Skip to main content

Έρευνα ΕΣΑ – ΟΠΑ: 1 στα 4 καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας είναι κλειστό

(ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI)

Ο χάρτης της εμπορικής δραστηριότητας στην καρδιά της Αθήνας - Σήμερα η παρουσίαση της έρευνας

Ώθηση στις επιχειρήσεις στο κέντρο της Αθήνας, το 23% των οποίων παραμένει κλειστό, επιδιώκεται να δοθεί μέσα από μία επιστημονική καταγραφή της επιχειρηματικότητας, που εκπόνησε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών.

Στόχος της αποκαλυπτικής έρευνας με τίτλο «Οι χρήσεις γης στην εμπορική καρδιά της Αθήνας» που διεξήχθη από τον ΕΣΑ σε συνεργασία με το ΟΠΑ και θα παρουσιαστεί σήμερα το μεσημέρι από τον πρόεδρο του ΕΣΑ, Σταύρο Καφούνη και τον καθηγητή του ΟΠΑ, Γιώργο Μπάλτα, είναι να βοηθήσει πολλούς επιχειρηματίες να σταθμίσουν πολλούς παράγοντες πριν λάβουν την τελική τους απόφαση για το σημείο όπου θα λειτουργήσουν την επιχειρήσεις τους.

Το στοιχείο που προβληματίζει τον εμπορικό κόσμο της πρωτεύουσας είναι τα κλειστά, κενά ή αδιάθετα καταστήματα, τα οποία, σύμφωνα με την έρευνα, ανέρχονται στους εμπορικούς δρόμους του κέντρου της πρωτεύουσας που έχει γίνει η καταγραφεί σε 565, ήτοι 23,3% του συνόλου. Δηλαδή σχεδόν ένα στα τέσσερα καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας είναι κλειστό.

(EUROKINISSI)

Στην έρευνα, την πρώτη και μεγαλύτερη σε εθνικό και από τις εκτενέστερες σε διεθνές επίπεδο, στοιχεία της οποίας παρουσιάζει η «Ν», καταγράφεται αναλυτικά η εμπορική δραστηριότητα, δηλαδή όλα τα καταστήματα που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας, σε όλες τις οδούς του εμπορικού τριγώνου της πρωτεύουσας, που ορίζεται ως η περιοχή με όρια τις οδούς Σταδίου, Αθηνάς και Μητροπόλεως και της περιοχής Ομόνοιας, που ορίζεται ως η περιοχή με όρια τις οδούς Σωκράτους, Χαλκοκονδύλη και Εμμ. Μπενάκη.

Σκοπός της έρευνας είναι να αποτελέσει εργαλείο για τους επιχειρηματίες που διαθέτουν ή θέλουν να δημιουργήσουν την δική τους επιχείρηση στο κέντρο της Αθήνας, με ένα στα δυο καταστήματα να έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τον τουρισμό (εστίαση, καφέ, ξενοδοχείο, εμπορικό).

Ειδικότερα, από το σύνολο των 2.426 καταστημάτων και ξενοδοχείων, τα 1.321, το 52,3%, έχουν σχέση με τον τουρισμό. Τα εμπορικά καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ και καφέ βρίσκονται σε αφθονία στο κέντρο. Συνολικά σήμερα λειτουργούν 396 με τα παραπάνω είδη καταστήματα, δηλαδή το 16,2%. Ακολουθούν τα καταστήματα εστίασης και διασκέδασης, που φτάνουν τα 350, αποτελώντας το 14,4% του συνόλου των επιχειρήσεων  που βρίσκονται στο κέντρο της πρωτεύουσας. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, όπως προκύπτει από τα ποσοστά, τρείς στις δέκα επιχειρήσεις είναι καφετέριες- μπαρ, εστιατόρια και εμπορικά.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα ήδη, στην έρευνα καταγράφονται 116 καταστήματα με είδη δώρων, οικιακής χρήσης, υφάσματα, λευκά είδη και κουρτίνες, που αποτελούν το 4,8% του συνόλου των επιχειρήσεων. Η λίστα των καταστημάτων συμπληρώνεται με 99 ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, 12 πολυκαταστήματα, 167 καταστήματα αργυροχρυσοχοίας, με κοσμήματα, ρολόγια, μπιζού και εκκλησιαστικά είδη, και 21 καταστήματα με είδη ταξιδιού και εκδρομής, κυνηγιού, αλιείας και κατασκήνωσης.

Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με την έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και του Οικονομικού Πανεπιστημίου, στο κέντρο της πρωτεύουσας λειτουργούν 67 καταστήματα με ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη και συσκευές, καταστήματα εταιρειών τηλεφωνίας, 81 με τρόφιμα, ποτά και είδη παντοπωλείου, ενώ 102 είναι τα φαρμακεία και τα καταστήματα οπτικών και ιατρικών ειδών, καλλυντικών και αρωμάτων. Επίσης, υπάρχουν 99 καταστήματα με εργαλεία, μηχανήματα, χρώματα, εξοπλισμούς οικιών και επιχειρήσεων, 114 καταστήματα παροχής υπηρεσιών, όπως κομμωτήρια, κουρεία, πρακτορεία ταξιδίων, καθαριστήρια κλπ.

Τέλος στην έρευνα έχουν καταγραφεί και οι δημόσιες υπηρεσίες, στην στήλη  «υπόλοιπες κατηγορίες» όπου ανέρχονται σε 239.