Ισχυροί επιχειρηματικοί όμιλοι ετοιμάζονται να αναμετρηθούν για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας για έως 40 έτη, με το επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνεται να είναι τέτοιο που οδήγησε το Υπερταμείο σε παράταση του διαγωνισμού. Η προθεσμία για την επίσημη υποβολή ενδιαφέροντος στον σχετικό διαγωνισμό εξέπνεε στις 30 Νοεμβρίου, ωστόσο κατόπιν σχετικού αιτήματος από ενδιαφερομένους επενδυτές που εμφανίστηκαν το τελευταίο διάστημα και δεν έχουν προλάβει να ετοιμάσουν τους φακέλους τους, δόθηκε παράταση έως τις 15 Δεκεμβρίου για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση του δικαιώματος διοίκησης, διαχείρισης, λειτουργίας, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Διεθνούς Αερολιμένος Καλαμάτας.
Μεταξύ των ομίλων που φέρονται να αξιολογούν τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό αναφέρεται, κατ’ αρχάς, η μητρική της FraportGreece, η γερμανική Fraport AG, καθώς η Fraport-Greece δεσμεύεται από τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και δεν μπορεί να συμμετάσχει σε διαγωνισμό παραχώρησης άλλου αεροδρομίου.
Επίσης, στους ενδιαφερόμενους συγκαταλέγεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με την ινδική GMR, όμιλοι οι οποίοι έχουν αναλάβει από κοινού την κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται και η ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου που λειτουργεί το συγκρότημα της Costa Navarino στη Μεσσηνία και έχει άμεσο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη του αεροδρομίου να συμμετέχει στον διαγωνισμό. Οι ίδιες πηγές περιλαμβάνουν στους ενδιαφερομένους και αεροπορικές εταιρείες, αλλά και άλλους ξένους ομίλους διαχείρισης αεροδρομίων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού το Υπερταμείο διατηρεί το δικαίωμα να συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο του παραχωρησιούχου με μειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής, το οποίο δεν θα ξεπερνάει το 15%. Ο διαγωνισμός γίνεται σε δύο φάσεις: Στην πρώτη, οι ενδιαφερόμενοι που καλύπτουν συγκεκριμένα τεχνικοοικονομικά κριτήρια καλούνται να καταθέσουν τους φακέλους τους. Στη συνέχεια το Υπερταμείο, αφού τους αξιολογήσει, θα προκρίνει όσους καλύπτουν τα κριτήρια και θα τους δοθεί το δικαίωμα να συμμετάσχουν στη δεύτερη και τελική φάση, κατά την οποία θα υποβάλουν τις δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές τους.
Σε αυτή τη φάση θα προσδιοριστούν κατόπιν διαβούλευσης η ακριβής διάρκεια της παραχώρησης και οι προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης. Μέσω της παραχώρησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας επιδιώκονται η αναβάθμιση, ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση των υποδομών του αεροδρομίου και ιδίως του κτηρίου επιβατών, που αποτελούν απολύτως απαραίτητη προϋπόθεση λόγω της αλματώδους ανάπτυξης του εν λόγω αεροδρομίου. Μέσα από αυτές τις επενδύσεις το αεροδρόμιο Καλαμάτας θα μπορέσει να υποδεχθεί έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό επιβατών, που εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τις 500.000 πολύ νωρίτερα από το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Υπενθυμίζεται ότι για το αεροδρόμιο Καλαμάτας υπάρχει συμφωνία με ισραηλινό όμιλο για τη λειτουργία διεθνούς κέντρου πτητικής εκπαίδευσης και εκπαίδευσης πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας.
Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το 10μηνο το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» σε ό,τι αφορά τις αφίξεις από το εξωτερικό ξεπέρασε τα συνολικά νούμερα του 2019. Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουάριος – Οκτώβριος 2022 οι διεθνείς αφίξεις στο αεροδρόμιο ξεπέρασαν τις 153.000, έναντι 152.000 για το σύνολο του 2019.