Skip to main content

ΟΛΘ: Αποχή – διαμαρτυρία 24 μεταφορικών εταιρειών για τις καθυστερήσεις στην Πύλη 16

Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]

Σε αποχή από τις φορτοεκφορτώσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προχώρησαν από σήμερα και για τρεις ημέρες συνολικά 24 εταιρείες μεταφορών και Logistics, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις πολύωρες καθυστερήσεις – μέχρι και 5 ώρες όπως αναφέρουν – της εισόδου των φορτηγών στον ΟΛΘ στην Πύλη 16.

Με κοινή επιστολή τους προς τη διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., την οποία κοινοποιούν προς την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τα τρία Επιμελητήρια της πόλης (ΕΒΕΘ, ΒΕΘ και ΕΕΘ), τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, το Α’ Τελωνείο, τον ΣΒΕ, τον ΣΕΒΕ, τον Σύλλογο Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, τη Διεθνή Ναυτική Ένωση και άλλους φορείς, οι 24 μεταφορικές εταιρείες υποστηρίζουν ότι από την τελευταία τους ανάλογη κινητοποίηση στις 28 Φεβρουαρίου παρήλθαν “τρεις μήνες ολιγωρίας και μεγαλόστομων εξαγγελιών περί άμεσης βελτίωσης της κατάστασης που επικρατεί στους χώρους φορτώσεων του λιμανιού” και ότι οι ίδιοι στο διάστημα που μεσολάβησε συμμετείχαν σε όλες τις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν για το θέμα με υπομονή, επιμονή και ειλικρινή διάθεση για εξεύρεση λύσης, με την ελπίδα ότι από τον καλόπιστο διάλογο θα προκύψουν λύσεις και απτά αποτελέσματα.

Αντί λύσεων – όπως αναφέρουν στη συνέχεια της επιστολής οι εν λόγω εταιρείες – τις τελευταίες ημέρες η διοίκηση του λιμανιού τους παρουσίασε “το νέο, πιο περίπλοκο και δαιδαλώδες ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης ραντεβού φορτώσεων (TOS) για το οποίο ούτε οι ίδιοι  μπορούσατε να μας δώσετε σαφείς οδηγίες και διευκρινίσεις κατά την παρουσίασή του”. Γιαυτό και δηλώνουν πως αποφάσισαν την “αποχή από κάθε φόρτωση και εκφόρτωση εντός του λιμένος Θεσσαλονίκης σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη συνέχιση της απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί με αιτήματα: 1. Άμεση αναστολή της εφαρμογής και λειτουργίας συστήματος διαχείρισης ραντεβού φορτώσεων – 2. Εξομάλυνση της διαδικασίας ελέγχου της εισόδου των φορτηγών στην Πύλη 16, 3. Περιορισμό της αναμονής στους χώρους φορτοεκφορτώσεων σε χρόνο που δεν θα ξεπερνά τα 45 λεπτά”.

Η επιστολή (σ.σ.: στην οποία πάντως αναφέρονται λανθασμένες οι ημερομηνίες της κινητοποίησης, συγκεκριμένα γίνεται λόγος για Δευτέρα 5 Ιουνίου μέχρι Τετάρτη 7 Ιουνίου 2022) κλείνει με την επισήμανση ότι στη συνέχεια αφού επανεκτιμήσουν τα δεδομένα θα λάβουν αποφάσεις για συνέχιση των κινητοποιήσεών τους με επαναλαμβανόμενες αποχές, για τις οποίες θα ενημερώνουν εγκαίρως τους εμπλεκόμενους φορείς.

Σε επικοινωνία του naftemporiki.gr με την ΟΛΘ Α.Ε. για το θέμα, κύκλοι της διοίκησης επιβεβαίωσαν την ύπαρξη της επιστολής και δήλωσαν σχετικά: “Στην ΟΛΘ Α.Ε. δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στην εξυπηρέτηση των πελατών μας. Στο πλαίσιο αυτό, ακούμε με προσοχή τα σχόλια και τις προτάσεις τους. Έχουμε λάβει την επιστολή του Συνδέσμου Μεταφορικών Εταιρειών Ελλάδος και στη συνάντηση στελεχών της εταιρείας μας με εκπροσώπους του Συνδέσμου, επιβεβαιώσαμε ότι επιδιώκουμε την προώθηση λύσεων που θα είναι επωφελείς για για όλους, πάντα στη βάση των αρχών της συνεργασίας και του επoικοδομητικού διαλόγου. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε σε αυτήν την κατεύθυνση και επιδιώκουμε να έχουμε αγαστή συνεργασία με όλους τους εταίρους μας”.