Skip to main content

Gen Z και millennials αφήνουν το αλκοόλ και «πιάνουν» την ευεξία

Η στροφή σε πιο υγιεινό τρόπο ζωής προστατεύει από την ύφεση τον κλάδο της ευεξίας στις ΗΠΑ

Η Gen Z και οι millennials στις ΗΠΑ ξοδεύουν πολλά χρήματα σε ένα κλάδο της αγοράς, προστατεύοντάς τον από την ύφεση. Ο λόγος για τον κλάδο της υγείας και ευεξίας.

Οι νεότεροι Αμερικανοί φαίνεται να στρέφουν το ενδιαφέρον τους προς πιο υγιεινές συνήθειες τρόπου ζωής, κάτι που θα μπορούσε να υποστηρίξει τον τομέα της υγείας και της ευεξίας ώστε να συνεχίσει να αναπτύσσεται ακόμη και αν η οικονομία συναντήσει φουρτούνες, σχολιάζουν οι αναλυτές της Bank of America.

«Πιστεύουμε ότι υπάρχει μια συνεχιζόμενη μετατόπιση των γενιών προς υγιεινές συνήθειες, η οποία υποστηρίζει τις μετοχές που σχετίζονται με τον κλάδο της ευεξίας. Οι νεότερες δημογραφικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένης της Gen Z και των millennials, δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη προτεραιότητα σε υγιεινούς τρόπους ζωής και αφιερώνουν περισσότερο χρόνο και εισόδημα στη γυμναστική, την αναψυχή που αφορά σε δραστηριότητες και είδη ευεξία», έγραψε η τράπεζα.

Συνολικά, τα νοικοκυριά φαίνεται να μειώνουν τις προαιρετικές δαπάνες. Οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,2% τον Φεβρουάριο, πολύ κάτω από την αύξηση 0,7% που ανέμεναν οι οικονομολόγοι για τον μήνα. Ωστόσο, οι δαπάνες σε γυμναστήρια αυξήθηκαν κατά 7% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με στοιχεία καρτών της Bank of America. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση των τελευταίων 19 μηνών.

Κατά μέσο όρο, τα νοικοκυριά της Gen Z ξοδεύουν περίπου 2,8 φορές περισσότερο από ό,τι οι baby boomers για γυμναστική, ενώ οι millennials ξοδεύουν περίπου τρεις φορές περισσότερα, ανέφερε η τράπεζα.

Η τάση των νέων για την υγεία και την ευεξία είναι επίσης εμφανής στις δαπάνες για αλκοόλ, καθώς όλο και περισσότεροι κάτοικοι της Gen Z και των millennials εγκαταλείπουν την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών τα τελευταία χρόνια. Η αύξηση των δαπανών για μη αλκοολούχα μπύρα και ανθρακούχο νερό έχει ξεπεράσει την αύξηση των δαπανών για τα αλκοολούχα ποτά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία της BofA.

Αντίστοιχα, το ενδιαφέρον για ορισμένες τάσεις στην ευεξία έχει επίσης αυξηθεί. Ο όγκος αναζητήσεων στην Google για τις λέξεις-κλειδιά «cold plunge» (είδος κρυοθεραπείας) και «red light therapy» (φωτοθεραπεία για την ανανέωση και ανάπτυξη των κυττάρων)  εκτοξεύτηκε στα ύψη καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023 και του 2024.