Μετά την επιτυχία του «Ταξίδι στην Κίνα» στις ξένες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, η «Αγορά στην Κίνα» επίσης γνώρισε μια ταχύτατη άνοδο.
Τα εντυπωσιακά κινεζικά προϊόντα με προσιτή τιμή που ποικίλουν από το παραδοσιακό μετάξι και το τσάι μέχρι τις σύγχρονες συσκευές μασάζ και τα drones, έχουν γίνει αγαπημένα των ξένων τουριστών.
Σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα, η Κίνα υποδέχτηκε πέρυσι συνολικά 26,94 εκατομμύρια ξένους επισκέπτες, καταγράφοντας αύξηση 96% σε ετήσια βάση. Ταυτόχρονα, οι συνολικές δαπάνες των εισερχόμενων τουριστών ανήλθαν στα 94,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 77,8%.
Αναβάθμιση της προμήθειας αγαθών
Πριν έρθει στην Κίνα, η Μαλαισιανή τουρίστρια Dila έμαθε μέσω των κοινωνικών δικτύων για την λαϊκή αγορά Hongqiao που βρίσκεται στο Πεκίνο. «Τα μεταξωτά νεσεσέρ και τα λευκά είδη στην λαϊκή αγορά Hongqiao είναι πανέμορφα και οικονομικά, αποτελώντας μια εξαιρετική επιλογή για δωράκια στους φίλους μου.»
Το πολυκατάστημα Wangfujing στο Πεκίνο είναι ένας εξαιρετικός προορισμός για αγορές και πολιτιστικές εμπειρίες. Η κα. Chen Li, υπεύθυνη για την εξυπηρέτηση πελατών του καταστήματος, ανέφερε ότι μετά την αναθεώρηση της πολιτικής απαλλαγής από τη βίζα για διερχόμενους ταξιδιώτες, σημειώθηκε μεγάλη αύξηση στον αριθμό των ξένων τουριστών κατά το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους, με συναλλαγές επιστροφής ΦΠΑ να αυξηθεί κατά 67% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο.
Κατηγορίες όπως ένδυση, παιδικά παιχνίδια, τσάντες και κινητά τηλέφωνα παρουσίασαν ισχυρές επιδόσεις στην ενίσχυση των περυσινών πωλήσεων.
Το «Made in China» προσφέρει μια πλούσια ποικιλία προϊόντων από το μετάξι, το τσάι, έως την ένδυση, την υπόδηση, τα δημιουργικά πολιτιστικά προϊόντα, τις μικροσυσκευές και τα drones.
Εκτός από την προσιτή τιμή, η αισθητή βελτίωση στην ποιότητα προϊόντων, στην τεχνολογική καινοτομία καθώς και στη σχεδιαστική ικανότητα αποτελούν τον κύριο λόγο για την άνοδο του φαινομένου «Αγορά στην Κίνα», υποδεικνύοντας την συνεχόμενη αναβάθμιση στην προσφορά των κινεζικών προϊόντων.
Διευκόλυνση της κατανάλωσης
Ως ένα από τα έξι βασικά στοιχεία του τουρισμού που περιλαμβάνουν τη γαστρονομία, τη διαμονή, τη μετακίνηση, την περιήγηση, τις αγορές και την ψυχαγωγία, οι αγορές αποτελούν ένα αναπόσπαστο μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας.
Με την προώθηση μίας σειράς ευνοϊκών πολιτικών, το «Ταξίδι στην Κίνα» προσελκύοντας όλο και περισσότερους ξένους τουρίστες, ενισχύει τη θέση της Κίνας ως κορυφαίου τουριστικού και αγοραστικού προορισμού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Διοίκησης Μετανάστευσης της Κίνας, κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο, καταγράφηκαν συνολικά 9,215 εκατομμύρια αφίξεις αλλοδαπών στη χώρα μέσω των συνοριακών σταθμών, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 40,2%. Εξ αυτών, 6,57 εκατομμύρια εισήλθαν στο πλαίσιο του καθεστώτος απαλλαγής από θεώρηση εισόδου.
Η διευκόλυνση των πληρωμών για τους ξένους τουρίστες στην Κίνα ενισχύεται συνεχώς.
Πέρυσι, το Γραφείο του Κρατικού Συμβουλίου της χώρας εξέδωσε τη γνωμοδότηση για την περαιτέρω βελτιστοποίηση των υπηρεσιών πληρωμών και την ενίσχυση της ευκολίας πληρωμής, η οποία απαιτεί από μεγάλα εμπορικά κέντρα, τουριστικά αξιοθέατα, πολιτιστικούς και ψυχαγωγικούς χώρους, ξενοδοχεία, νοσοκομεία και άλλα βασικά σημεία να υποστηρίζουν πολλαπλές μεθόδους πληρωμής, όπως πληρωμές μέσω κινητού, τραπεζικές κάρτες και μετρητά.
Επιπλέον, οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών προσφέρουν υπηρεσίες όπως την σύνδεση ξένων καρτών με εγχώρια συστήματα και την χρήση ξένων εφαρμογών εντός της Κίνας, επιτρέποντας στους ξένους επισκέπτες να πληρώνουν εύκολα με το ψηφιακό πορτοφόλι της πατρίδας τους.
Η βελτιστοποίηση της πολιτικής επιστροφής φόρου κατά την αναχώρηση έχει μειώσει το κόστος αγορών για τους ξένους τουρίστες.
Πρόσφατα, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας, σε συνεργασία με άλλους πέντε φορείς, εξέδωσε ανακοίνωση για την περαιτέρω βελτιστοποίηση της πολιτικής επιστροφής φόρου αναχώρησης και την ενίσχυση της εισερχόμενης κατανάλωσης, προχωρώντας στην αναβάθμιση του σχετικού συστήματος.
Τα βασικά μέτρα περιλαμβάνουν την πανεθνική επέκταση της υπηρεσίας ως προς την άμεση επιστροφή φόρου κατά την αγορά, τη μείωση του ελάχιστου ποσού αγορών για επιστροφή φόρου από 500 σε 200 γιουάν, καθώς και τη χαλάρωση των προϋποθέσεων εγγραφής για τα καταστήματα επιστροφής φόρου.
Επί του παρόντος, σε διάφορες περιοχές της χώρας επιταχύνεται η υλοποίηση υποστηρικτικών υπηρεσιών. Το πολυκατάστημα Wangfujing προωθεί τις νέες πολιτικές επιστροφής φόρου μέσω ηλεκτρονικών οθονών, ραδιοφωνικών ανακοινώσεων εντός καταστήματος καθώς και τυπωμένων πολύγλωσσων οδηγών επιστροφής φόρου. Μετά από τη συστηματική εκπαίδευση, το προσωπικό του πολυκαταστήματος είναι πλέον σε θέση να εξυπηρετεί καλύτερα τους αλλοδαπούς επισκέπτες.