Skip to main content

Οι εταιρείες προσπαθούν να προσεγγίσουν τους εργαζομένους της Gen Z

Μέχρι το 2025 η γενιά Ζ θα αποτελεί το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού.

Καθώς οι εταιρείες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν μια αβέβαιη οικονομική κατάσταση, τις απολύσεις και τα σχέδια επιστροφής στα γραφεία, αντιμετωπίζουν μια άλλη, ενδεχομένως μεγαλύτερη πρόκληση: να βρουν πώς να δεσμεύσουν και να διαχειριστούν τους νέους εργαζόμενους της γενιάς Z.

Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, μέχρι το 2025 η γενιά Ζ θα αποτελεί το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού. Ωστόσο, η προσέλκυση, η διαχείριση και η διατήρηση αυτών των νεότερων εργαζομένων θα απαιτήσει διαφορετική προσέγγιση, σύμφωνα με την Tara Salinas, καθηγήτρια επιχειρηματικής ηθικής στο Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο. Ενώ αυτή η γενιά διαθέτει καλά ακονισμένες τεχνολογικές δεξιότητες, η ίδια δήλωσε ότι οι οργανισμοί θα πρέπει να προσαρμοστούν σε μια αποφασιστική έλλειψη άλλων ικανοτήτων που είναι απαραίτητες για την επιτυχία.

«Η γενιά Z είναι ψηφιακοί ιθαγενείς και πάντα επικοινωνούσαν διαδικτυακά, οπότε οι διαπροσωπικές τους δεξιότητες ή οι κοινωνικές δεξιότητες έχουν υποφέρει», δήλωσε η Salinas. «Δέχθηκαν ακόμη μεγαλύτερο πλήγμα λόγω του Covid-19, και αυτό έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αλληλεπιδρούμε μαζί τους στον εργασιακό χώρο».

Οι εταιρείες πρέπει να βελτιώσουν την προσέγγισή τους για να συνεργαστούν με τη γενιά Z, δήλωσε ο Salinas, και τα τεχνολογικά εργαλεία όπως το ChatGPT και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok θα μπορούσαν να τις βοηθήσουν να επιτύχουν. Τα προγράμματα συμβουλευτικής και η οργανωτική νοοτροπία θα είναι επίσης σημαντικά.

Χρήση των τεχνολογικών δεξιοτήτων που ήδη διαθέτουν

Η γενιά Z μπορεί να είναι η πρώτη γενιά που εισέρχεται στο εργατικό δυναμικό με εγγενείς ψηφιακές δεξιότητες, αλλά η Salinas δήλωσε ότι αυτό γίνεται εις βάρος της προσωπικής επικοινωνίας και της διαπροσωπικής δυναμικής, που δεν τους είναι εύκολο να τις αποκτήσουν. Για να διαχειριστούν αποτελεσματικά αυτούς τους εργαζόμενους και να τους προετοιμάσουν για επιτυχία, οι εταιρείες πρέπει να τους συναντήσουν εκεί που βρίσκονται.

Σε «αντάλλαγμα», η Gen Z μπορεί να προσφέρει στις εταιρείες απαραίτητες γνώσεις για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα νεότερα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT.

«Οι εταιρείες χάνουν μια φοβερή ευκαιρία αν δεν αξιοποιούν τις δεξιότητες που διαθέτει αυτή η γενιά», δήλωσε ο Salinas.

Φυσικά, το ChatGPT δεν πρόκειται να είναι η τελευταία εξέλιξη που θα συγκλονίσει τον κόσμο των επιχειρήσεων, δήλωσε ο Salinas, οπότε οι εταιρείες θα πρέπει να προηγηθούν στην καθοδήγηση της γενιάς Z στο εργατικό δυναμικό με τρόπο που να βρίσκει απήχηση σε αυτή την τεχνολογικά προσανατολισμένη γενιά.

«Οι εξελίξεις θα συνεχίσουν να έρχονται και από επιχειρηματική άποψη, είναι συγκλονιστικές», είπε, προσθέτοντας: «Για τη Gen Z, είναι φυσιολογικό, οπότε η αξιοποίηση αυτών των δεξιοτήτων είναι απλώς μια έξυπνη επιχειρηματική απόφαση».