Σχέδιο έκτακτης ανάγκης για τη διάσωση 300.000 θέσεων εργασίας που εξαρτώνται από τις αερομεταφορές εξήγγειλε η γαλλική κυβέρνηση. Παράλληλα θέλει να επενδύσει πιο στοχευμένα σε οικολογικά αεροσκάφη του μέλλοντος.
«Δεν σκοπεύουμε να είμαστε ηλίθιοι του χωριού. Σεβόμαστε τους διεθνείς κανόνες, αλλά σημειώνουμε ότι Αμερική και Κίνα προστατεύουν τις αεροναυτικές βιομηχανίες τους», δήλωσε σήμερα το πρωί ο υπουργός Oικονομίας Μπρούνο Λεμέρ εξαγγέλλοντας ένα φιλόδοξο σχέδιο σωτηρίας τoυ τομέα των αερομεταφορών στη Γαλλία, με συνολικό ποσό που ανέρχεται στα 15 δισ. ευρώ.
Είναι ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης για τη σωτηρία των 300.000 θέσεων εργασίας που εξαρτώνται από τον τομέα, την ενίσχυση των κρατικών παραγγελιών στρατιωτικών και μη, την αναζωπύρωση της δυναμικής των αερομεταφορών, που χτυπήθηκαν από την κρίση του κορωνοϊού και την υποστήριξη της έρευνας για ένα οικολογικό, «πράσινο» αεροπλάνο του αύριο.
7 από τα 15 δισ. στην Air France
Στα 15 δισ. περιλαμβάνονται βέβαια και τα 7 δισ. της προαναγγελθείσας βοήθειας στην αεροπορική εταιρεία Air France, γεγονός που προκάλεσε σχετικές αντιδράσεις. Δόθηκε ως απάντηση ότι η εταιρεία θα συμμετέχει με την αύξηση των παραγγελιών.
Για την υλοποίηση του σχεδίου της η γαλλική κυβέρνηση βασίζεται μεταξύ άλλων και στους «ισχυρούς 4» (big four) του τομέα: Airbus, Thales, Safran, Dassault, με ένα επενδυτικό ταμείo ύψους 1 δισ. ευρώ και στόχο τη συντήρηση και ενοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της υπεργολαβίας.
Στις έρευνες για το αεροπλάνο «μηδενικού άνθρακα» με στόχο την υλοποίησή του το 2035, η Γαλλία αφιερώνει 1,5 δις ευρώ. Σύμφωνα με τον Μπρούνο Λεμέρ ένα πρωτότυπο αεροσκάφους νέου τύπου αναμένεται να παρουσιασθεί μεταξύ 2026-2028.
Ολυμπία Τσίπηρα, Παρίσι