Skip to main content

Έλον Μασκ: Γιατί δεν ανοίγει εργοστάσιο Tesla στην Ινδία

REUTERS/Gonzalo Fuentes

Δεν φαίνεται να υπάρχει ενδιαφέρον από τον Μασκ δηλώνει ο αρμόδιος υπουργός

Ταφόπλακα στα σενάρια που ήθελαν την Tesla να ανοίγει εργοστάσιο παραγωγής στην Ινδία έβαλε η ίδια η κυβέρνηση της χώρας, ξεκαθαρίζοντας πως δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο.

«Δεν ενδιαφέρει τον Έλον Μασκ η δημιουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Tesla στην Ινδία», δήλωσε τη Δευτέρα ο υπουργός βαριάς βιομηχανίας της χώρας, παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης για προώθηση ανάλογων δραστηριοτήτων στην χώρα.

Για πρώτη φορά η Ινδία παραδέχεται δημόσια πως δεν κατόρθωσε τα προσελκύσει επενδυτικά κεφάλαια από τον Μασκ, ακόμα και μετά την αποκάλυψη για επενδύσεις άλλων κολοσσών της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων τον περασμένο Μάρτιο.

Συγκεκριμένα ο αρμόδιος Υπουργός επιβεβαίωσε ότι η Tesla πρόκειται να ανοίξει δύο εκθεσιακούς χώρους στην Ινδία και επιπλέον θα έχει παρουσία στη λιανική αγορά της χώρας.

«Οι Mercedes Benz, Skoda-Volkswagen, Hyundai and Kia έχουν δείξει ενδιαφέρον για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ινδία», δήλωσε. «Δεν περιμένουμε κάτι τέτοιο από την Tesla».

Κυβερνητικές πηγές υποστηρίζουν πως αντιπροσωπεία της Tesla συμμετείχε στον πρώτο γύρο προώθησης της παραγωγής αλλά όχι στον δεύτερο και στον τρίτο.

Οι εξελίξεις αυτές ακολουθούν τις δηλώσεις του προέδρου Τραμπ που τον Φεβρουάριο χαρακτήρισε ως άδικη μία πιθανή δημιουργία εργοστασίου από την Tesla στην Ινδία.

Το ιστορικό των διαπραγματεύσεων Tesla – Ινδίας

Το ερώτημα είναι αν μπορούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Tesla να κερδίσουν τους Ινδούς αγοραστές, οι οποίοι δίνουν ιδιαίτερη βάση στην τιμή.

Τα αρχικά σχέδια της εταιρίας για δημιουργία βάσης, πάγωσαν το 2022, μετά την επιμονή της Ινδίας για τοπική μόνο παραγωγή οχημάτων από την Tesla.

Το 2023 ο Μασκ δήλωσε πως περιμένει την «κατάλληλη στιγμή» για να προχωρήσει σε επενδυτικά βήματα στην Ινδία.

Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του πρωθυπουργού της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι και του Διευθύνοντος συμβούλου της Tesla, οι δύο άνδρες συζήτησαν της «τεράστιες προοπτικές» μίας συνεργασίας στους τομείς της τεχνολογίας και της καινοτομίας.

Το περασμένο έτος η Ινδία απέσυρε τους δασμούς σε ηλεκτρικά οχήματα παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών, πράγμα που συνέβαλε στην προσέλκυση επενδύσεων που ανέρχονται στα 500 εκατομμύρια δολάρια και άρχισε η τοπική παραγωγή μέσα σε τρία χρόνια. Η ενέργεια αυτή της Ινδικής κυβέρνησης ήρθε ως επόμενο των δηλώσεων του Μασκ, ότι το υψηλό κόστος μεταφοράς λειτουργεί αποτρεπτικά στην είσοδο της παραγωγής αυτοκινήτων στην Ινδία.

Τι λένε οι αναλυτές

Οι αναλυτές, ωστόσο υποστηρίζουν ότι η ινδική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ίσως να μην είναι ακόμη αρκετά ώριμη για να επενδύσει η Tesla σε τοπικό επίπεδο

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθούν να αποτελούν λιγότερο από το 3% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών οχημάτων στην Ινδία, και οι τοπικά κατασκευασμένες εναλλακτικές λύσεις μπορεί να κοστίζουν το μισό από αυτό που οι καταναλωτές θα πρέπει να πληρώσουν για το βασικό μοντέλο της Tesla.

Αποτρεπτικούς παράγοντες θα μπορούσαν επιπλέον να αποτελέσουν τόσο οι υποδομές φόρτισης όσο και οι τοπικές οδικές συνθήκες.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Tesla αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό από Κινέζους παίκτες όπως η BYD.

Οι πωλήσεις της έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών ετών τους πρώτους τρεις μήνες του 2025 μετά από αντιδράσεις κατά του Μασκ και του ρόλου του στην κυβέρνηση Τραμπ.

Ο Μασκ ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τον κυβερνητικό του ρόλο την περασμένη εβδομάδα.

Πηγή: BBC