Skip to main content

Στα LNG carriers εισέρχεται η Evalend Shipping

Παραγγελία-μαμούθ 2 πλοίων, αξίας 530 εκατ. δολ. και χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο

Νέος παίκτης στην αγορά πλοίων μεταφοράς LNG έγινε η Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη, τοποθετώντας παραγγελία ρεκόρ στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο HD Hyundai Heavy Industries.

Ειδικότερα, η γιάρδα ανακοίνωσε χθες συμβόλαιο κατασκευής δύο πλοίων, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο, χωρίς να κατονομάζει το όνομα του πλοιοκτήτη με τον οποίο συμφώνησε.

Οι πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν πως πίσω από την παραγγελία είναι ο όμιλος του κ. Λεντούδη.

Τα δύο βαπόρια, τα οποία θα είναι έτοιμα έως τον Νοέμβριο του 2027, έχουν συνολικό κόστος 530 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι η τιμή των 265 εκατ. δολαρίων είναι μια από τις υψηλότερες που έχουν καταγραφεί ιστορικά για ένα LNG carrier αυτής της χωρητικότητας.

Το κόστος ναυπήγησης των εν λόγω πλοίων έχει πάρει την ανιούσα τα τελευταία χρόνια, απόρροια των μαζικών παραγγελιών και του περιορισμένου χώρου στις γιάρδες.

Αυτή η νέα επένδυση σηματοδοτεί το άνοιγμα της Evalend στην αγορά πλοίων μεταφοράς LNG, καθώς μέχρι πρότινος δραστηριοποιούνταν στα tankers, τα bulk carriers και τα LPG carriers.

Όπως αναφέρουν αναλυτές, οι προοπτικές για τον κλάδο μοιάζουν ευνοϊκές.

Παρότι το βιβλίο παραγγελιών διαμορφώνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, η μεγάλη πλειονότητα αυτών των νεότευκτων πλοίων έχει εξασφαλίσει μακροχρόνιες ναυλώσεις, ενώ είναι πολυάριθμα τα projects παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου που βρίσκονται στα σκαριά.

Η Evalend θα διευρύνει ακόμη περισσότερο τα μερίδια των Ελλήνων στην αγορά.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, οι Greeks κατέχουν το 22,65% του παγκόσμιου στόλου του συγκεκριμένου κλάδου.

Πλοία μεταφοράς LNG ελέγχουν ακόμη η Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση, η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, ο όμιλος GasLog του Πήτερ Λιβανού, η TMS Cardiff Gas του Γιώργου Οικονόμου, η Alpha Gas της Άννας Αγγελικούση, η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου, η Minerva Gas του Ανδρέα Μαρτίνου, η Tsakos Energy Navigation του Νικόλα Τσάκου, η Latsco Marine Management, συμφερόντων Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση, και η Chandris (Hellas), συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή.

Orderbook ρεκόρ

Η Evalend διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα ελληνικά βιβλία παραγγελιών. Σύμφωνα με στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η «Ν» από διάφορες ναυλομεσιτικές πηγές, ο όμιλος τρέχει ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για 32 πλοία, εκ των οποίων 12 είναι tankers (crude και product), 10 LPG carriers, οκτώ bulk carriers και τα δύο τελευταία LNG carriers. Η αξία του orderbook υπερβαίνει τα 2 δισ. δολ. Ο υφιστάμενος στόλος του ομίλου αποτελείται από 48 πλοία, από τα οποία τα 38 είναι βαπόρια μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα έξι μεταφοράς LPG και τέσσερα δεξαμενόπλοια. Με άλλα λόγια, το orderbook αντιστοιχεί στο 66% του στόλου στο νερό.

Η σύγκριση του εν ενεργεία στόλου με το «βιβλίο» της Evalend φανερώνει ότι ο όμιλος θα αυξήσει σημαντικά το αποτύπωμά του στις αγορές των tankers και των LPG carriers τα επόμενα χρόνια, ενώ θα διατηρήσει τη δυναμική του στο ξηρό φορτίο.

Οι δύο αγορές υγρών φορτίων παρουσιάζουν ιδιαίτερα υψηλά ναύλα από πέρσι, ενώ και οι προοπτικές των επόμενων ετών είναι θετικές.

Bράβευση

Ο Κρίτων Λεντούδης διακρίθηκε με το Βραβείο Ευκράντη 2022 για την Υποστήριξη της Ελληνικής Ναυτιλιακής Επιχειρηματικότητας.

Όπως ανέφεραν οι διοργανωτές, η κριτική επιτροπή των Βραβείων «αναγνώρισε τη διαχρονική εμπιστοσύνη που επιδεικνύει η Evalend Shipping Co. στο ελληνικό ναυτιλιακό cluster και στις κατασκευάστριες εταιρείες ναυτιλιακού εξοπλισμού της χώρας μας.

Η υποστήριξη από εταιρείες παγκόσμιου βεληνεκούς, με πρωταγωνιστικό ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό επιχειρείν, αποτελούν εχέγγυο για την περαιτέρω ανάπτυξη και πρόοδο των based in-Greece εταιρειών κατασκευής και εξαγωγής ναυτιλιακού εξοπλισμού».