Skip to main content

Tesla: Ο Μασκ κρατάει σφιχτά τα 56 δισ. δολάρια και η μετοχή πατάει γκάζι

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι το γενναιόδωρο μισθολογικό πακέτο του και η μεταφορά της έδρας περνούν με άνεση

Ύστερα από σφοδρές αντιδράσεις και οξεία κριτική για τις παχυλές αμοιβές του, ο Έλον Μασκ, είναι κοντά στο να δει το μισθολογικό πακέτο του να εγκρίνεται. Αυτό τουλάχιστον υποστήριξε ο ίδιος, πυροδοτώντας ένα μίνι – ράλι των μετοχών της Tesla στις προσυνεδριακές, ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Με τον ιδρυτή της εταιρείας να ανακοινώνει ότι οι μέτοχοι πρόκειται να εγκρίνουν το αμφιλεγόμενο πακέτο αποδοχών συνολικού ύψους 56 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά και ένα ψήφισμα για τη μεταφορά της έδρας, οι μετοχές κατέγραφαν άνοδο 6,8%.

Οι μέτοχοι της Tesla κλήθηκαν να συμμετέχουν στην ψηφοφορία, η οποία ολοκληρώνεται σήμερα Πέμπτη, δίνοντας την έγκρισή τους ή μη για τα δύο ζητήματα.

α) Να ανάψει το πράσινο φως στις απολαβές των 56 δισ. (που είχαν εγκρίνοι οι μέτοχοι το 2018, αλλά ακυρώθηκε από δικαστή του Ντέλαγουερ τον Ιανουάριο)

β) Να μεταφερθεί η έδρα της Tesla από το Ντέλαγουερ στο Τέξας. Αυτή η πρόταση υποβλήθηκε αφού ο Μασκ ρώτησε τους ακολούθους του στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X, εάν η Tesla θα έπρεπε να πραγματοποιήσει μια τέτοια κίνηση  και εκείνοι απάντησαν ένα ηχηρό «ναι».

Ο Μασκ υποστήριξε ότι και τα δύο αυτά ψηφίσματα επί του παρόντος περνούν με «μεγάλη άνεση», χωρίς να αποκαλύψει συγκεκριμένες λεπτομέρειες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το αρχικό πακέτο αποδοχών συνοδευόταν από επιθετικούς στόχους για την οικονομική απόδοση και την αγοραία αξία της Tesla και ερχόταν σε μία περίοδο δυναμικής ανάπτυξης της εταιρείας. Πολλά έχουν αλλάξει από το 2018.

Τα δεδομένα άλλαξαν από το 2018

Σήμερα η Tesla  έρχεται αντιμέτωπη με επιβράδυνση τόσο της παραγωγής όσο και των πωλήσεών της, καθώς και με αυξημένο ανταγωνισμό, ιδιαίτερα από κινεζικές εταιρείες. Επιπλέον έκτοτε ο Μασκ έχει εξαγοράσει το Twitter, που τώρα ονομάζεται X, στο οποίο και αφιερώνει πολύ χρόνο, ενώ προωθεί σημαντικά νέα project τόσο στη Neuralink όσο και στην εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης xAI.

Οι επικριτές της συμφωνίας για το πακέτο της αμοιβής του, υποστηρίζουν ότι ο Μασκ αποσπάται από τις άλλες προσπάθειές του και επομένως δεν δικαιολογείται να αμείβεται με ένα τόσο υπερβολικό ποσό. Υπήρξαν μεγάλοι μέτοχοι που δήλωσαν ότι θα καταψηφίσουν το πακέτο των 56 δισ. δολαρίων. Μεταξύ αυτών το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Νορβηγίας και ένα από τα μεγαλύτερα συνταξιοδοτικά ταμεία της Καλιφόρνια.

Αλλά η Tesla είναι… ο Έλον

Οι μέτοχοι που τάσσονται υπέρ της αποζημίωσης υποστηρίζουν ότι ο Μασκ είναι αναπόσπαστο κομμάτι της μελλοντικής επιτυχίας της Tesla και ότι ο δισεκατομμυριούχος θα εστιάσει τις προσπάθειές του αλλού εάν δεν αποζημιωθεί επαρκώς.

Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής και μακροχρόνιος μέτοχος της Tesla, Ρον Μπάρον, δήλωσε ότι ψηφίζει υπέρ του πακέτου αμοιβών, τονίζοντας ότι ο Μασκ είναι το κλειδί για το μέλλον της εταιρείας. «Στην Baron Capital, η απάντησή μας είναι δυνατή και ξεκάθαρη: Η Tesla είναι καλύτερη με τον Έλον. Η Tesla είναι ο Έλον». Άλλοι μεγάλοι επενδυτές, όπως η Vanguard και η Blackrock, δεν άνοιξαν τα χαρτιά τους για το πώς θα ψηφίσουν.