Skip to main content

Ναυτιλιακά deals με φόντο τις κορβέτες

EUROKINISSI

Fincantieri και Leonardo υπέγραψαν μνημόνια συναντίληψης με ελληνικές παραναυτιλιακές και αμυντικές επιχειρήσεις.

Οικοσύστημα συνεργασιών με ελληνικές παραναυτιλιακές και αμυντικές επιχειρήσεις δημιουργούν οι Ιταλοί, στο πλαίσιο της προσφοράς που έχει κατατεθεί στο Πολεμικό Ναυτικό για την ανάληψη του προγράμματος των κορβετών.

Συγκεκριμένα, χθες στις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Ελευσίνας η ιταλική ναυπηγική εταιρεία Fincantieri και η Leonardo, η οποία αναπτύσσει λύσεις στους τομείς της αεροδιαστημικής, της άμυνας και της ασφάλειας, υπέγραψαν μνημόνια συνεργασίας με οκτώ ελληνικές επιχειρήσεις.

Σημειώνεται ότι στόχος των εταιρειών είναι η δημιουργία μακροπρόθεσμων συνεργασιών σε διάφορα projects, με πρώτο βήμα φυσικά τις κορβέτες, σε περίπτωση που τελικά το Πολεμικό Ναυτικό αποφασίσει ότι η πρόταση των ONEX Elefsis Shipyards και Fincantieri S.P.A. είναι η πιο συμφέρουσα.

Στο διά ταύτα, η Fincantieri υπέγραψε MoU με τις Epe, Farad, General Commercial & Industrial Sa, Ligeros, G. & CO. O.E. Psyctotherm και Sunlight Group, ενώ η Leonardo με τις Elfon, SSA και Techcross. Συνολικά τρεις από τις παραπάνω εταιρείες (Epe, Farad και Psyctotherm) αποτελούν μέλη της Ένωσης των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (Hemexpo), στοιχείο ενδεικτικό της σημασίας και του ρόλου του κλάδου στην επόμενη μέρα της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.

«Πρόκειται για εταιρείες που επιλέξαμε κατόπιν μεγάλης αξιολόγησης. Ξεκινάμε από τις κορβέτες και θα συνεχίσουμε με μακροπρόθεσμες συνεργασίες. Θέλουμε μόνιμη παρουσία στην Ελλάδα» σημείωσε ο Tommaso Micangeli, Sales manager στη Fincantieri.

Ο ίδιος ανέφερε ότι στόχος της ιταλικής εταιρείας είναι να συνεργαστεί ευρύτερα με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας για προμήθειες τόσο σε αμυντικό όσο και σε εμπορικό επίπεδο, ενώ έκανε και τη σύγκριση με τις ΗΠΑ, όπου η σχέση εκεί ξεκίνησε από ένα αμυντικό συμβόλαιο και τώρα έχει επεκταθεί σε πολλαπλά επίπεδα.

«Μετά από εκτενή έρευνα ανακαλύψαμε ότι η εγχώρια βιομηχανία έχει βαθιά γνώση και τεχνογνωσία. Μαζί τους θέλουμε να αναπτύξουμε μία σειρά από projects» επεσήμανε από την πλευρά του ο Luca Ballini, Europe Marketing & Sales Area manager της Leonardo.

Η πρόταση για τις κορβέτες

Σημειώνεται ότι η ελληνική πλευρά θέλει την προμήθεια 3+1 κορβετών, εκ των οποίων οι 2+1 θα κατασκευαστούν σε εγχώρια ναυπηγεία. Καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν στη «Ν» ότι μέσα στην εβδομάδα Onex και Fincantieri θα καταθέσουν στα αρμόδια όργανα επικαιροποιημένη επιστολή στην οποία θα τονίζουν ότι τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μπορούν να ανταποκριθούν στην απαίτηση ναυπήγησης 2+1 κορβετών. H πρώτη κορβέτα αναμένεται -σε περίπτωση που προκριθεί αυτό το σχήμα- να κατασκευαστεί στην Ιταλία και συγκεκριμένα στη Γένοβα.

Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι σε έξι μήνες από τη συμβασιοποίηση, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα είναι έτοιμα για κατασκευή, αφού προηγηθεί εκπαίδευση του προσωπικού στη Γένοβα, ενώ συμπληρώνουν ότι στόχος είναι η παράλληλη κατασκευή των κορβετών και όχι εν σειρά, προκειμένου να «τρέξει» πιο γρήγορα και αποδοτικά το αμυντικό πρόγραμμα.

Πάντως, παρότι, όπως φαίνεται, η ανάληψη του προγράμματος των κορβετών είναι προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή της Fincantieri στα ναυπηγεία, οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν ότι η συνεργασία με τους Ιταλούς θα είναι πολυεπίπεδη, όπως αποδεικνύεται και από τα μνημόνια που υπεγράφησαν χθες με το ελληνικό επιχειρείν.

Η επόμενη μέρα

Την ίδια ώρα, αύριο, Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου, αναμένεται να συζητηθεί στο δικαστήριο η συμφωνία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συμφωνία υπάρχει σαφής αναφορά για την εμπλοκή, ως χρηματοοικονομικού πιστωτή, της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας (DFC).

Αναφορικά με την επόμενη μέρα των ναυπηγείων, όπως είναι γνωστό οι λειτουργίες θα διαχωριστούν σε εμπορικές και αμυντικές. Σε εμπορικό επίπεδο, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα ναυπηγεία στοχεύουν σε πλωτά ναυπηγήματα, όπως οι εξέδρες πετρελαίου και πλατφόρμες υπεράκτιας ενέργειας και σε ειδικού τύπου πλοία, όπως αυτά που φτιάχνουν υποθαλάσσιους αγωγούς.

Παράλληλα, θα πραγματοποιούνται εκτεταμένες επισκευές και μετασκευές πλοίων, με συστήματα επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος και ορισμένα τμήματα scrubbers.

Ήδη κατέπλευσαν για επισκευές τέσσερα ποντοπόρα πλοία. Σε ετήσια βάση, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας στοχεύουν σε περίπου 200 πλοία για επισκευή, ενώ εκτιμούν ότι θα μπορούν να εξυπηρετούν 10- 12 βαπόρια ταυτόχρονα.

Η Ελληνική Ένωση Ναυπηγείων

Όσο για την Ελληνική Ένωση Ναυπηγείων, την οποία ανακοίνωσε η Onex, μετά την αποχώρησή της από τον ΣΕΚΠΥ, σε έναν μήνα θα κατατεθεί το καταστατικό στο πρωτοδικείο για τη δημιουργία της Ένωσης. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, έχουν συγκεντρωθεί τα απαιτούμενα μέλη για να προχωρήσουν οι διαδικασίες.