Skip to main content

Η Ιταλία κατασκευάζει σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας στην Τουρκία

SHUTTERSTOCK

Tα ιταλικά τρένα, ταξιδεύοντας με ταχύτητες έως και 350 χιλιόμετρα την ώρα, θα μειώσουν το ταξίδι σε μόλις 3 ώρες και 30 λεπτά»

Μπορεί η Ελληνο-Ιταλική συνεργασία στους σιδηροδρόμους να έχει αποδειχθεί τουλάχιστον «προβληματική», αλλά αυτό δεν εμποδίζει την Ιταλία να κερδίζει συμβόλαια για τρένα υψηλής ταχύτητας, ανά τον κόσμο.

Η Ιταλία πρόκειται να κατασκευάσει σιδηροδρομικό δίκτυο με τρένα υψηλής ταχύτητας στη γειτονική Τουρκία.

Τρεις ιταλικές εταιρείες -Tratos, Gcf και Safet- κέρδισαν τον διαγωνισμό για τη σιδηροδρομική σύνδεση Άγκυρας- Σμύρνης, με μια γραμμή υψηλής ταχύτητας.

Πρόκειται μάλιστα για ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα στην Ευρώπη, αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως γράφει η οικονομική εφημερίδα Il Sole 24Ore. «Το μεγα-έργο θα φέρει επανάσταση στα ταξίδια μεταξύ των δύο πόλεων και στον τρόπο ζωής στην Τουρκία, καθώς σήμερα, με τρένο, χρειάζονται κάπου 14 ώρες για να ταξιδέψει κανείς από την Άγκυρα στη Σμύρνη. Η μελλοντική σύνδεση θα μειώσει την απόσταση από 824 σε 624 χιλιόμετρα, αλλά πάνω απ’ όλα, τα ιταλικά τρένα, ταξιδεύοντας με ταχύτητες έως και 350 χιλιόμετρα την ώρα, θα μειώσουν το ταξίδι σε μόλις 3 ώρες και 30 λεπτά», γράφει η ιταλική εφημερίδα.

Για να μειωθεί ο χρόνος, σε μια ορεινή χώρα όπως η Τουρκία, θα κατασκευαστούν 39 σήραγγες, σε μήκος 40 χιλιομέτρων κάτω από τα βουνά και 66 γέφυρες σε μήκος 21 χιλιομέτρων.

Από τις τρεις ιταλικές κατασκευάστριες εταιρείες, η μερίδα του λέοντος πηγαίνει στην Tratos, που είχε ήδη κάνει μια πρώτη σύμβαση το 2022, με την υποστήριξη του χρηματοπιστωτικού ομίλου Sace, με 500 εκατομμύρια. Ο Οργανισμός Εξαγωγικών Πιστώσεων Sace ελέγχεται απευθείας από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και ειδικεύεται στην υποστήριξη των ιταλικών επιχειρήσεων, μέσω ενός ευρέος φάσματος χρηματοδοτικών εργαλείων.

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή, όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία, θα μπορεί να μεταφέρει πάνω από 13 εκατομμύρια επιβάτες και 90 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων, ετησίως. «Η Τουρκία στοχεύει να διπλασιάσει το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στα 4.122 χιλιόμετρα έως το 2027, σημειώνοντας αύξηση 83% από τα σημερινά 2.251 χιλιόμετρα, ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου.

Χώρα των «υπερ-τρένων»

Με τη γραμμή υψηλής ταχύτητας Άγκυρας-Σμύρνης, η Ιταλία προβάλλεται ακόμη περισσότερο στη διεθνή σκηνή ως η χώρα των υπερ-τρένων: η παραγγελία στην Τουρκία έρχεται μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της Trenitalia UK, με επικεφαλής τον Ερνέστο Σισίλια, ότι έγινε δεκτή σε διαγωνισμό του Ηνωμένου Βασιλείου για τη διάθεση των υπερπολυτελών αμαξοστοιχιών υψηλής ταχύτητας «Frecciarossa» -κορυφαίο προϊόν της Trenitalia- στη γραμμή Λονδίνου και Παρισιού.

«Η νέα σιδηροδρομική γραμμή δεν θα φέρει μόνο πιo κοντά την πρωτεύουσα Άγκυρα με τη Σμύρνη, αλλά και τα τουριστικά θέρετρα της Τουρκίας», τονίζουν τουριστικοί πράκτορες στην Τουρκία και προσθέτουν: «Μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες, η Εφεσος θα είναι προσβάσιμη σε μόλις τρεισήμισι ώρες από την Αγκυρα, σε σύγκριση με τις εννέα ώρες που απαιτούνται, οδικώς, σήμερα».