Στο πρώτο εξάμηνο φέτος, παρά το περίπλοκο περιβάλλον και τις εμπορικές διαμάχες, το εξωτερικό εμπόριο της Κίνας κατέγραψε εντυπωσιακή ανάκαμψη. Όχι μόνο σημείωσε νέο ρεκόρ στον συνολικό όγκο συναλλαγών, αλλά και βελτίωσε τη δομή του, παρουσιάζοντας μια ευχάριστη τάση ταχείας ανάπτυξης.
Ιδιαίτερη σημασία έχει η αύξηση των εμπορικών εταίρων με συναλλαγές άνω των 50 δισεκατομμυρίων γιουάν, καθώς και η ενδυνάμωση των επιχειρήσεων εξωτερικού εμπορίου με απτά αποτελέσματα. Τα στοιχεία αυτά αντανακλούν το πνεύμα καινοτομίας, τόλμης, επιμονής και ανθεκτικότητας που διακρίνει τον τομέα σε περίοδο προκλήσεων.
Η επιτυχία του εξωτερικού εμπορίου αποδίδεται στη συντονισμένη προσπάθεια όλων των περιφερειών και αρμόδιων φορέων, καθώς και στην ευελιξία, την καινοτομική σκέψη και την ικανότητα των επιχειρήσεων και των εργαζομένων τους να μετατρέπουν τις κρίσεις σε πολύτιμες ευκαιρίες.
Για το δεύτερο εξάμηνο, λόγω της εξασθένισης του φαινομένου της «ταχείας αύξησης των εξαγωγών», σε συνδυασμό με τις επίμονες πιέσεις του μονομερισμού, η σταθερή ανάπτυξη του εξωτερικού εμπορίου θα απαιτήσει επίμονη προσπάθεια.
Υπό αυτές τις συνθήκες, είναι επιτακτική η ανάγκη για ενίσχυση των νέων κινητήριων δυνάμεων, καθώς και για συνεχή αναβάθμιση της ποιότητας και της αποδοτικότητας του εξωτερικού εμπορίου.
Βελτιστοποίηση της διάταξης και ανάπτυξη των πολυπολιτισμικών αγορών. Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι κινεζικές εξαγωγές προς αναδυόμενες αγορές – όπως η ASEAN, η Κεντρική Ασία και η Αφρική – κατέγραψαν διψήφιο ρυθμό αύξησης.
Οι κίνδυνοι που προκύπτουν από τις διακυμάνσεις στις παραδοσιακές αγορές αντισταθμίζονται αποτελεσματικά μέσω των αναπτυξιακών ευκαιριών που προσφέρουν οι νέες αυτές αγορές.
Οι χώρες που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μια Ζώνη, Ένας Δρόμος», τα μέλη της Συμφωνίας Περιφερειακής Ολοκληρωμένης Οικονομικής Εταιρικής Σχέσης (RCEP), καθώς και τα κράτη του BRICS, συνιστούν πλέον σημαντικούς εμπορικούς προορισμούς για τις κινεζικές επιχειρήσεις.
Οι τοπικές κυβερνήσεις της χώρας καλούνται να ενθαρρύνουν ενεργά τη συμμετοχή των επιχειρήσεων σε διεθνείς εκθέσεις, εμπορικές συζητήσεις και προωθητικές δραστηριότητες, ενώ παράλληλα να μειώνουν το κόστος διεθνοποίησης τους με αποτελεσματικές υπηρεσίες.
Ενίσχυση της τεχνολογικής υπεραξίας και προώθηση της ποιοτικής προσφοράς. Τα τελευταία χρόνια, τα κινεζικά προϊόντα – από μικροσυσκευές όπως καφετιέρες και ηλεκτρικές σκούπες έως προηγμένα αγαθά όπως ηλεκτρικά οχήματα και μπαταρίες λιθίου – έχουν κερδίσει την αναγνώριση των καταναλωτών παγκοσμίως, δημιουργώντας μια νέα εικόνα «υψηλής ποιότητας και καλής τιμής».
Μέσα σε ένα περιβάλλον αυξανόμενου διεθνούς ανταγωνισμού και συνεχούς αναβάθμισης της καταναλωτικής ζήτησης, οι επιχειρήσεις εξωτερικού εμπορίου καλούνται να αξιοποιήσουν τη συγκυρία.
Η στρατηγική σύζευξη τεχνολογίας και μάρκας αποτελεί πλέον το κλειδί για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους στις παγκόσμιες αγορές.
Προώθηση των νέων επιχειρηματικών μορφών και μοντέλων και δημιουργία των νέων πηγών οικονομικής ανάπτυξης. Τον Απρίλιο φέτος, εξαιτίας των υψηλών δασμών, οι Αμερικανοί καταναλωτές στράφηκαν μαζικά σε πλατφόρμες διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου, αναζητώντας ποιοτικά κινεζικά προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές.
Παρά τις εμπορικές εντάσεις και τις προσπάθειες αποσύνδεσης των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων, οι αναδυόμενες μορφές, ιδιαίτερα το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο, αναδεικνύονται ως κρίσιμος δίαυλος σύνδεσης μεταξύ παραγωγών και καταναλωτών διεθνώς.
Επομένως, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη για συνεχή ενίσχυση των υποστηρικτικών πολιτικών. Η δημιουργία χαρακτηριστικών «βιομηχανικών ζωνών» για το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο, η παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών μιας στάσης και η ενθάρρυνση της ενεργού συμμετοχής περισσότερων επιχειρήσεων στην παγκόσμια αγορά αποτελούν καίρια βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.