Τις υπηρεσίες του συστήματος υγείας, μέσα από την εμπειρία τους στα νοσοκομεία, θα μπορούν να αξιολογούν οι ασθενείς που λαμβάνουν εξιτήριο με το νέο ψηφιακό εργαλείο που παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης μαζί με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου.
Όπως επισημάνθηκε, πρόκειται ουσιαστικά για ένα ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης της εμπειρίας του εσωτερικού ασθενή -δηλαδή όσων νοσηλεύονται- στα νοσοκομεία του ΕΣΥ. «Έχουμε μεγάλες φιλοδοξίες από την εφαρμογή αυτή» είπε ο κ. Γεωργιάδης, προσθέτοντας πως θα εφαρμοστεί αρχικά σε όλα τα νοσοκομεία και στην συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλους τομείς Υγείας. Το έργο αποτελεί τμήμα του συνολικού σχεδιασμού του υπουργείου Υγείας για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας από τα νοσοκομεία του ΕΣΥ.
Όπως εξήγησε ο υπουργός Υγείας, η αξιολόγηση θα γίνεται από τους ασθενείς άνω των 18 ετών που παίρνουν εξιτήριο από τα νοσοκομεία. «Δίνουμε φωνή στους χρήστες, μαθαίνουμε όσα βίωσαν στο νοσοκομείο, από το αν υπήρχε χαρτί τουαλέτας ή σεντόνια έως το χρόνο εξυπηρέτησης από το προσωπικό», είπε ο κ. Γεωργιάδης, τονίζοντας ότι πλέον θα υπάρχουν δεδομένα σε επίπεδο νοσοκομείου αλλά και κλινικής. «Με αυτό τον τρόπο θα βγάζουμε σκορ για τις υπηρεσίες που παρέχει κάθε κλινική και τα στοιχεία αυτά θα δημοσιοποιούνται για να γινόμαστε καλύτεροι» πρόσθεσε.
Για 7 ημέρες μετά το εξιτήριο οι ασθενείς θα μπορούν να απαντούν σε ένα αναλυτικό ερωτηματολόγιο στο οποίο θα μπαίνουν από σύνδεσμο που θα φτάνει στο κινητό τους με sms. Τα προσωπικά δεδομένα των ασθενών έχουν διασφαλιστεί και μέσω ΑΜΚΑ και άλλων στοιχείων θα προκύπτει ότι οι ασθενείς αυτοί έχουν όντως νοσηλευτεί.
Μέτρηση της ικανοποίησης σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5
Στόχος είναι να γίνει μέτρηση της ικανοποίησης όσων ασθενών έχουν νοσηλευθεί και έχουν λάβει εξιτήριο από κάποιο νοσοκομείο της χώρας, σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5, όπως καταλήγει το ερωτηματολόγιο, για να καταγραφεί και μια γενική αξιολόγηση πέρα από τα ειδικά δεδομένα που θα συλλέγονται από πιο εξειδικευμένες ερωτήσεις. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου δεν διαρκεί πάνω από 3 λεπτά. Ο ίδιος κάλεσε μάλιστα τους πολίτες που θα πάρουν εξιτήριο από την ερχόμενη Δευτέρα 14 Ιουλίου, να ανταποκριθούν στο μήνυμα που θα λάβουν στο κινητό τους.
Η μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών που έχουν νοσηλευθεί στα νοσοκομεία του ΕΣΥ αφορά στοιχεία όπως:
1. Προσβασιμότητα
2. Οργάνωση και συντονισμός της φροντίδας
3. Ποιότητα φροντίδας και αλληλεπίδραση με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια και εμπιστοσύνη)
4. Υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων
5. Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση
6. Υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο
7. Η γνώση ύπαρξης των ΓΠΔΛΥΥ στα νοσοκομεία και η αποτελεσματικότητα εξυπηρέτησης
8. Γενική / συνολική αξιολόγηση της παρεχόμενης φροντίδας
Από την πλευρά του ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ. Παπαστεργίου σημείωσε πως το έργο που πραγματοποιείται με κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) θα βοηθήσει το υπουργείο Υγείας να καταγράψει και να μετρήσει την παροχή υπηρεσιών υγείας. «Το υπουργείο Υγείας δεν φοβάται να αναμετρηθεί με τα πραγματικά προβλήματα. Είναι χαρά μας να προσφέρουμε στους πολίτες την δυνατότητα της ψηφιακής αξιολόγησης» τόνισε ο κ. Παπαστεργίου, καταλήγοντας πως «υπάρχουν πλέον οι άνθρωποι και οι υποδομές για την ψηφιοποίηση της Υγείας».
«Ήρθε η ώρα να ακούσουμε και τη φωνή του πολίτη. Είναι αυτό που λέμε, εσύ για το ΕΣΥ. Για πρώτη φορά πάμε εμείς στον πολίτη και του δίνουμε βήμα να μας μιλήσει ανώνυμα για το ΕΣΥ» δήλωσε με τη σειρά του ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους.
Τέλος, η γ.γ. του υπουργείου Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη, παρουσιάζοντας βήμα-βήμα το πώς θα φτάνει το sms στους πολίτες, όπως φτάνουν και οι συνταγές με την άυλη συνταγογράφηση στο κινητό, είπε ότι έχει διασφαλιστεί η απόλυτη προστασία των προσωπικών δεδομένων.