμενή στη Μάλτα, γιατί η Ελλάδα δεν έχει μεγάλες δεξαμενές για να φιλοξενήσει τέτοιου μεσαίου ή και μεγαλύτερου μεγέθους πλοία.

Τέλος επεσήμανε ότι η κρουαζιέρα έχει ανακάμψει δυναμικά, έχει μια τεράστια αύξηση σε αριθμό επιβατών και πλοίων και υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τις κρουαζιέρες.