Η Επικεφαλής Επικοινωνίας της Novartis Hellas, κα Φωτεινή Μπαμπανάρα, μιλά για την ανάπτυξη της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρείας λέγοντας, ότι η επέκταση της πρόσβασης στην φαρμακευτική περίθαλψη και την υπεύθυνη επιχειρηματική δραστηριότητα συνδέεται άμεσα με την αποστολή, το όραμα και τη στρατηγική τους ως εταιρεία , ενώ τόνισε ότι η προσφορά στον πάσχοντα και σε όποιον έχει ανάγκη αποτελέι την καλύτερη επιβράβευση γι αυτούς.
- Κυρία Μπαμπανάρα τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες έχουν ρίξει πολύ μεγάλο βάρος στο κομμάτι της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και η αλήθεια είναι ότι με τη βοήθεια τους έχουν επιτευχθεί σημαντικά πράγματα στην κοινωνία και έχει εισπράξει βοήθεια μεγάλη μερίδα του πληθυσμού. Θα θέλατε να μας μιλήσετε πιο εκτεταμένα για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη της Novartis της οποίας και ηγείστε με μεγάλη επιτυχία;
Η ασθενοκεντρική μας προσέγγιση αποτελεί σημείο αναφοράς στη χάραξη προτεραιοτήτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, την οποία εστιάζουμε σε δύο βασικούς τομείς: την επέκταση της πρόσβασης στην φαρμακευτική περίθαλψη και την υπεύθυνη επιχειρηματική δραστηριότητα. Αυτός ο συνδυασμός συνδέεται άμεσα με την αποστολή, το όραμα και τη στρατηγική της εταιρίας μας.
Για τη Novartis Hellas, η Εταιρική Υπευθυνότητα σχετίζεται πρωτίστως με την κάλυψη και διαχείριση των αναγκών και προσδοκιών των ασθενών και των φροντιστών τους, των ενώσεων ασθενών, των επαγγελματιών υγείας, της ακαδημαϊκής και επιστημονικής κοινότητας, των εργαζομένων μας, των συνεργατών και προμηθευτών της εταιρείας και άλλων ενδιαφερομένων μερών μας, στο πλαίσιο της μακροπρόθεσμης επιτυχίας και βιώσιμης ανάπτυξής μας. Ο συνδυασμός επιστήμης και υπευθυνότητας βοηθά τη Novartis Hellas να χτίσει εμπιστοσύνη και να δημιουργήσει αξία για την εταιρεία, τα ενδιαφερόμενα μέρη της και την ευρύτερη κοινωνία.
- Η Novartis σαρώνει στην κυριολεξία τα βραβεία σε όλες τις εκδηλώσεις ειδικά κατά τα έτη 2015-2016. Που οφείλετε όλη αυτή η αναγνώριση κατά τη γνώμη σας;
Είναι ιδιαίτερη τιμή για εμάς που καταφέραμε να κερδίσουμε ένα μεγάλο αριθμό βραβείων σε όλες τις εκδηλώσεις κατά τη χρονική περίοδο 2015-2016. Είμαστε υπερήφανοι που οι κορυφαίοι θεσμοί, αναγνώρισαν τις προσπάθειες της εταιρείας μας και το όραμά μας για συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο. Στη Novartis εμπνεόμαστε από τους ασθενείς.
Η προσφορά στους ασθενείς και συμπολίτες μας σε ανάγκη, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους, αποτελεί την καλύτερη επιβράβευση για εμάς και το κλειδί για τη βιώσιμη ανάπτυξη της εταιρείας και της κοινωνίας μας.
- Παρόλη την δύσκολη οικονομικά περίοδο για τη χώρα μας συνεχίζετε να στηρίζετε διάφορους τομείς μέσω του τομέα της ΕΚΕ. Ποιες είναι οι αντικειμενικές δυσκολίες για να φέρετε εις πέρας το έργο σας;
Η οικονομική κρίση στη χώρα μας έχει επηρεάσει όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένου και του τομέα της ΕΚΕ, δίνοντας μια σημαντικότερη διάσταση και μεγαλύτερη ανάγκη για δημιουργία κοινωνικών πρωτοβουλιών. Συνεπώς είναι αδιαπραγμάτευτη υποχρέωση μας ως ηγέτιδα εταιρεία στο χώρο του φαρμάκου, το να είμαστε δηλαδή δίπλα στους Έλληνες ασθενείς και πολίτες με δυσκολίες πρόσβασης στις υπηρεσίες υγείας.
