Skip to main content

Μόδα: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες που χτυπούν την πόρτα στην αμερικανική αγορά

REUTERS/ Albert Gea

Οι αλυσίδες ρούχων προσελκύονται από τους καταναλωτές στη Γιούτα, στο Κολοράντο, στο Τέξας και στο Τενεσί

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες Zara, Primark και Mango θέλουν να διεισδύσουν περαιτέρω στην αγορά των ΗΠΑ μέσω των εμπορικών κέντρων, καθώς στοχεύουν περιοχές με ταχύτερη αύξηση πληθυσμού.

Πολιτείες όπως η Γιούτα, το Κολοράντο και το Τενεσί έχουν γίνει «πολύ σχετικές» όσον αφορά το δημογραφικό στοιχείο για τη Zara, σύμφωνα με τον ισπανική μητρική της εταιρείας Inditex. Το Rival Mango άνοιξε επίσης καταστήματα στο Τέξας και τη Τζόρτζια το καλοκαίρι. Και δύο από τα οκτώ νέα καταστήματα της βρετανικής εταιρείας λιανικής πώλησης ρούχων Primark στις ΗΠΑ φέτος θα βρίσκονται στο Τέξας.

Φαίνεται ότι έχουν τελειώσει οι μέρες που οι ευρωπαίοι λιανοπωλητές εστίαζαν κυρίως την επέκτασή τους στην Ανατολική Ακτή και την Καλιφόρνια, σχολιάζει το πρακτορείο Bloomberg, προσθέτοντας ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες ενδιαφέρονται πλέον περισσότερο για το κέντρο της χώρας.

Πρόσφατα εγκαίνια καταστημάτων Zara πραγματοποιήθηκαν στο Σαν Αντόνιο του Τέξας και στο Μπάτον Ρουζ της Λουιζιάνα. Αυτά τα νέα καταστήματα ήρθαν μετά το Νάσβιλ του Ντένβερ και το Μάρεϊ της Γιούτα, όπου εγκαινιάστηκαν επίσης καταστήματα τα τελευταία χρόνια. Ο πληθυσμός της περιοχής του Νάσβιλ αυξήθηκε κατά 24% μέσα σε 10 χρόνια, ενώ του Ντένβερ αυξήθηκε κατά 13%.

Τα σχέδια της Zara

Συνολικά, η Zara σχεδιάζει να ανοίξει, να ανακαινίσει ή να διευρύνει τουλάχιστον 30 καταστήματα στις ΗΠΑ έως το 2025.

«Νέα συναρπαστικά projects  θα έρθουν τις επόμενες εβδομάδες», δήλωσε την Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Όσκαρ Γκαρσία Μασέιρας καθώς παρουσίαζε τα αποτελέσματά της.

Οι ΗΠΑ έχουν αποδειχθεί μια δύσκολη αγορά για πολλούς ευρωπαίους λιανοπωλητές. Το 2019, η Inditex έκλεισε τα καταστήματα Massimo Dutti που είχε ανοίξει στις ΗΠΑ. Η Asos, ένας διαδικτυακός λιανοπωλητής στο Ηνωμένο Βασίλειο που δραστηριοποιείται στις ΗΠΑ για πάνω από μια δεκαετία, περιόρισε πρόσφατα τις φιλοδοξίες του για την συγκεκριμένη αγορά. Τον περασμένο μήνα, η Dr. Martens μείωσε τις προοπτικές της για αυτό το οικονομικό έτος και το επόμενο, πληγωμένη από την επιβράδυνση των δαπανών από τους Αμερικανούς καταναλωτές.

Η Inditex εξετάζει το ενδεχόμενο να φέρει στις ΗΠΑ το Zara Home της και να επαναλανσάρει την αλυσίδα Massimo Dutti. Προς το παρόν, αυτές οι δύο μάρκες είναι διαθέσιμες μόνο διαδικτυακά, μέσω του ιστότοπου Zara.com.

Οι δαπάνες από τους καταναλωτές των ΗΠΑ είναι ανθεκτικές για τα σωστά προϊόντα, σύμφωνα με την Inditex, που επικαλείται την έντονη ζήτηση για μια συλλογή στην οποία συμμετείχε ο φωτογράφος Steven Meisel από τη Νέα Υόρκη.

Η Inditex λαμβάνει πλέον το 19% των πωλήσεών της από την Αμερική, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, όπου βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο ηλεκτρονικό εμπόριο εκτός από τα πάνω από 100 καταστήματα. Η χώρα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του λιανοπωλητή.

Η ανταγωνιστική Mango ανέφερε επίσης ότι βλέπει αυξανόμενη ζήτηση για γυναικεία ρούχα που απευθύνονται σε πιο επίσημες περιστάστεις, παράλληλα με πιο casual στυλ που προτιμούσαν σταθερά οι καταναλωτές στις ΗΠΑ.

«Αυτό μας ανοίγει μια πόρτα στην αμερικανική αγορά», δήλωσε ο Ντάνιελ Λόπεζ, διευθυντής επέκτασης και franchises της Mango.

Η παρουσία της Mango εδώ και δεκαετίες στη Λατινική Αμερική την έχει βοηθήσει στις ΗΠΑ γαιτί απευθύνεται στοτς Λατίνους που διαμένουν εκεί, σύμφωνα με τον Λόπεζ. Η εταιρεία έχει τρία καταστήματα στο Μαϊάμι και αρκετά στη Νέα Υόρκη και το Νιου Τζέρσεϊ, και φέτος άνοιξε περισσότερα στο Τέξας, τη Τζόρτζια και την Καλιφόρνια.