Skip to main content

Αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος που κάποτε δούλευε στα McDonald’s λέει ποιες είναι οι 3 περιπτώσεις στις οποίες δεν δίνει ποτέ φιλοδώρημα

Είναι πολύ σημαντικό να είμαστε γενναιόδωροι με ανθρώπους που προσφέρουν εξαιρετική εξυπηρέτηση - Σε κάποιες περιπτώσεις ωστόσο θεωρείται υπερβολή

Μια από τις πρώτες δουλειές του Σαμ Ντότζεν ήταν στα McDonald’s, όπου έψηνε μπέργκερς και σέρβιρε για 4 δολάρια την ώρα. Σήμερα, έχοντας περάσει για 13 χρόνια από τον χώρο της επενδυτικής τραπεζικής, και έχοντας ανοίξει το δικό του site  Financial Samurai, είναι ένας αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος. Αλλά, όπως λέει στο CNBC, «ποτέ δεν ξέχασα πόσο δύσκολη είναι η δουλειά του σέρβις και θέλω να είμαι γενναιόδωρος». Ωστόσο έχει παρατηρήσει ότι τα τελευταία χρόνια έχει πάψει να είναι μια εθελοντική έκφραση ευγνωμοσύνης και έχει γίνει μια «υποχρεωτική διαδικασία» – που κάποιες φορές μάλιστα είναι ακριβή.

Ο ίδιος θεωρεί πολύ σημαντικό το να ανταμείβουμε ανθρώπους για εξαιρετική εξυπηρέτηση, αλλά ξεκαθαρίζει ότι υπάρχουν τρεις υπηρεσίες για τις οποίες αρνείται να δώσει φιλοδώρημα.

1. Σε σημείο πώλησης όπου δεν παρέχεται καμία υπηρεσία

Ας υποθέσουμε ότι πηγαίνετε στο εμπορικό κέντρο και αγοράζετε από ένα αρτοποιείο, κάτι που εμφανίζεται στον μπροστινό πάγκο. Ο υπάλληλος χρησιμοποιεί μια λαβίδα για να το τοποθετήσει σε μια καφέ χάρτινη σακούλα, χτυπά το κόστος στην ταμειακή μηχανή και σας το δίνει. Βλέπετε προεπιλεγμένες επιλογές φιλοδωρήματος 15%, 20%, 25% ή την επιλογή χωρίς φιλοδώρημα. «Συνήθως πατάω το “χωρίς φιλοδώρημα” ή προσαρμόζω το ποσοστό σε αυτό που πιστεύω ότι είναι πιο λογικό» λέει. Το ίδιο ισχύει και για τον καφέ. Πότε αλλάζουν τα πράγματα; Αν έχετε αναπτύξει προσωπική σχέση με τον υπάλληλο ή με τη συμπεριφορά του σας ανεβάζει τη διάθεση κάθε πρωί.

2. Παραλαβή παραγγελίας σε πακέτο από το εστιατόριο

Μία από τις πιο άβολες καταστάσεις με φιλοδώρημα είναι όταν φτάσετε σε ένα εστιατόριο πριν να είναι έτοιμη η παραγγελία σας. Καθώς κάθεστε ή στέκεστε περιμένοντας, μπορεί να κάνετε μια μικρή συζήτηση με το άτομο που εργάζεται εκεί. Όταν τελικά έρθει ο λογαριασμός, δίνετε φιλοδώρημα;

«Σπάνια το κάνω, δεδομένου ότι δεν παρασχέθηκε καμία υπηρεσία. Τώρα, αν φτάσω νωρίς και με καλωσορίσουν με ένα ποτήρι νερό ή μου προσφέρουν κάτι πολύ μικρό όσο περιμένω, ένα φιλοδώρημα είναι απαραίτητο», εξηγεί.

3. Επισκευές σπιτιού

«Όταν ένας υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, εργολάβος ή τεχνίτης έρχεται στο σπίτι μου για να φτιάξει κάτι, παρόλο που παρέχουν μια υπηρεσία, δεν δίνω φιλοδώρημα». Ο λόγος βέβαια είναι ότι πρόκειται για υπηρεσίες που οι ίδιοι χρεώνουν ακριβά – κάποιοι μάλιστα και με την ώρα. Η ανταλλαγή φιλοδωρήματος μπορεί να είναι άβολη και για τις δύο πλευρές.

Οι καλύτερες εναλλακτικές λύσεις για φιλοδώρημα

Η συμβουλή του για όταν δεν έχετε την πολυτέλεια να δώσετε φιλοδώρημα ή να δώσετε όσα αναμένεται, είναι να συστήσετε το άτομο ή την επιχείρηση σε άλλους. Ένας άλλος τρόπος για να βοηθήσετε μια επιχείρηση είναι να αφήσετε μια θετική κριτική στο διαδίκτυο. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να δείξετε την εκτίμησή σας χωρίς να σπάσετε τα χρήματα.