Skip to main content

Με τη νέα γενιά στο πηδάλιο, η Metrostar κτίζει έναν μοντέρνο στόλο από δεξαμενόπλοια

Χθες η εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες προχώρησε στην υπογραφή δύο ακόμα συμβολαίων για την ναυπήγηση δύο τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου τύπου LR1.

Έναν στόλο από νεότευκτα δεξαμενόπλοια κτίζει σταδιακά η MetrostarManagement. Στην εταιρεία συμφερόντων Θόδωρου Αγγελόπουλου, έχει εισέλθει δυναμικά τα τελευταία χρόνια η νέα γενιά, οι Παναγιώτης και Δημήτρης Αγγελόπουλος, οι οποίοι με την καθοδήγηση του πατέρα τους αναπτύσσουν τα τελευταία χρόνια έναν ισχυρό στόλο.

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες από την ναυτιλιακή αγορά, η εταιρεία που τα τελευταία 20 χρόνια περίπου έχει καταγράψει πολύ μεγάλες πωλήσεις πλοίων, και είχε γίνει γνωστή για το asset play, αυτή τη φορά σχεδιάζει να μεγαλώσει τον στόλο της σε βάθος χρόνου, χωρίς φυσικά να αποκλείεται το ενδεχόμενο επιλεκτικών πωλήσεων ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς κάθε φορά.

Χθες η εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες προχώρησε στην υπογραφή δύο ακόμα συμβολαίων για την ναυπήγηση δύο τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου τύπου LR1, στα ναυπηγεία YZJ στην Κίνα, για παράδοση το 2026. Είχαν προηγηθεί ακόμα τέσσερις παραγγελίες για τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, τύπου LR2, τα οποία σύμφωνα με το site της εταιρείας θα παραδοθούν σταδιακά το 2024 και το 2025.

Παράλληλα η εταιρεία έχει στο νερό και πέντε σύγχρονα δεξαμενόπλοια μεγεθών από aframaxκαι suezmax τα οποία έχουν κατασκευαστεί μεταξύ του 2018 και του 2021.

Το asset play

Η Metrostar Management Corp. ιδρύθηκε το 1996 και κατά την διάρκεια των ετών έχει προχωρήσει σε συνολικά  214 αγοραπωλησίες πλοίων αλλά και σε περισσότερες από  83 συμβάσεις νεότευκτων πλοίων σε μεγάλα ναυπηγεία στη Νότια Κορέα την Ιαπωνία και την Κίνα. Ο όμιλος έχει διαχειριστεί στόλους δεξαμενοπλοίων, χύδην ξηρού φορτίου και containerships. Παράλληλα η οικογένεια, όσον αφορά την ναυτιλία, ασχολήθηκε και με τις κατασκευές θαλαμηγών επενδύοντας στα φημισμένα ναυπηγεία της Oceanco στην Ολλανδία. Τα ναυπηγεία τα απέκτησε ο κ. Αγγελοπουλος, το 2002 και αφού, σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς των σκαφών αναψυχής, τα αναβάθμισε πλήρως κατασκευάζοντας υπερπολυτελή γιοτ όπως το Alfa Nero τα πούλησε το 2010, στον δισεκατομμυριούχο Mohammed al-Barwani, ο οποίος τα επισκέφτηκε για να κλείσει συμφωνία για την κατασκευή μιας πολυτελούς θαλαμηγού, αλλά τελικά,  γοητεύτικε από αυτό που αντίκρησε λένε οι φήμες, και τα αγόρασε.

Για τον κ. Αγγελόπουλο, είχαν προηγηθεί, μέσω της Metrostar, μια σειρά από πολύ δυνατά asset play την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, τα οποία έγιναν πρωτοσέλιδα στις ναυτιλιακές εκδόσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ απασχόλησαν και τον τύπο στη χώρα μας.

Μεταξύ άλλων ο κ. Αγγελόπουλος το 2003, πούλησε en block 19 δεξαμενόπλοια στην εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία General Maritime, έναντι 525 εκατ. δολαρίων. Δύο χρόνια αργότερα η εταιρεία επανήλθε στο asset play, αφού έδωσε στην Euronav έξι σούπερ δεξαμενόπλοια 300.000 τόνων (VLCC) έναντι 750 εκατ. δολαρίων.  Το 2006 δε αποκόμισε 735 εκατ. δολάρια για 17 bulk carriers που πέρασα στα χέρια της Quintana Marine.