Skip to main content

Συνεργασία METIS και φορέων της Σιγκαπούρης για τη μείωση των ρύπων με τη χρήση ΑΙ

Για να προωθήσουν τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για την προγνωστική μοντελοποίηση των εκπομπών πλοίων και την αξιολόγηση του δείκτη έντασης άνθρακα (CII) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

Τμήμα ενός μεγάλου θαλάσσιου ψηφιακού οικοσυστήματος, με έδρα στη Σιγκαπούρη, θα αποτελέσει η ελληνική εταιρεία ναυτιλιακής τεχνολογίας METIS Cyberspace Technology, όπως ανακοινώθηκε, στο περιθώριο των εκδηλώσεων για τη ναυτιλιακή εβδομάδα στην ασιατική χώρα.

Ειδικότερα, η Υπηρεσία Επιστημών, Τεχνολογίας και Ερευνών (A*STAR), συμβούλιο του Υπουργείου Εμπορίου και Βιομηχανίας της Σιγκαπούρης, ίδρυσε ένα Κέντρο για τη Ναυτιλιακή Ψηφιοποίηση (C4MD). Οι υπογράφοντες του πλαισίου συμφωνίας είναι εκτός από την A*STAR, ο Αμερικανικός Νηογνώμονας (ABS), η Bureau Veritas Marine & Offshore, ο DNV, η METIS Cyberspace Technology (Singapore) Pte Ltd, η Nippon Kaiji Kyokai, η MTI Co. Ltd, η PSA Marine (Pte) Ltd και η ShipsFocus Services Pte Ltd.

Το project

Σε αυτό το πλαίσιο, η METIS θα συνεργαστεί με το παράρτημα Σιγκαπούρης της MTI Co. Ltd. και την A*STAR για να προωθήσουν τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για την προγνωστική μοντελοποίηση των εκπομπών πλοίων και την αξιολόγηση του δείκτη έντασης άνθρακα (CII) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

To project θα εστιάσει στον τρόπο, με τον οποίο, οι λύσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να βοηθήσουν το ναυτιλιακό κλάδο να προσαρμοστεί στον CII. Ο δείκτης, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2023, αξιολογεί τα πλοία στη βάση των εκπομπών CO2 από τις μεταφορικές εργασίες, σε κλίμακα από Α σε Ε, με το C να είναι το επιτρεπτό όριο.

Ωστόσο, η σχέση ανάμεσα στους βασικούς δείκτες απόδοσης (KPI) και τους παράγοντες που καθορίζουν τις συμπεριφορές των πλοίων δεν έχει μελετηθεί πλήρως, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Διαφανής σχέση εκπομπών – CII

«Το κέντρο φιλοξενεί και στηρίζει καινοτόμες πρωτοβουλίες Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) στη Σιγκαπούρη, όπως το εμβληματικό Eρευνητικό Πρόγραμμα Ναυτιλιακής Τεχνητής Νοημοσύνης. Η μετάφραση και η εφαρμογή ερευνητικών δυνατοτήτων σε όλη την αλυσίδα αξίας θα συνεισφέρουν σε μία ασφαλέστερη, αποδοτικότερη και βιωσιμότερη ναυτιλιακή βιομηχανία και θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της Σιγκαπούρης στο ναυτιλιακό τομέα» τόνισε ο Dr Su Yi, εκτελεστικός διευθυντής του αρμόδιου Ινστιτούτου (IHPC) της A*STAR.

«Είμαστε χαρούμενοι που θα συνεργαστούμε με IHPC και MTI σε ένα από τα κομβικά projects που ανακοινώθηκαν, ως μέρος της ίδρυσης του C4MD» επεσήμανε η πρόεδρος και CEO της METIS, Ελένη Πολυχρονοπούλου.

«Οι πλοιοκτήτες είναι αντιμέτωποι με πολλαπλές επιλογές για να βελτιώσουν την απόδοση CII και η λήψη της λανθασμένης απόφασης μπορεί να αποβεί δαπανηρή. Ο πρώτος στόχος αυτού του project είναι να καταστεί η σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση καυσίμου, τις εκπομπές και τη βαθμολογία CII πιο διαφανής, λαμβάνοντας υπόψη το προφίλ του πλοίου. Στη συνέχεια, στοχεύουμε να αναπτύξουμε μία πλατφόρμα προσομοίωσης για τη μοντελοποίηση μελλοντικών ταξιδιών και την αξιολόγηση σε πραγματικό χρόνο της κατάστασης συμμόρφωσης ενός πλοίου με τον CII» συμπλήρωσε.

«Ένας πλοιοκτήτης που θέλει να βελτιώσει τη βαθμολογία CII μπορεί να εξετάσει παράγοντες, όπως η προσαρμογή της αναλογίας χρόνου πλεύσης του πλοίου, το προφίλ ταχύτητας, το προφίλ ταξιδιών, η κατάσταση κύτους και προπέλας, η ειδική κατανάλωση καυσίμου, η ηλεκτρική κατανάλωση κλπ. Η μοντελοποίηση βάσει τεχνητής νοημοσύνης προσφέρει την ευκαιρία να εξετάσουμε σενάρια διάφορων περιπτώσεων και να αξιολογήσουμε πως οι νέες μεθοδολογίες ή τεχνολογίες μπορούν να εισαχθούν για να μειώσουν τις εκπομπές, χωρίς να διακινδυνεύεται η λειτουργική απόδοση» υπογράμμισε η κα Πολυχρονοπούλου.