Έχετε βρεθεί ποτέ σε μια επαγγελματική συνάντηση ή μια κοινωνική συγκέντρωση όπου κάποιος δεν σταματά να μιλά; Είναι πραγματικά εκνευριστικό – ειδικά όταν έχετε κάτι ουσιαστικό να πείτε.
Η Τζέσικα Τσεν, ειδική στην παγκόσμια επικοινωνία και βραβευμένη δημοσιογράφος, εξηγεί σε άρθρο της στο CNBC ότι πολλοί έξυπνοι και ευγενικοί άνθρωποι θεωρούν ότι είναι εξαιρετικά αγενές το να διακόψουν κάποιον. Ωστόσο, στο βιβλίο της Smart, Not Loud: How to Get Noticed at Work for All the Right Reasons, υποστηρίζει ότι είναι κρίσιμο να βρεις τρόπο να ακουστείς — ιδίως όταν έχεις κάτι σημαντικό να προσθέσεις.
Οι τεχνικές
Ακολουθούν τρεις απλές και αποτελεσματικές τεχνικές:
1. Άλλαξε νοοτροπία
Το πρώτο βήμα είναι να σταματήσετε να σκέφτεστε τη διακοπή ως κάτι αρνητικό. «Δεν παίρνεις τον λόγο με το ζόρι. Συμμετέχεις ενεργά σε μια συζήτηση και οι σκέψεις σου αξίζουν όσο και των άλλων. Εφόσον το συνειδητοποιήσεις, μπορείς να προχωρήσεις στο πώς θα βρεις χώρο για να μιλήσεις», σημειώνει.
2. Ξεκίνα με το όνομα του συνομιλητή
Όταν δείτε την ευκαιρία να παρέμβετε, ξεκινήστε λέγοντας το όνομα του ανθρώπου που μιλά. Έρευνες δείχνουν ότι ο εγκέφαλός μας ενεργοποιείται όταν ακούμε το όνομά μας — είναι ένα σήμα πως κάτι αλλάζει και μας ωθεί να κάνουμε παύση.
Πείτε το όνομα σταθερά αλλά ευγενικά. Αυτό δείχνει αυτοπεποίθηση και παρουσία χωρίς να φαίνεται επιθετικό.
3. Αναγνώρισε και καθοδήγησε τη συζήτηση
Μόλις πάρετε τον λόγο, κατευθύνετε τη συζήτηση προς τα εκεί που σας ενδιαφέρει, δείχνοντας όμως ότι αναγνωρίζετε τη συμβολή του άλλου στην κουβέντα. Αυτό κάνει τους συνομιλητές να νιώθουν σεβαστοί και επιτρέπει τη φυσική ροή της συζήτησης.
Απλά παραδείγματα
«(Όνομα), άκουσα τι είπες για την ανησυχία του πελάτη και μου θύμισε μια προσέγγιση που είχαμε χρησιμοποιήσει πριν μερικά χρόνια…»
«(Όνομα), έχεις δίκιο για το χρονοδιάγραμμα, αλλά ποια είναι η γνώμη σου από πλευράς μάρκετινγκ;»
«(Όνομα), συμφωνώ απόλυτα. Αυτό που λες μου θύμισε ένα βιβλίο που διάβασα πρόσφατα…»
Όταν ο συνομιλητής νιώσει ότι ακούστηκε, είναι πιο πιθανό να σταματήσει, ανοίγοντας χώρο και για σένα.
Χρήσιμη φράση «κλειδί» όταν διστάζετε:
«[Όνομα], μπορώ να παρέμβω για λίγο; Θα ήθελα να ανοίξουμε λίγο τη συζήτηση…»
Παραδείγματα:
Και αν ο άλλος απλά δεν σταματά;
Αν έχετε εφαρμόσει την παραπάνω στρατηγική αλλά κάποιος συνεχίζει να μονοπωλεί, μπορείς να γίνεις πιο άμεσος. Είναι σημαντικό να επισημάνετε τι κάνει και να το διατυπώσετε ως ερώτηση.
Παραδείγματα:
«(Όνομα), εκτιμώ τις σκέψεις σου, αλλά θέλω να δώσουμε την ευκαιρία και σε άλλους να μιλήσουν. Θα σε πείραζε να ανοίξουμε λίγο τη συζήτηση;»
Ο στόχος, εξηγεί η Τσεν, δεν είναι να φωνάζεις πιο δυνατά — αλλά να μιλάς με νόημα. Όταν κάποιος μονοπωλεί τη συζήτηση, δεν είσαι ο μόνος που ενοχλείται. Με τις σωστές παρεμβάσεις, μπορείς να επαναφέρεις την ισορροπία και να γίνεις η φωνή που όλοι ήθελαν αλλά δίσταζαν να σηκώσουν.