Skip to main content

Volvo: Καλύτερα από το αναμενόμενο τα κέρδη το γ΄τρίμηνο – Άνοδος 29% στη μετοχή

Τα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν σε  6,4 δισ.  κορώνες, πολύ πάνω από τις προβλέψεις των αναλυτών

Οι μετοχές της Volvo σημείωσαν άνοδο μετά τα καλύτερα από τα αναμενόμενα κέρδη που ανακοίνωσε αυτοκινητοβιομηχανία στο τρίτο τρίμηνο καθώς επωφελήθηκε από το πρόγραμμα μείωσης δαπανών ύψους 18 δισ. κορωνών (ή 1,9 δισ. δολ.).

Ειδικότερα, τα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν σε  6,4 δισ.  κορώνες, πολύ πάνω από τις προβλέψεις των αναλυτών. Βελτιωμένο ήταν και το περιθώριο κερδών προ φόρων και τόκων.

Αν και οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Volvo μειώθηκαν κατά 8% στο εννεάμηνο, η εταιρεία κατέγραψε μέτρια αύξηση των λιανικών πωλήσεων τον Σεπτέμβριο.

«Το σχέδιο δράσης απέδωσε ταχύτερες από τις προγραμματισμένες μειώσεις στα μεταβλητά και έμμεσα κόστη κατά τη διάρκεια του τριμήνου», ανέφερε η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.

Μετά την ανακοίνωση των απομετελεσμάτων, η μετοχή της Volvo σημείωσε άνοδο έως και 29% στη Στοκχόλμη, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη ενδοημερήσια άνοδό της από την 1η Φεβρουαρίου 2024. Οι μετοχές έχουν πλέον ενισχυθεί κατά περίπου 17% φέτος.

Τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι η αναδιάρθρωση που ξεκίνησε ο διευθύνων σύμβουλος Χακάν Σάμουελσον έχει αντίκτυπο, σημειώνει το πρακτορείο Bloomberg. Ο CEO, ο οποίος επέστρεψε στην εταιρεία τον Απρίλιο, προσπαθεί να επαναφέρει στην κερδοφορία τη Volvo με το πρόγραμμα αποδοτικότητας που περιλαμβάνει την περικοπή χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Όπως πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Volvo έχει πληγεί από τους δασμούς των ΗΠΑ. Ελεγχόμενη από την κινεζική Zhejiang Geely Holding  και με παραγωγή στην ασιατική χώρα, αντιμετωπίζει επίσης τους δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα.

«Πρέπει να είμαστε μια αμερικανική εταιρεία που παράγει πιο κοντά στους πελάτες μας», δήλωσε ο Σάμουελσον σε συνέντευξή του στο Bloomberg Television. «Είμαι αρκετά σίγουρος για το μέλλον της εταιρείας μας».

Η κινεζική ιδιοκτησία της Volvo έχει προκαλέσει ανησυχίες ότι οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της ενδέχεται να περιοριστούν στις ΗΠΑ, όπου η Ουάσιγκτον αυστηροποιεί την εποπτεία των κατασκευαστών που συνδέονται με την ασιατική χώρα.