Skip to main content

Ο πράσινος στόλος του Ομίλου Μ. Αγγελικούση

42% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα εκπέμπουν τα νέα τάνκερ που παρέλαβε το 2023 η Maran Tankers

Απτά αποτελέσματα αποφέρουν οι «πράσινες» επενδύσεις του Ομίλου Μαρίας Αγγελικούση, με την πρόσφατη απόκτηση των τεσσάρων υπερσύγχρονων VLCCs από τη Maran Tankers να είναι ενδεικτικό παράδειγμα.

Τα πλοία εκπέμπουν 42% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ένα αντίστοιχο VLCC 10 ετών, γεγονός που, σύμφωνα με την εταιρεία, τα καθιστά τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον τάνκερ στον κόσμο.

Το Maran Dione, όπως και τα αδελφά του πλοία (Antonis I. Angelicoussis, Maria A. Angelicoussis και Maran Danae), χάρη στον σχεδιασμό κύτους και έλικα αλλά και στην ικανότητά τους να καταναλώνουν καύσιμο LNG, καθίστανται ως τα πιο αποδοτικά και αντιρρυπαντικά πλοία στον κόσμο. Τα τέσσερα δεξαμενόπλοια είχε παραγγείλει η εταιρεία τον Φεβρουάριο του 2021.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Maran Tankers Management, Mark Pearson, δήλωσε σχετικά: «Η παράδοση των πρώτων τεσσάρων VLCCs με διπλό καύσιμο LNG και δύο πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου LNG με διπλό καύσιμο φέτος αποτελεί ορόσημο στη στρατηγική της εταιρείας για την απαλλαγή από τον άνθρακα».

Επεσήμανε επίσης ότι η εταιρεία έχει παραγγείλει οκτώ δεξαμενόπλοια suezmax διπλού καυσίμου LNG και δήλωσε ότι η Maran
επαναλαμβάνει τη δέσμευσή της στο LNG ως «το καλύτερο διαθέσιμο ναυτιλιακό καύσιμο χαμηλών εκπομπών άνθρακα».

Σημειώνεται ότι ο βραχίονας προμήθειας καυσίμων της γαλλικής TotalEnergies δήλωσε ότι προμήθευσε πρόσφατα 2.700 τόνους LNG το νεότευκτο πλοίο VLCC της Maran Tankers, χωρητικότητας 321.019-dwt, Maran Danae, στις 23 Αυγούστου στο Ρότερνταμ, χρησιμοποιώντας το πλοίο Gas Agility (κατασκευής 2020) της TMF, χωρητικότητας 18.600-cbm.

Έναν μήνα νωρίτερα, το Gas Agility είχε προμηθεύσει την ίδια ποσότητα στο αδελφό πλοίο VLCC, το νεότευκτο Antonis I. Angelicoussis, το οποίο είναι ναυλωμένο στην TotalEnergies.

Η TMF δήλωσε ότι οι συμφωνίες προμήθειας σηματοδοτούν «την αυξανόμενη ωριμότητα του ναυτιλιακού καυσίμου με χαμηλότερο άνθρακα».

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να αξιοποιήσουμε τη μακροχρόνια συνεργασία μας με τη Maran Tankers Management και να υποστηρίξουμε τους στόχους απαλλαγής του Ομίλου Αγγελικούση από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με αυτές τις εναρκτήριες εργασίες δεξαμενισμού LNG», δήλωσε ο Oguz Onalan, γενικός διευθυντής Εμπορίας και Λειτουργιών Bunker για την Ευρώπη και την Αφρική, TotalEnergies Marine Fuels.

Ο Όμιλος Αγγελικούση διαθέτει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου του, με επίκεντρο την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, έχοντας παραλάβει φέτος τα τέσσερα πρώτα dual-fuel VLCCs και τα δύο πρώτα dual-fuel capesizes.

Έχει επίσης τοποθετήσει παραγγελίες για οκτώ δεξαμενόπλοια dualfuel suezmax με παράδοση από το 2026 και μετά.

Ο όμιλος διαθέτει έναν στόλο από 54 δεξαμενόπλοια, 44 bulk carriers και 44 LNG carriers. Επίσης, έχει υπό ναυπήγηση 14 LNG carriers (δύο με option), καθώς και οκτώ suezmax δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων τα τέσσερα είναι με option.

Διεθνή projects

Εκτός από τη χρήση LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, ο Όμιλος Αγγελικούση τρέχει και διεθνή ερευνητικά projects. Ειδικότερα, το ειδικό τμήμα Green Ships του ομίλου συμφώνησε με τον αμερικανικό ενεργειακό κολοσσό της Chevron και ειδικότερα με τη θυγατρική Chevron Shipping να προχωρήσουν από κοινού σε έρευνα για να μελετήσουν τη δυνατότητα μεταφοράς αμμωνίας με δεξαμενόπλοια.

Η αμμωνία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, ενός καυσίμου με μηδενικούς ρύπους. «Μέσω της συνεργασίας μας με τη ναυτιλιακή εταιρεία της Chevron στοχεύουμε να συμβάλουμε ουσιαστικά στην προετοιμασία της βιομηχανίας για τη μετάβαση σε λειτουργίες με χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα», έχει αναφέρει η Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής του ομώνυμου ομίλου.

Μια ακόμα καινοτομία είναι αυτή που αφορά τη συνεργασία της Μaran Dry με τον ιταλικό νηογνώμονα RINA για τον σχεδιασμό του πρώτου πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου 210.000 dwt, το οποίο θα κινείται με LNG και υδρογόνο. Είναι η πρώτη φορά που η σχεδίαση αυτή, η οποία παλιότερα είχε εφαρμοστεί σε ένα tanker, εφαρμόζεται σε πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ -σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία- το αναγκαίο υδρογόνο θα παράγεται στο ίδιο το πλοίο.

«H Maran Dry Management δεσμεύεται να αγκαλιάσει την ενεργειακή μετάβαση και εργάζεται σκληρά ώστε να φθάσει σε λύσεις μηδενικών εκπομπών ρύπων», έχει επισημάνει ο καπτ. Μπάμπης Κούβακας, γενικός διευθυντής της Μaran Dry Management Inc.