Skip to main content

Μετρό Αθήνας – Γραμμή 4: Πού έχουν φτάσει οι 2 μετροπόντικες – Έτοιμη σήραγγα 1,4 χλμ. κάτω από το Γαλάτσι

Φωτ. ΔΤ/ ΑΒΑΞ

Η ολοκλήρωση της κατασκευής της σήραγγας της Γραμμής 4 αναμένεται εντός του 2026

Προς τον σταθμό «Ελικώνος» κατευθύνεται πλέον η «Νίκη», ο δεύτερος μετροπόντικας της ΑΒΑΞ που κατασκευάζει -μαζί με τον δίδυμο μετροπόντικα «Αθηνά»- τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.

Η «Νίκη» ολοκλήρωσε την αποστολή της κάτω από το Γαλάτσι, αφήνοντας πίσω της κατασκευασμένη σήραγγα 1.400 μέτρων.

Όπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή της η ΑΒΑΞ, το επιβλητικό Φρέαρ Βεΐκου «αποκαλύφθηκε» για πρώτη φορά στους δημοσιογράφους και τις τηλεοπτικές και φωτογραφικές κάμερες, που ξεναγήθηκαν σε βάθος 35 μέτρων στη σήραγγα του Μετρό και τον μετροπόντικα (TBM) «Νίκη».

Η «Νίκη» θα ενώσει υπογείως το Γαλάτσι με τον Ευαγγελισμό, σημείο όπου στο τέλος του 2026 θα συναντηθούν οι δύο τελευταίας τεχνολογίας Μετροπόντικες της ΑΒΑΞ, έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή της σήραγγας 12,8 χλμ. της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» του Μετρό της Αθήνας.

Η «Αθηνά» οδεύει προς «Πανεπιστημιούπολη»

Υπενθυμίζεται, ότι το έτερο TBM, η «Αθηνά» ακολουθεί αντίθετη πορεία από εκείνη της «Νίκης». Ξεκίνησε από το Φρέαρ Κατεχάκη και έως σήμερα έχει κατασκευάσει σήραγγα 3,1 χλμ. (60% της διαδρομής της) αφήνοντας πίσω τους σταθμούς «Γουδή», «Ζωγράφου» και «Ιλίσια», ενώ ακολουθούν «Πανεπιστημιούπολη» και «Καισαριανή».

Συνεπώς, συνολικά έχει ήδη έως τώρα κατασκευαστεί σήραγγα 4,5 χλμ. από τα 12,8 χλμ. του συνόλου της Γραμμής 4.

Οι δύο – νέας γενιάς μετροπόντικες της ΑΒΑΞ δεν περιορίζονται στη διάνοιξη αλλά κατασκευάζουν τη σήραγγα, καθώς σε κάθε 1,5 μέτρο προόδου τοποθετούν αντίστοιχης διάστασης τσιμεντένιο δακτύλιο, που αποτελείται από 7 κομμάτια (segments). Επίσης, είναι εφοδιασμένοι με το σύστημα SSP-E που μπορεί να προβλέψει αν υπάρχει αλλαγή στη γεωλογία για τα επόμενα 40 μέτρα, μεταβολές που παρακολουθούνται συνεχώς από το πιλοτήριο του μετροπόντικα. Τα συνήθη πετρώματα είναι ο Αθηναϊκός Σχιστόλιθος, ο Ασβεστόλιθος και ο Ψαμμίτης.

Το Φρέαρ Βεΐκου σε αριθμούς

  • 120 εργαζόμενοι – τρεις βάρδιες
  • Μηδενικά σοβαρά ατυχήματα
  • 110 μέτρα το μήκος του TBM – Βάρος 1.500 τόνους
  • 10 με 15 μέτρα σήραγγας κατασκευάζονται καθημερινά (αναλόγως με τις ιδιαιτερότητες του υπεδάφους)
  • βάθος εκσκαφής 32 – 35 μέτρα
  • απομάκρυνση 1.500 – 2.000 κυβικών μέτρων χώματος καθημερινά

Η γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας

Με συνολικό μήκος 12,8 χιλιόμετρα και 15 σύγχρονους σταθμούς, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, που κατασκευάζεται από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM, θα συνδέσει περιοχές της Αθήνας, όπως την Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι, διευκολύνοντας αποφασιστικά τις μετακινήσεις.

Ενδεικτικά, ο χρόνος μετακίνησης από το «Άλσος Βεΐκου» στα «Δικαστήρια» της Ευελπίδων θα είναι μόλις 5 λεπτά και μέχρι την «Πανεπιστημιούπολη» του Ζωγράφου σε 14 λεπτά της ώρας.

Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, η ολοκλήρωση της κατασκευής της σήραγγας της Γραμμής 4 αναμένεται εντός του 2026, επιβεβαιώνοντας την αξιοπιστία, την υψηλή τεχνογνωσία και την εμπειρία του Ομίλου ΑΒΑΞ στην κατασκευή σύνθετων έργων υποδομής.