Εδώ και πάνω από μία δεκαετία, η 11η Νοεμβρίου δίνει στους Κινέζους την ευκαιρία για μια φρενίτιδα διαδικτυακών αγορών λόγω των πολύ ελκυστικών εκπτώσεων που προσφέρουν οι πλατφόρμες πωλήσεων. Ονομάζεται «Ημέρα των Εργένηδων» και σήμερα, δαπανήθηκαν πολλές δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ να δαπανώνται, παρά την επιβράδυνση της οικονομίας και την υγειονομική κρίση που περιορίζουν κάπως το κλίμα ευφορίας.
Εμπνευστής της Ημέρας που ξεκίνησε το 2009, ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba (και οι ιστοσελίδες του Taobao και Tmall), το παράδειγμα των οποίων έχουν έκτοτε ακολουθήσει το σύνολο των ανταγωνιστών τους όπως η JD.com και Pinduoduo.
Η 11η Νοεμβρίου γιορτάζεται ως η «Ημέρα των Εργένηδων» λόγω της επανάληψης του αριθμού ‘1’ που παραπέμπει στο «μόνος» στην ημερομηνία (11/11).
Φέτος, η οικονομική επιβράδυνση στη χώρα, που επιτείνεται από την συνεχή εφαρμογή των περιορισμών για την Covid, επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση.
Δεν υπάρχει «ο ίδιος ενθουσιασμός» όπως τα προηγούμενα χρόνια, δήλωσε η Λιου Γινγκσουέ, μια 34χρονη κάτοικος του Πεκίνου. «Και οι εκπτώσεις δεν είναι τόσο σημαντικές όσο πριν», δήλωσε η νεαρή γυναίκα στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Αυτή η έλλειψη ενθουσιασμού «πιστεύω ότι οφείλεται στον Covid», δήλωσε η Λιου Σιανγκρού, επίσης κάτοικος του Πεκίνου.
Μολαταύτα, οι πωλήσεις κατά την Ημέρα των Εργένηδων θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 1.000 δισεκ. γιουάν (137 δισεκ. ευρώ), εκτίμησε ο αναλυτής Σιαοφένγκ Γουάνγκ, από την εταιρία ερευνών Forrester. Κάτι τέτοιο θα συνέβαινε για πρώτη φορά ενώ το ποσό θα ήταν υψηλότερο από το ετήσιο ΑΕΠ μιας σειράς χωρών.
Σε αντίθεση με τα πρώτα χρόνια όταν η εκδήλωση διαρκούσε μόνο 24 ώρες και προκαλούσε ενθουσιασμό, η ‘Ημέρα των Εργένηδων διαρκεί πλέον για πολλές εβδομάδες, φθάνοντας στο αποκορύφωμά της τις δύο τελευταίες ημέρες.
Λιγότερα αλλά ποιοτικότερα
Από χθες, Πέμπτη, στις 08.00 μ.μ έως σήμερα στις 02.00 μ.μ., οι πωλήσεις των διαδικτυακών καταστημάτων Alibaba και JD.com έφθασαν τα 262 δισεκ. γιουάν (35,9 δισεκ. ευρώ), σύμφωνα με εκτίμηση της εταιρίας Syntun. Μια πιο αδύναμη τάση σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, όπως τονίζουν οι αναλυτές.
Σύμφωνα στο Διαδίκτυο «υπάρχουν συνεχώς εκπτώσεις», το οποίο έχει ως αποτέλεσμα η ημέρα αυτή να θεωρείται κάτι συνηθισμένο, δήλωσε ο Βινσέντ Μαριόν, συνιδρυτής της εταιρίας επικοινωνίας Slingshot στη Σανγκάη. Πλέον, «οι Κινέζοι καταναλώνουν λιγότερο, αλλά στρέφονται σε προϊόντα υψηλότερης ποιότητας», δήλωσε ο ίδιος.
Πριν από την πανδημία, οι πωλήσεις αυτές συνοδεύονταν συνήθως από μια μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία στα μέσα ενημέρωσης από την Alibaba: μια γιγάντια οθόνη κατέγραφε σε πραγματικό χρόνο την εξέλιξη των συναλλαγών. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, τα μέσα ενημέρωσης δεν δίσταζαν να χρησιμοποιήσουν υπερθετικούς χαρακτηρισμούς για να σχολιάσουν το ύψος των παραγγελιών, που εύκολα ξεπερνούσαν τα δεκάδες δισεκ. ευρώ.
Πηγή: ΑΜΠΕ