Skip to main content

Piraeus Sec: Ανεβάζει τον πήχη για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα 31 ευρώ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ/EUROKINISSI

Στα 2,3 δισ. ευρώ η αξία του χαρτοφυλακίου των παραχωρήσεων

Σε αναβάθμιση της τιμής – στόχου της μετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχωράει η Πειραιώς Χρηματιστηριακή, ανεβάζοντας τον πήχη στα 31,0 ευρώ (από 25,20 ευρώ).

Η επί τα βελτίωση αναθεώρηση αποδίδεται, σύμφωνα με το report της χρηματιστηριακής, στην περαιτέρω διεύρυνση του ενεργειακού χαρτοφυλακίου μετά το deal με την Motor Oil, στη νέα αποτίμηση του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων, το οποίο πλέον ανέρχεται στα 2,3 δισ. ευρώ, αλλά και στην ισχυρή κερδοφορία του κατασκευαστικού κλάδου.

Πιο αναλυτικά, η Πειραιώς Χρηματιστηριακή εκτιμά ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραμένει μια ελκυστική επενδυτική ευκαιρία στον ευρωπαϊκό τομέα υποδομών, με σημαντικό περιθώριο ανόδου, σε συνέχεια του μεγάλου χαρτοφυλακίου έργων στην Ελλάδα αλλά και τις ευκαιρίες επέκτασης στο εξωτερικό.

Ο CEO της (ξαφνικά) πιο «hot» μετοχής του Χρηματιστηρίου

Σε μια σημαντική στρατηγική εξέλιξη για την εγχώρια αγορά ηλεκτρισμού, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Motor Oil ανακοίνωσαν τη συγχώνευση των ενεργειακών τους δραστηριοτήτων σε ένα νέο 50/50 σχήμα. Η νέα εταιρεία θα λειτουργεί ως καθετοποιημένο utility, λειτουργώντας 3 εργοστάσια παραγωγής με συνδυαστική ισχύ 1,7 GW και έχοντας ένα μερίδιο 15,5% (Ιούνιος’25), αποτελώντας τον τρίτο μεγαλύτερο παίκτη στην αγορά.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η άσκηση αποτίμησης Sum Of The Parts δίνει μια αξία 3,2 δισ. ευρώ (μετά από ένα 10% holding discount) που οδηγεί την τιμή στόχο στα 31,0 ευρώ ανά μετοχή.

Η αξία των παραχωρήσεων εκτιμάται στα 2,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 1,8 δισ. ευρώ προέρχονται από τους αυτοκινητοδρόμους (μη συμπεριλαμβανομένου του BOAK) και με την αξία της συμμετοχής στην Αττική Οδό (90%) να υπολογίζεται στα 974 εκατ. ευρώ.

Η κατασκευή αποτιμάται σε 0,87 δισ. ευρώ σε συνέχεια των δυνατών ταμειακών ροών και της υψηλής ποιότητας του ανεκτέλεστου. Τέλος, σε 0,6 δισ. ευρώ αποτιμάται ο τομέας ενέργειας μετά το στρατηγικό deal με την Motor Oil.

Σε επίπεδο εκτιμήσεων, οι συνολικές πωλήσεις για το 2025 αναμένονται στα 3,5 δισ. ευρώ με το EBITDA στα 605 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 136 εκατ. ευρώ. Για το 2026 (και ενοποιώντας με την μέθοδο της καθαρής θέσης πλέον τον τομέα ενέργειας), οι πωλήσεις εκτιμώνται στα 2,4 δισ. ευρώ, με το EBITDA στα 612 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 195 εκατ. ευρώ. Για το 2028-29, τα EBITDA του Ομίλου εκτιμώνται περίπου στα 800 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη περίπου στα 300 εκατ. ευρώ.

Ευ. Μυτιληναίος: Ένα ζηλευτό story, που έχτισε… περιουσίες – Αποδόσεις +962% στην τελευταία 15ετία

Όσον αφορά τη ρευστότητα, οι συνολικές εισπράξεις την μητρικής εταιρείας από τις τρεις βασικές δραστηριότητες για την περίοδο 2025-31, εκτιμώνται στα 2,0 δισ. ευρώ, με άνω του 50% να προέρχεται από τα έργα των παραχωρήσεων, με τη συμμετοχή τους να αυξάνεται όσο προχωράει η ωρίμανση των έργων.

Παράλληλα, οι επενδύσεις (equity) εκτιμώνται σε 1,0 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο, με τα ταμειακά διαθέσιμα της μητρικής εταιρείας να βρίσκονται κοντά στα 0,4 δισ. ευρώ για τα πρώτα χρόνια και να ξεπερνούν το 1,0 δισ. ευρώ από το 2030, οπότε και τα έργα της Εγνατίας Οδού και του IRC θα αρχίσουν να συνεισφέρουν.

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)