Skip to main content

Global Ship Lease: Υψηλότερα έσοδα και κέρδη στο εξάμηνο

321,4 εκατ. δολ. έσοδα τους πρώτους 6 μήνες, έναντι 308,1 εκατ. πέρσι.

Τα δυνατά ναυλοσύμφωνα έδωσαν ώθηση στα οικονομικά μεγέθη της Global Ship Lease το δεύτερο τρίμηνο του 2023, παρά το γεγονός ότι η αγορά στα containerships παρουσιάζει σταθερή κάμψη, μετά τα ιστορικά υψηλά των ετών 2021 και 2022.

Η εισηγμένη στη Wall Street εταιρεία συμφερόντων Γιώργου Γιουρούκου κατέγραψε στο διάστημα αυτό έσοδα ύψους 162,1 εκατ. δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,9% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Για το εξάμηνο η εταιρεία, που έχει έναν στόλο από 68 containerships, παρουσίασε έσοδα ύψους 321,4 εκατ. δολαρίων έναντι 308,1 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Παράλληλα τα συμβασιοποιμένα έσοδα της εταιρείας φτάνουν τα 1,97 δισ. δολάρια. Ακόμα καλύτερη είναι η εικόνα στα κέρδη της εταιρείας, αφού για το β’ τρίμηνο του έτους διαμορφώθηκαν στα 75,4 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 41,2% σε σχέση με πέρσι. Για το εξάμηνο τα καθαρά κέρδη της εταιρείας έφτασαν τα 147,6 εκατ. δολάρια, 21,8% πάνω σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2022.

Σύμφωνα με τον εκτελεστικό πρόεδρο της Global Ship Lease Γιώργο Γιουρούκο, «κατά το δεύτερο τρίμηνο, η GSL συνέχισε να επωφελείται από την ισχυρή κάλυψη των συμβολαίων μας με ελκυστικούς ναύλους, ενώ οι επικρατούσες τιμές ναύλωσης στην αγορά και οι αξίες των πλοίων ομαλοποιούνται». Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι ελάχιστη νέα χωρητικότητα για πλοία τύπου feeder ήταν διαθέσιμη στο εξεταζόμενο διάστημα και η συνολική χωρητικότητα που έμεινε αδρανής δεν ξεπέρασε το 1% του συγκεκριμένου στόλου.

Καθώς η τρέχουσα μακροοικονομική αβεβαιότητα καθιστά δύσκολη την εκτίμηση για την αγορά όσον αφορά τα επόμενα τρίμηνα, οι ναυλώσεις που συμφωνήθηκαν το δεύτερο τρίμηνο έδειξαν κάποια σταθερότητα σε υγιείς τιμές σε σχέση με εκείνες που επικρατούσαν στην αγορά πριν από την εκτίναξη των ναύλων λόγω της πανδημίας.

«Τα μικρότερα και μεσαίου μεγέθους πλοία, όπως αυτά που απαρτίζουν τον στόλο της GSL, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των παγκόσμιων δικτύων των εταιρειών τακτικών γραμμών, και παραμένουμε σε ενεργές συζητήσεις με εταιρείες τακτικών γραμμών για πρόσθετες ευκαιρίες επέκτασης της τρέχουσας κάλυψης των προθεσμιακών ναυλώσεων ύψους 1,97 δισ. δολαρίων για 2,3 έτη, με περιορισμένο μόνο αριθμό ανοικτών ημερών μέχρι το τέλος του 2024», σημείωσε ο κ. Γιουρούκος.

Όσον αφορά τις ευκαιρίες για επενδύσεις, ανέφερε: «Εάν οι τρέχουσες τάσεις διατηρηθούν, αναμένουμε να δούμε έναν αυξημένο αριθμό πιθανών ευκαιριών για επενδύσεις στην αγορά με την πάροδο του χρόνου. Σκοπεύουμε να διατηρήσουμε την πειθαρχημένη και χωρίς ρίσκα προσέγγιση για επενδύσεις, εστιάζοντας σε μεταχειρισμένα containerships με ταμειακές ροές, ελκυστικές δυνατότητες ανόδου και περιορισμένο κίνδυνο».

Τα μεγέθη

Η εταιρεία είχε επίσης 108,2 εκατ. δολάρια προσαρμοσμένου EBITDA το δεύτερο τρίμηνο του 2023, αυξημένο κατά 12% σε σχέση με το προσαρμοσμένο EBITDA των 96,6 εκατ. δολαρίων της προηγούμενης περιόδου. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ανήλθε σε 213,1 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένο κατά 14% σε σχέση με το προσαρμοσμένο EBITDA των 187,0 εκατομμυρίων δολαρίων για την περίοδο του προηγούμενου έτους.

Η εταιρεία αποφάσισε να δώσει μέρισμα ύψους 0,375 δολ. ανά κοινή μετοχή κατηγορίας Α για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, το οποίο θα καταβληθεί στις 4 Σεπτεμβρίου 2023 στους κοινούς μετόχους που ήταν εγγεγραμμένοι στο μητρώο στις 23 Αυγούστου 2023. Κατέβαλε επίσης μέρισμα 0,375 ανά κοινή μετοχή κατηγορίας Α για το πρώτο τρίμηνο του 2023 στις 2 Ιουνίου 2023.

Στις 8 Μαΐου 2023 ανακοίνωσε συμφωνία για την αγορά τεσσάρων πλοίων 8.544 TEUs έναντι 123,3 εκατ. δολ. συνολικά. Όλα τα πλοία παραδόθηκαν κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2023 και ναυλώθηκαν σε κορυφαίο διαχειριστή τακτικών γραμμών για ελάχιστη σταθερή περίοδο 24 μηνών, ακολουθούμενη από 12μηνη παράταση κατ’ επιλογή του ναυλωτή. Το τίμημα της αγοράς χρηματοδοτήθηκε από μια νέα πιστωτική διευκόλυνση συνολικού ύψους 76 εκατ. δολ. και διαθέσιμα της εταιρείας.