- Ο τομέας της επικοινωνίας όσο και αυτός και της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης αποτελούν την εικόνα μιας εταιρείας προς το κοινωνικό σύνολο. Ποια είναι η γνώμη σας για τα όσα έχουν μέχρι σήμερα επιτευχθεί στον τομέα αυτό;
Ως επικεφαλής του τμήματος επικοινωνίας θα ήθελα να τονίσω ότι αυτό το σημαντικό αποτέλεσμα αποτελεί προϊόν εξαιρετικής συνεργασίας με την ομάδα μου, την οποία κι ευχαριστώ για τη συνεχή της αφοσίωση και ενέργεια. Ειδικότερα ο τομέας της ΕΚΕ είναι ενσωματωμένος σε όλη μας την λειτουργία, και δεν αποτελεί μία αποσπασματική προσέγγιση και όχι μόνο υπόθεση του τμήματος επικοινωνίας. Η δέσμευση και η συμμετοχή από τα ανώτερα διοικητικά στελέχη, μας βοηθά να λάβουμε στρατηγικές αποφάσεις και να δώσουμε ζωή σε μια σειρά από πρωτοβουλίες εταιρικής υπευθυνότητας.
Οι διακρίσεις που έχει λάβει η εταιρεία τόσο για τις εκστρατείες όσο και για την γενικότερη κοινωνικά υπεύθυνη δράση της, επιβεβαιώνουν την ηγετική της θέση και αποτελούν δέσμευση και έμπνευση για εμάς. Προσωπικά νιώθω ευτυχής που εργάζομαι για μια εταιρία που αναπτύσσει και υποστηρίζει έμπρακτα τα στελέχη της και που μπορούμε με όχημα την καινοτομία και την επιχειρηματική ακεραιότητα να έχουμε τόσο ισχυρή επίδραση στη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων μας.
- Κυρία Μπαμπανάρα σε προσωπικό επίπεδο έχετε ξεχωρίσει σε πολύ σημαντικές θέσεις, όπως μέλος των κριτών της Επιτροπής των Sabre ΕΜΕΑ και της Οργανωτικής Επιτροπής για τα “Corporate Affairs Excellence Awards”. Ποια είναι η εμπειρία που αποκομίσατε από αυτές τις θέσεις;
Νιώθω τιμή, ευγνωμοσύνη και αισθάνομαι πολύ τυχερή που μέχρι τώρα στην καριέρα μου έχω αποκτήσει μοναδικές εμπειρίες και γνώσεις, που με έχουν εξελίξει ως άνθρωπο και ως επαγγελματία και έχω δημιουργήσει πολύτιμες σχέσεις. Ειδικότερα θα ήθελα να κάνω αναφορά στην πολύτιμη εμπειρία που αποκομίζω από τη συμμετοχή μου στον Τομέα Εταιρικών Υποθέσεων (ΤΕΥΠ) της ΕΕΔΕ, ως μέλος της Διοικούσας Επιτροπής: o χώρος των Corporate Affairs είναι ένας είναι ένας καινοτομικός κλάδος, που συνδέεται στενά με τις ευρύτερες κοινωνικοπολιτικές, οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις, οπότε χρειάζεται συνεχής κατάρτιση, ευελιξία, συναισθηματική νοημοσύνη, παρακολούθηση και ενίοτε δημιουργία των νέων τάσεων, καθώς και εξεύρεση επιχειρηματικών λύσεων, προκειμένου ένας επαγγελματίας της επικοινωνίας να μπορεί να είναι αποτελεσματικός Από τις έρευνες που έχει πραγματοποιήσει το ΤΕΥΠ βλέπουμε επίσης πως ο Τομέας Εταιρικών Υποθέσεων στη χώρα μας εξελίσσεται κάθε χρόνο και αναμένεται να αναβαθμιστεί σε αρκετά μεγάλο βαθμό και στο μέλλον. Επίσης είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την Εταιρική διακυβέρνηση, καθώς βοηθά ουσιαστικά τις σύγχρονες επιχειρήσεις να διαχειριστούν υπεύθυνα, τα θέματα που ακουμπούν στον άμεσο τρόπο λειτουργίας τους, ώστε να επιτύχουν βιώσιμη ανάπτυξη.
- Ποιοι είναι οι τομείς Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στους οποίους θα εστιάσει η εταιρεία στο μέλλον;
Ο τομέας της ΕΚΕ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής της εταιρείας μας. Εμπνεόμενοι από τους ασθενείς, προτεραιότητά μας για τα επόμενα χρόνια είναι η πληροφόρηση των ασθενών, μέσω ενός «οδικού» χάρτη που έχουμε δημιουργήσει με τα δικαιώματά τους στη χώρα μας. Φυσικά, θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους ασθενείς μέσω όλων των κοινωνικών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών που οργανώνουμε με μοναδικό σκοπό τη συνεισφορά μας στο κοινωνικό σύνολο.
Η Δέσμευση της Novartis για τους ασθενείς επιβεβαιώνει τη συνεχή εστίασή μας ως ηγέτιδας φαρμακευτικής εταιρείας στα υψηλότερα πρότυπα συμμόρφωσης, ακεραιότητας και επιδόσεων σε ό,τι κάνουμε, ώστε να διασφαλίσουμε ένα βιώσιμο μέλλον καινοτομίας για τους ασθενείς, την κοινωνία και τη Novartis.