Skip to main content

Ανακάμπτει η διακίνηση containers προς την Ευρώπη

Άνοδο 4,7% στο οκτάμηνο παρουσιάζουν οι προβλήτες της Cosco στον Πειραιά

Σε θετική ρότα, λόγω σταδιακής ανάκαμψης του εμπορίου προς τις αγορές της Ευρώπης, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο οκτάμηνο του 2023 από τους δύο τερματικούς σταθμούς του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT).

Σύμφωνα με στοιχεία της Cosco Shipping Ports, τον Αύγουστο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά 410,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 373,1 χιλιάδων τον ίδιο μήνα του 2022, αύξηση κατά 10%.

Μεταξύ Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2023 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση κατά 4,7% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2022.

Συνολικά διακινήθηκαν περίπου 3,046 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το οκτάμηνο του 2023, έναντι περίπου 2,908 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Η συνολική διακίνηση των containers τον Αύγουστο του 2023 στα 35 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports, μέλος του Cosco Shipping Group, αυξήθηκε 1,5% σε ετήσια βάση.

Συγκεκριμένα, τον Αύγουστο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά περίπου 9,260 εκατ. containers έναντι 9,155 εκατ. containers τον ίδιο μήνα του 2022.

Μεταξύ των λιμανιών που σημείωσαν ισχυρή ανάκαμψη τον Αύγουστο του 2023 ήταν το Beibu Gulf Port στην αυτόνομη περιφέρεια Guangxi Zhuang της Νότιας Κίνας, όπου είδε τη διακίνηση φορτίων του να αυξάνεται κατά 30,4%.

Από τον συγκεκριμένο σταθμό τον Αύγουστο του 2023 διακινήθηκαν 733,8 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 562,7 χιλιάδων σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2022.

Επίσης, στο λιμάνι Xiamen Ocean Gate η διακίνηση των containers αυξήθηκε κατά 22,4% τον Αύγουστο του 2023, αφού διακινήθηκαν 259,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 212,1 χιλ. τον ίδιο μήνα του 2022.

Στο εξάμηνο

Το πρώτο εξάμηνο του 2023 τα 13 από τα 15 κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης παρουσίασαν μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, λόγω χαμηλής ζήτησης, αλλά και των επιπτώσεων από τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο.

Σύμφωνα με την πλατφόρμα PortEconomics, μόνο τα λιμάνια του Πειραιά και του Τζόγια Τάουρο στη νότια Ιταλία είχαν άνοδο στους διακινούμενους όγκους.

Το λιμάνι του Πειραιά παρουσίασε ποσοστιαία αύξηση το πρώτο εξάμηνο του 2023 κατά 4,9%, ενώ αυτό του Τζόγια Τάουρο κατέγραψε άνοδο 2,5%.

Τα στοιχεία αύξησης του εξαμήνου (προσωρινά) καθιστούν τον Πειραιά το τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι της Ε.Ε. μετά το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα-Μπριζ και το Αμβούργο.

Σημειώνεται ότι το λιμάνι της Βαλένθια στο α’ εξάμηνο του 2023 έφτασε στα 2,36 εκατ. TEUs, καταγράφοντας πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2022 κατά 11,2%.

Η Κίνα

Η Κίνα αναφορικά με τους διακινούμενους όγκους παρουσίασε ένα πολύ ισχυρό εξάμηνο στις εξαγωγές.

Σύμφωνα με την Alphaliner, ο συνολικός όγκος που επεξεργάστηκαν τα λιμάνια της χώρας έφτασε τα 149,2 MTEUs, σημειώνοντας αύξηση 4,8%.

Η Σαγκάη σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση 5,3% σε ετήσια βάση, παρά τις κακές επιδόσεις του πρώτου τριμήνου μετά από συμφόρηση και ζητήματα που σχετίζονται με τον Covid-19.

Από το λιμάνι της Σαγκάης το πρώτο εξάμηνο διακινήθηκαν συνολικά 23.730.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 22.530.000 το ίδιο διάστημα του 2022.

Το βόρειο λιμάνι Qingdao συνέχισε την άνοδό του στην κατάταξη, ξεπερνώντας τόσο το Shenzhen όσο και το Guangzhou κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, για να φτάσει στην 4η θέση μετά την προσθήκη 1,47 MTEUs στη διακίνηση του εξαμήνου.

Από το Qingdao διακινήθηκαν συνολικά 13.940.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 12.470.000 το ίδιο διάστημα του 2022.