Απάντηση σε δημοσίευμα εφημερίδας που αναφέρεται σε «μπαράζ μετατάξεων και τοποθετήσεις “ημετέρων” σε θέσεις ευθύνης στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ)» δίνει η διοίκηση του φορέα.
Όπως σημειώνει, «οι αρμόδιες υπηρεσίες του φορέα προέβησαν στην έκδοση αποφάσεων για τη στελέχωση των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, λειτουργώντας σύννομα και σύμφωνα με όσα προβλέπονται από τον νέο Οργανισμό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το αρ. 87 “Έναρξη λειτουργίας Υπηρεσιών του ΕΦΚΑ”, καθορίστηκε ο χρόνος έναρξης λειτουργίας των Περιφερειακών και Τοπικών Υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, εξειδικεύοντας και τη μεταβατικότητα ως προς την έναρξη λειτουργίας των εν λόγω υπηρεσιών, κατά ρητώς αναφερόμενη περίπτωση από τέσσερις, έξι, οκτώ, 10 έως και 12 μήνες. Αυτό κρίθηκε απαραίτητο, ώστε να διασφαλιστεί η συνέχεια στη λειτουργία των υπηρεσιών που απαρτίζουν τον ΕΦΚΑ και η ομαλή μετάβαση στις επιτακτικές αλλαγές που επέφερε ο νέος Οργανισμός του φορέα. Κατά την έννοια τούτη, η στελέχωση των υπηρεσιών του δεν δύναται παρά να προχωρήσει προοδευτικά, ανάλογα με την προβλεπόμενη έναρξη λειτουργίας των υπηρεσιών του φορέα».
Η διοίκηση του ΕΦΚΑ επισημαίνει πως «όσον αφορά στην πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Υπηρεσιών (ΠΥΣΥ, ΠΕΚΑ, κλπ) η διοίκηση του φορέα προβαίνει σε προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Προς αποφυγή οποιασδήποτε παρανόησης, επισημαίνεται ότι η ενέργεια τούτη δεν συνιστά μία τυποποιημένη διαδικασία η οποία προβλέπεται από τον νόμο για τη στελέχωση των ΠΕΚΑ, ΠΥΣΥ, κλπ και ουδόλως σχετίζεται με διαδικασίες όπως εκείνες των κρίσεων και επιλογής προϊσταμένων. Η συγκεκριμένη διαδικασία αποτελεί μία ευχέρεια η οποία υποβοηθεί τη διοίκηση κατά τη στελέχωση υπηρεσιών του φορέα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που αντλεί ως διοίκηση από τον νόμο για τη χάραξη της στρατηγικής και της υπηρεσιακής δράσης του ΕΦΚΑ. Για την εν λόγω στελέχωση, η διοίκηση κατά νόμο προβαίνει περαιτέρω στην έκδοση των αναγκαίων σχετικών αποφάσεων, ασκώντας ευρεία διακριτική ευχέρεια ως προς τα στοιχεία και τα κριτήρια τα οποία λαμβάνει κάθε φορά υπ’ όψιν, με σκοπό την ορθολογική και αποτελεσματική αξιοποίηση του προσωπικού και, τελικώς, την εξυπηρέτηση των πολιτών και του δημοσίου συμφέροντος. Αξίζει να επισημανθεί ότι, τηρώντας τους κανόνες αξιοκρατίας και διαφάνειας για την τοποθέτηση των υπαλλήλων, συνεκτιμώνται τα ουσιαστικά προσόντα, η ποιότητα της υπηρεσιακής δραστηριότητάς τους, η γνώση του αντικειμένου του φορέα και οι εν γένει διοικητικές ικανότητές τους».
Επιπλέον, ο ΕΦΚΑ αναφέρει ότι «σε θέσεις ευθύνης τοποθετούνται και υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ), σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3801/2009 (οι διατάξεις των άρθρων 88-95 και 97-98 του Υ.Κ.). Τέλος, υπογραμμίζει πως η διοίκηση του φορέα, προκειμένου να ανταποκριθεί στα μεγάλα και σύνθετα ζητήματά του, «αξιοποιεί το αξιόλογο στελεχιακό δυναμικό, με κριτήριο την υπηρεσιακή κατάστασή του και την αποτελεσματικότερη λειτουργία του φορέα, αντίθετα με κάθε στρεβλή πρακτική του παρελθόντος που ήθελε την τακτοποίηση των κομματικών παραγόντων στη δημόσια διοίκηση».