Skip to main content

Χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια λόγω κυβερνοεπίθεσης

Προβλήματα στα check-in

Kυβερνοεπίθεση με στόχο έναν πάροχο υπηρεσιών για συστήματα check-in και επιβίβασης έχει διαταράξει τη λειτουργία σε πολλά μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια όπως το Χίθροου του Λονδίνου, τα αεροδρόμια των Βρυξελλών και του Βερολίνου.

Ο φορέας εκμετάλλευσης του αεροδρομίου των Βρυξελλών στο Βέλγιο ήταν ο πρώτος που ανέφερε ότι τα αυτοματοποιημένα συστήματά του ήταν εκτός λειτουργίας, αναγκάζοντας τις ομάδες να καταφύγουν σε χειροκίνητες διαδικασίες.

Η Collins Aerospace, η οποία παρέχει συστήματα check-in και επιβίβασης για αρκετές αεροπορικές εταιρείες  παγκοσμίως, αντιμετωπίζει ένα τεχνικό πρόβλημα που μπορεί να προκαλέσει καθυστερήσεις στους επιβάτες που ταξιδεύουν, ανακοίνωσε το Σάββατο το Χίθροου του Λονδίνου, προειδοποιώντας για καθυστερήσεις.

Η RTX, ιδιοκτήτρια της Collins Aerospace, δήλωσε ότι έλαβε γνώση για μια διακοπή στον κυβερνοχώρο στο λογισμικό MUSE σε επιλεγμένα αεροδρόμια. «Εργαζόμαστε ενεργά για την επίλυση του προβλήματος και την αποκατάσταση της πλήρους λειτουργικότητας για τους πελάτες μας το συντομότερο δυνατό», δήλωσε η εταιρεία. «Ο αντίκτυπος περιορίζεται στο ηλεκτρονικό check-in των πελατών και στην παράδοση αποσκευών και μπορεί να μετριαστεί με χειροκίνητες λειτουργίες check-in».

«Αυτό θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στο πρόγραμμα πτήσεων και δυστυχώς θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις και ακυρώσεις», ανέφερε το αεροδρόμιο σε ανακοίνωσή του. Ο πάροχος υπηρεσιών που επηρεάζεται εργάζεται για την επίλυση του προβλήματος «το συντομότερο δυνατό».

Οι επιβάτες που έχουν προγραμματιστεί για το Σάββατο καλούνται να επιβεβαιώσουν τις κρατήσεις τους με την αεροπορική εταιρεία τους πριν ταξιδέψουν στο αεροδρόμιο.

Τουλάχιστον εννέα πτήσεις είχαν ακυρωθεί και περίπου δεκαπέντε είχαν καθυστέρηση μίας ώρας ή περισσότερο στις Βρυξέλλες.

REUTERS/Yves Herman

Το Heathrow στο Λονδίνο προειδοποίησε για καθυστερήσεις που προκαλούνται από «τεχνικό πρόβλημα» σε τρίτο προμηθευτή και είπε στους επιβάτες να ελέγχουν την κατάσταση της πτήσης τους πριν ταξιδέψουν στο αεροδρόμιο.

«Λόγω τεχνικού προβλήματος σε πάροχο συστήματος που λειτουργεί σε όλη την Ευρώπη, παρατηρούνται μεγαλύτεροι χρόνοι αναμονής στο check-in. Εργαζόμαστε για μια άμεση λύση», ανέφερε το αεροδρόμιο του Βερολίνου σε σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του.

Με πληροφορίες από Le Figaro, Sky News